تفاوت علائم کرونا با آنفلوانزا

حسام آرین
با افزایش تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا مردم نه تنها محتاط تر شده اند بلکه اضطراب بیشتری را نیز تجربه می کنند. در این حالت وحشت و هرج و مرج افراد به احتمال زیاد علائم آنفلوآنزا را با کووید-19 یا حتی برعکس اشتباه می گیرند. در صورت تجربه گلودرد خفیف و گرفتگی و آبریزش بینی در حالی که بسیاری از کشورها با موج جدید کرونا مبارزه می کنند به احتمال زیاد بدترین فرضیه را در نظر خواهید گرفت.

با افزایش تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا مردم نه تنها محتاط تر شده اند بلکه اضطراب بیشتری را نیز تجربه می کنند. در این حالت وحشت و هرج و مرج افراد به احتمال زیاد علائم آنفلوآنزا را با کووید-19 یا حتی برعکس اشتباه می گیرند. در صورت تجربه گلودرد خفیف و گرفتگی و آبریزش بینی در حالی که بسیاری از کشورها با موج جدید کرونا مبارزه می کنند به احتمال زیاد بدترین فرضیه را در نظر خواهید گرفت. به گزارش تایمزسوفاندیا، برای کمک به شما در تمایز بین کووید-19 و علائم آنفلوآنزا در ادامه در این باره توضیح داده شده است.

کرونا در برابر آنفولانزا: شباهت ها

کووید-19 و آنفلوانزا هر دو در گروه بیماری های تنفسی قرار می گیرند که در درجه خطرات و عفونت متفاوت هستند، اما تقریبا به روش یکسان منتقل می شوند. انتقال عفونی به صورت قطره یعنی آئروسل (هواپخش) انجام می شود و به طور ماهیتی از طریق هوا منتقل می شود. کرونا ویروس سندرم حاد تنفسی 2 و آنفولانزا از طریق قطرات بزرگ پخش و باعث ایجاد عفونت در مسیر تنفسی می شود یا به صورت مستقیم از طریق تماس یا لمس سطح آلوده نیز منتقل می شود. با این حال، گزارش ها و مطالعات اخیر نشان می دهد کرونا به عنوان یک بیماری منتقله از هوا غالب است. به نظر می رسد کووید-19 در مقایسه با آنفلوانزا راحت تر گسترش می یابد و باعث بیماری های جدی تری در برخی افراد می شود. از آنجا که علائم آنفولانزا و کرونا مشابه هستند تشخیص تفاوت بین این دو تنها بر اساس علائم سخت است.

علائم شایع در کرونا و آنفلوانزا

در حالی که هم کرونا و هم آنفولانزا از بیماری های تنفسی هستند، اما علائم متفاوتی دارند که می تواند از عوارض خفیف تا شدید بروز پیدا کند. بر اساس اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC)، برخی از رایج ترین و مشابه ترین علائم کرونا و آنفولانزا به شرح زیر است.
– تب
– آبریزش بینی
– خستگی
– از دست دادن حس بویایی
– گلو درد
– درد عضلانی یا بدن درد
– سردرد

بیشتر بخوانید:علائم کرونای شدید چیست؟ / علائمی که منجر به بستری در بیمارستان می شود

تفاوت بین علائم کرونا و آنفولانزا

در حالی که ویروس های آنفولانزا بیماری خفیف تا شدید ایجاد می کنند که در اغلب موارد بدون هیچ گونه بستری در بیمارستان قابل درمان است، اما کووید-19 نوعی بیماری کشنده تر است که منجر به بروز عوارض شدید می شود و حتی در برخی افراد منجر به مرگ می شود.

بر اساس اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC)، علائم فردی که از آنفولانزا رنج می برد از 1 تا 4 روز پس از عفونت بروز پیدا می کند در حالی که یک فرد کووید مثبت می تواند 5 روز پس از آلوده شدن علائم را مشاهده کند. با این حال، علائم می توانند در اوایل 2 روز پس از عفونت یا در اواخر 14 روز پس از عفونت ظاهر شوند. هنگام صحبت از تفاوت بین کرونا و آنفولانزا 3 نکته اصلی وجود دارد.
– تنگی نفس در کرونا معمول است، اما در آنفولانزا وجود ندارد.
– برخلاف ویروس کرونا از بین رفتن حس بویایی یا چشایی در آنفولانزا بسیار نادر است.
– احساس بیماری یا حالت تهوع با کرونا بیشتر و در آنفولانزا کمتر است

بیشتر بخوانید:کرونا و کنترل قند / هر فرد مبتلا به دیابت این مطلب را بخواند

مراحلی که باید در صورت ابتلا به کرونا طی شود

یکی از مطمئن ترین روش ها برای تایید بیماری تست کرونا است. تا زمان انجام تست، ضمن قرنطینه شدن ماسک مناسب بزنید تا از گسترش ویروس جلوگیری کنید. دستان خود را به طور مرتب بشویید و سطوحی را که به طور مکرر لمس می کنید تمیز و ضدعفونی کنید. در صورت تشدید علائم نظارت بر علائم خود را ادامه داده و به پزشک مراجعه کنید.
مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ