چرا واکسیناسیون جانسون و جانسون متوقف شد؟

حسام آرین
مقامات حوزه بهداشت و درمان در آمریکا ضمن بررسی عارضه جدی پس از تزریق واکسن جانسون و جانسون در 6 زن آمریکایی خواستار توقف استفاده از این واکسن علیه ویروس کرونا شدند. به گزارش نیویورک تایمز، پس از آنکه آژانس های بهداشتی خواستار توقف استفاده از واکسن جانسون و جانسون شدند تزریق این واکسن به طور ناگهانی در سراسر کشور لغو شد زیرا مشاهده موارد نادر […]

مقامات حوزه بهداشت و درمان در آمریکا ضمن بررسی عارضه جدی پس از تزریق واکسن جانسون و جانسون در 6 زن آمریکایی خواستار توقف استفاده از این واکسن علیه ویروس کرونا شدند.
به گزارش نیویورک تایمز، پس از آنکه آژانس های بهداشتی خواستار توقف استفاده از واکسن جانسون و جانسون شدند تزریق این واکسن به طور ناگهانی در سراسر کشور لغو شد زیرا مشاهده موارد نادر لخته شدن خون در 6 گیرنده واکسن نیاز برای بررسی روی عملکرد این واکسن را برجسته کرد. هر 6 نفر که د چار عارضه لخته خون شدند زن و در سنین بین 18 تا 48 سال هستند و همه آنها طی یک تا 3 هفته بعد از واکسیناسیون به این عارضه دچار شدند. در این میان این 6 نفر یک زن در ویرجینیا درگذشت و زن دیگری نیز در نبراسکا با وضعیت بحرانی در بیمارستان بستری شده است.


براساس اطلاعات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، بیش از 7 میلیون نفر در ایالات متحده تاکنون دوز واکسن جانسون و جانسون را دریافت کرده اند و 10 میلیون دوز دیگر نیز به ایالت ها ارسال شده است. دکتر پیتر مارکس، مدیر مرکز ارزیابی و تحقیقات بیولوژیک سازمان غذا و دارو می گوید: توصیه می کنیم استفاده از این واکسن را به دلیل بررسی علت ایجاد عارضه در 6 نفر و ادامه روند تحقیقات به تعویق بیندازیم. در بیانیه مشترک با مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها CDC، آمده است در حال حاضر به نظر می رسد این اتفاقات جانبی بسیار نادر است.

مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ