فواید شگفت انگیز خرما / از سلامت استخوان تا بهبود فقر آهن در بدن

حسام آرین
از زمان کشف خرما که به هزاران سال قبل برمی گردد فواید زیادی برای سلامتی از طریق خوردن آن مطرح شده است. گرچه خواص آن توسط علم ثابت شده، اما برخی افراد آن را به خاطر خوشمزه بودن می خورند. بر اساس آنچه در تاریخ آمده نخل خرما از عراق کنونی به وجود آمده است با این حال مشهور است مصریان خیلی قبل از آن با خرما شراب درست می کردند.

از زمان کشف خرما که به هزاران سال قبل برمی گردد فواید زیادی برای سلامتی از طریق خوردن آن مطرح شده است. گرچه خواص آن توسط علم ثابت شده، اما برخی افراد آن را به خاطر خوشمزه بودن می خورند. بر اساس آنچه در تاریخ آمده نخل خرما از عراق کنونی به وجود آمده است با این حال مشهور است مصریان خیلی قبل از آن با خرما شراب درست می کردند.

به گزارش فود ان دی تی وی، در ادامه چند مزیت خرما توضیح داده شده که چرا باید آن را در برنامه غذایی خود بگنجانیم.

خرما، فاقد کلسترول است

آیا می دانید خرما فاقد کلسترول و حاوی چربی بسیار کمی است؟ گنجاندن مقادیر کمی از خرما در رژیم روزانه به شما در کنترل سطح کلسترول و حتی کاهش وزن کمک می کند، بنابراین از امروز اگر خرما نمی خوردید آن را در برنامه غذایی خود بگنجانید.پ

خرما، غنی از پروتئین است

خرما غنی از پروتئین است، بنابراین افزودن آن در برنامه غذایی به سلامت فرد کمک می کند. خرما منبع مهم پروتئین ها شناخته می شود که ضمن کمک به تناسب اندام حتی عضلات را نیز قوی نگه می دارد. به بسیاری از مراجعه کنندگان به سالن های بدنسازی توصیه می شود هر روز به طور منظم به عنوان بخشی از برنامه روزانه خود چند عدد خرما بخورند.

بیشتر بخوانید:کمبود چه ویتامین هایی باعث خستگی می شوند؟

خرما سرشار از ویتامین ها است

خرما حاوی ویتامین هایی مانند B1، B2، B3، B5، A1 و C است. اگر هر روز چند عدد خرما بخورید مجبور نیستید از مکمل های ویتامین استفاده کنید. خرما نه تنها باعث سلامتی می شود بلکه در سطح انرژی نیز تغییر محسوسی ایجاد می کند زیرا حاوی قندهای طبیعی مانند گلوکز، ساکارز و فروکتوز است، بنابراین به عنوان یک میان وعده سریع واقعا خوب عمل می کند.

خرما سلامت استخوان ها را بهبود می بخشد

خرما می تواند برای سلامت استخوان معجزه کند. بله درست خواندید. خرما سرشار از سلنیوم، منگنز، مس و منیزیم است و همه این مواد مغذی برای سلامت استخوان ها و جلوگیری از بیماری هایی مانند پوکی استخوان مورد نیاز است.

خرما سرشار از پتاسیم است

خرما که سرشار از پتاسیم است سیستم عصبی را تقویت می کند. در عین حال خرما حاوی سدیم کمی است و این امر تا حد زیادی در نظم سیستم عصبی کمک می کند. پتاسیم موجود در خرما ضمن کمک به کاهش کلسترول خطر سکته مغزی را کنترل می کند.

بیشتر بخوانید:دستکش هوشمند برای معاینه سکته مغزیها!

خرما سرشار از آهن است

خرما حاوی آهن که برای سلامت دندان ها گزینه ضروری است و برای افرادی که از کمبود آهن رنج می برند مصرف آن بسیار توصیه می شود. کم خونی فقر آهن شدید باعث خستگی، تنگی نفس یا درد قفسه سینه می شود. به علاوه برای تصفیه خون نیز گزینه عالی است.

خرما هضم غذا را تقویت می کند

اگر چند عدد خرما را در آب خیس کنید و روزانه آنها را بخورید برای سیستم هضم بسیار مفید است. مصرف خرما به دلیل داشتن فیبر زیاد برای افراد مبتلا به یبوست نیز توصیه می شود.

خرما پوست را بهبود می بخشد

ویتامین های C و D بر خاصیت ارتجاعی پوست تاثیر می گذارد و پوست را صاف نگه می دارد. بعلاوه، اگر از مشکلات پوستی رنج می برید مصرف خرما در رژیم غذایی در طولانی مدت به شما کمک می کند. خرما به علاوه دارای مزایای ضدپیری است و از تجمع ملانین در بدن جلوگیری می کند.

خرما چاق کننده است

قند، پروتئین ها و سایر ویتامین های موجود در خرما به افزایش وزن کمک می کند به ویژه هنگامی که به آن نیاز دارید.
مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ