چگونه موهای آسیب دیده را ترمیم کنیم؟

حسام آرین
آيا مو های شما شکننده و سفت شده است؟ آیا مو های خود را زیاد رنگ می کنید؟ مو های تان سفید شده است؟ عموما ما کار هایی انجام می دهیم که می تواند به مرور زمان به موهای شما آسیب برساند. این فرایند ها گاهی مو های شما را خشک می کنند و مستعد […]
آيا مو های شما شکننده و سفت شده است؟ آیا مو های خود را زیاد رنگ می کنید؟ مو های تان سفید شده است؟ عموما ما کار هایی انجام می دهیم که می تواند به مرور زمان به موهای شما آسیب برساند. این فرایند ها گاهی مو های شما را خشک می کنند و مستعد شکستگی و شکافتن مو ها می شوند. هنگامی که موهای شما آسیب دید، بهترین راه برای ترمیم آن این است که به آن زمان دهید تا سالم و قوی رشد کند. با این حال می توانید در زمینه کاشت مو،‌ کاشت ریش و کاشت ابرو هم اقدام نمایید. در ادامه ما به بررسی این مطلب می پردازیم که چگونه موهای آسیب دیده را ترمیم کنیم؟ مو از چه ساخته شده است؟ برای این که بدانیم چگونه موهای آسیب دیده را ترمیم کنیم، لازم است تا بدانیم مو از چه چیزی ساخته شده است؟ مو از دو ساختار تشکیل شده است. فولیکول پیاز مو قسمت زنده ای است که در زیر پوست قرار دارد. پوست سر انسان تقریباً شامل 100000 فولیکول است. ساقه مو بخشی از غیر زنده در بالای سطح پوست سر است. شافت از پروتئین کراتین تشکیل شده است که باعث استحکام و انعطاف پذیری مو می شود. این بخش از سه لایه تشکیل شده است.
  • مدولا: این داخلی ترین قسمت شافت است که از فضای داخلی و یک هسته سلول نازک تشکیل شده است.
  • قشر: این شامل الیاف طولانی کراتینه است که توسط پیوندهای هیدروژن به هم چسبیده اند، که به مو قدرت، انعطاف پذیری و کشش می بخشد. قشر حاوی ملانین است که به مو رنگ می دهد.
  • کوتیکول: کوتیکول از سلولهای مرده همپوشانی تشکیل شده است. از لایه های داخلی شکننده در برابر آسیب محافظت می کند. کوتیکول سالم صاف و صاف است و رطوبت و جهش مو را حفظ می کند. اما ببینیم در ادامه که چگونه موهای آسیب دیده را ترمیم کنیم؟
وقتی مو آسیب می بیند چه اتفاقی می افتد؟ برای این که بدانیم چگونه موهای آسیب دیده را ترمیم کنیم لازم است تا ببینیم زمانی که مو آسیب می بیند چه اتفاقی می افتد؟ مو دارای یک غشای با روکش چربی است. هنگامی که شخصی موهای خود را از روغن و رطوبت طبیعی دور می کند، باعث از بین رفتن این لایه لیپیدی می شود و باعث می شود مو به شدت متخلخل شود. عادات نظافت، درمان های شیمیایی و قرار گرفتن در معرض محیط نیز می تواند باعث هوازدگی ساقه مو شده و باعث تغییر بافت مو شود. این منجر به شکستگی می شود. وقتی موها آسیب زیادی ببینند، کوتیکول خارجی بلند شده و فرسوده می شود و سلولهای همپوشان دیگر صاف نیستند. این می تواند باعث شکننده شدن ساقه مو شده و مستعد شکاف و شکستگی شود. چگونه موهای آسیب دیده را ترمیم کنیم؟ در حال حاضر می خواهیم بدانیم که چگونه موهای آسیب دیده را ترمیم کنیم؟ بهترین روش برای حفظ سلامت مو، استفاده از کار های منظم و جلوگیری از صدمه ناشی از گرما و سایر عادت های نظافت است. هنگامی که دچار موخوره شده باشید، لازم است تا پایین مو های خود را تا جایی که موخوره دارد و دچار شکافتگی شده است اصلاح کنید. اگر این کار را نکنید، شکاف مو تا ساقه ادامه پیدا می کند. این مسئله منجر به شکستن مو و آسیب بیشتر می شود. برای موهایی که در مراحل اولیه آسیب قرار دارند، روش های درمان مو می تواند فولیکول های مو را صاف کند، که در این صورت ممکن است به ترمیم ظاهر موهای آسیب دیده کمک کند. محافظت از مو در برابر حرارت آفتاب برای این که بتوانیم موهای آسیب دیده را ترمیم کنیم، لازم است تا از آن در مقابل حرارت هم مراقبت کنیم. آفتاب می تواند به مو آسیب برساند، باعث کاهش پروتئین و پیوند فیبر مو می شود. این باعث ضعیف، خشک و شکننده شدن مو می شود. افرادی که وقت خود را در زیر نور آفتاب می گذرانند باید از کلاه استفاده کنند و یا از یک محصول محافظ UV استفاده کنند. استفاده از روغن های محافظ برای بهبود موهای آسیب دیده می توانید از انواع روغن ها استفاده کنید. روغن ها می توانند به جلوگیری از آسیب بیشتر کمک کنند. آنها می توانند به مو نفوذ کرده و به کاهش میزان آب جذب شده در مو کمک کنند. این مسئله می تواند تورم و خشکی مکرر را که باعث آسیب مو می شود کاهش می دهد. روغن ها همچنین می توانند شکاف هایی را که بین کوتیکول ها وجود دارد پر کنند و از مو در برابر مواد تهاجمی مراقبت کنند. در نهایت می توانید برای بهبود شرایط مو از کاشت مو، کاشت ریش و کاشت ابرو هم استفاده کنید. منبع : https://kashtemou.com/  
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ