افراد دارای این گروه خونی بیشتر در معرض خطر حمله قلبی قرار دارند

حسام آرین
بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، بیماری های قلبی یکی از مهمترین دلایل مرگ و میر در سطح جهان است، اما افراد دارای گروه خونی غیر O باید بیشتر مراقب باشند بله درست خواندید. بر اساس نتایج یک مطالعه اخیر، افراد با گروه خونی غیر O در معرض خطر بیشتری برای حمله قلبی قرار دارند. محققان کشف کردند چگونه گروه خونی […]

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، بیماری های قلبی یکی از مهمترین دلایل مرگ و میر در سطح جهان است، اما افراد دارای گروه خونی غیر O باید بیشتر مراقب باشند بله درست خواندید.

بر اساس نتایج یک مطالعه اخیر، افراد با گروه خونی غیر O در معرض خطر بیشتری برای حمله قلبی قرار دارند. محققان کشف کردند چگونه گروه خونی می تواند خطر حمله قلبی را افزایش دهد. یافته های این مطالعه در Arteriosclerosis ، Thrombosis and Vascular Biology، انجمن قلب آمریکا منتشر شده است. این مطالعه با بررسی، تجزیه و تحلیل داده های بیش از 400 هزار نفر دریافت افراد دارای گروه خونی A یا B در مقایسه با افراد دارای گروه خونی O، 8 درصد بیشتر در معرض خطر حمله قلبی قرار دارند.

یک مطالعه مشابه دیگر هم شامل بیش از 1.36 میلیون نفر توسط انجمن قلب و عروق اروپا در سال 2017 انجام شد. نتایج این مطالعه نشان می دهد افراد با گروه خونی غیر از O، 9 درصد بیشتر در معرض کرونر و قلب و عروق به ویژه حملات قلبی هستند.

بیشتر بخوانید:کمبود چه ویتامین هایی باعث خستگی می شوند؟

افراد در معرض خطر

محققان با مقایسه افراد دارای گروه خونی A و B با گروه خونی O دریافتند افراد با گروه خونی B در معرض خطر حمله قلبی قرار دارند. بر اساس نتایج این مطالعه افراد با گروه خونی B در مقایسه با افراد گروه خونی O 15 درصد بیشتر خطر سکته یا حمله قلبی داشتند. علاوه براین، افراد با گروه خونی A نیز بیشترین خطر ابتلا به نارسایی قلبی را دارند. افراد مبتلا به گروه خونی A در مقایسه با گروه خونی O، 11 درصد بیشتر خطر ابتلا به نارسایی قلبی را داشتند. نارسایی و حمله قلبی هر دو در گروه بیماری های قلبی قرار دارند، اما نارسایی قلبی به تدریج طی حملات قلبی ناگهانی رخ می دهد در واقع حمله قلبی با گذشت زمان منجر به نارسایی قلبی می شود.

بیشتر بخوانید:چرا همه از عصب‌کشی می‌ترسند؟

چرا این اتفاق می افتد؟

بر اساس اعلام انجمن قلب و عروق اروپا، افزایش خطر حمله یا نارسایی قلبی بین گروه های خونی غیر از نوع O می تواند به این دلیل باشد که احتمال لخته شدن خون در آنها بیشتر است. یک مطالعه در سال 2017 توضیح داد افراد با گروه خونی غیر O دارای غلظت بیشتری از فاکتور غیرویلبراند پروتئین لخته کننده خون هستند که با حوادث ترومبوتیک مرتبط است. افراد با گروه خونی A و B، 44 درصد بیشتر در معرض ترومبوز تشکیل لخته خون بودند. لخته های خون نقش اصلی در حمله قلبی دارند و می توانند شریان کرونر را مسدود کرده و برای عضله قلب اکسیژن و مواد مغذی تلاش کنند که در نتیجه حمله قلبی ایجاد می شود.
مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
حمدالله گل محمدی

حمدالله گل محمدی

1400-02-11 - 19:51 پاسخ

بنده گروه خونی o منفی میباشد آیا بنده زیاد در معرض خطر حملهء قلبی نیستم؟؟؟

زهرا ذبیحی

زهرا ذبیحی

1400-02-11 - 15:57 پاسخ

خیلی خوبه که اطلاع داشته باشیم