مواد غذایی توصیه شده برای قبل و بعد از واکسن کرونا

حسام آرین
در حالی که برخی کشور به شدت تحت تاثیر موج جدید ویروس کرونا قرار گرفته اند، دولت ها برای مقابله با وضعیت بحرانی با سرعت واکسیناسیون را آغاز کرده اند و هر روز افراد بیشتری از جمله افراد بالای 18 سال واکسینه می شوند، اما ترس از عوارض جانبی آن مانع بزرگی برای برخی افراد محسوب می شود.

در حالی که برخی کشور به شدت تحت تاثیر موج جدید ویروس کرونا قرار گرفته اند، دولت ها برای مقابله با وضعیت بحرانی با سرعت واکسیناسیون را آغاز کرده اند و هر روز افراد بیشتری از جمله افراد بالای 18 سال واکسینه می شوند، اما ترس از عوارض جانبی آن مانع بزرگی برای برخی افراد محسوب می شود.

اگر فردی در صورت تغذیه سالم و استراحت کافی عبور از مرحله واکسیناسیون برای وی به راحتی می گذرد. خوردن غذاهای سالم و مفید از بروز عوارض جانبی در مقیاس بزرگ جلوگیری می کند.

به گزارش تایمزسوفاندیا، برخی از متخصصان چند ماده غذایی مهم که فرد باید قبل و بعد از استفاده از واکسن کرونا مصرف کند را در ادامه معرفی کرده اند تا با خوردن آنها احتمال هرگونه عوارض جانبی به حداقل برسد.

زردچوبه

کورکومین موجود در زردچوبه که به آن رنگ زرد می بخشد برای سلامتی گزینه بسیار مناسبی است. این یک ماده غذایی ضد استرس است زیرا از مغز فرد در برابر استرس محافظت می کند و مصرف آن قبل از واکسیناسیون بسیار توصیه می شود، بنابراین می توانید آن را به روش های مختلفی مانند افزودن در شیر مصرف کنید.

سیر

سیر در تقویت سیستم ایمنی بدن و تغذیه موجودات میکروسکوپی بزرگ روده معجزه می کند. سیر سرشار از پروبیوتیک است که موجودات میکروسکوپی روده را تغذیه می کند.

زنجبیل

زنجبیل در کنترل بیماری مداوم مانند فشار خون بالا، بیماری عروق کرونر و عفونت ریه کمک می کند. این ماده کاهنده استرس باید قبل از استفاده از واکسن برای مقابله با استرس مصرف شود.

سبزیجات سبز

سبزیجات قسمت قابل توجهی از رژیم روزانه ما را تشکیل می دهند. سبزیجات سبز پر از مواد مغذی، مواد معدنی، ترکیبات فنلی و سرشار از کلسیم هستند، بنابراین سبزیجاتی مانند کلم پیچ، اسفناج و کلم بروکلی را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

بیشتر بخوانید:راه های پیشگیری از ابتلا به کرونا

میوه های تازه

میوه ها سرشار از آنتی اکسیدان، مواد معدنی و ترکیبات مفید دیگر هستند. میوه ها به عنوان یکی از مواد غذایی ضروری به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کنند.

بلوبری

بلوبری سرشار از تقویت کننده های سلولی و فلاونوئیدهای فیتو است. بلوبری حاوی پتاسیم و ویتامین C است که به گسترش سطح سروتونین کمک می کند.

سوپ مرغ / سبزیجات

برای تقویت سیستم ایمنی بدن مراقبت از روده مهم است. برای افزایش سلامت روده می توانید سوپ سبزیجات یا مرغ بخورید.

شکلات تلخ

شکلات تلخ پر از مکمل هایی است که ضمن تقویت روحیه انرژی لازم برای بدن را تامین می کند. مطالعات نشان می دهد شکلات تلخ می تواند ضمن بهبود بهزیستی خطر بیماری کرونر را کاهش می دهد، بنابراین باید پس از واکسیناسیون مصرف شود.

روغن زیتون بکر

روغن زیتون بکر در پیشگیری از دیابت و بیماری های عصبی معجزه می کند. چربی اشباع نشده موجود در روغن زیتون می تواند نشانگرهای آتشین مانند پروتئین پاسخ دهنده C را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید:چهره های مشهور درباره عمل های زیبایی چه می گویند؟!

کلم بروکلی

خوردن کلم بروکلی با کاهش سطح کلسترول در بدن خطر بیماری قلبی عروقی را کاهش می دهد. مطالعات نشان می دهند سبزیجات چلیپایی می توانند خطر بیماری کرونر را کاهش دهند. این نوع سبزی ها را به صورت پخته یا بخارپز در برنامه غذایی خود بگنجانید.

مواردی که باید از آنها اجتناب کرد

سیگار کشیدن
رفتن برای واکسیناسیون با معده خالی
نوشیدن الکل
نوشیدنی های کافئین دار
مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ