مواد غذایی مناسب برای کاهش وزن و تقویت سیستم ایمنی بدن

حسام آرین
مصونیت و تقویت سیستم ایمنی یکی از بیشترین کلمات کلیدی جستجو شده در اینترنت در سال گذشته بوده است. علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، همچنین افراد به دنبال راه هایی برای کاهش وزن در قرنطینه بوده و هستند.

مصونیت و تقویت سیستم ایمنی یکی از بیشترین کلمات کلیدی جستجو شده در اینترنت در سال گذشته بوده است. علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، همچنین افراد به دنبال راه هایی برای کاهش وزن در قرنطینه بوده و هستند.

همه ما می دانیم غذا خوردن صحیح و حفظ سبک سالم زندگی بستری مناسب برای پیشگیری از بیماری و حفظ سلامت است. داشتن یک رژیم غذایی که ضمن کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن در روند کاهش وزن نیز موثر باشد بسیار مهم است. به گزارش تایمزسوفاندیا، در اینجا چند ماده غذایی موثر برای تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش وزن معرفی می شود.

روغن نارگیل بکر فشرده شده

روغن نارگیل دارای انبوهی از فواید برای سلامتی از جمله مدیریت وزن تا تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است. 2 قاشق چایخوری روغن نارگیل را به اسموتی و سالاد خود اضافه کنید، همچنین می توانید از این روغن برای پخت و پز و هنگام تهیه دسرهای گیاهی استفاده کنید. حتی برخی افراد دوست دارند هر روز صبح روز خود را با خوردن 2 قاشق چای خوری از آن شروع کنند.

سیر

سیر به عنوان یک ماده تقویت کننده سیستم ایمنی بدن و ماده ضدمیکروبی قوی شناخته می شود، همچنین دارای خواص ضدویروسی و آنتی اکسیدانی است که همه آنها به نوبه خود در تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار موثر هستند.

بیشتر بخوانید:آیا نوشیدن قهوه باعث کاهش وزن می شود؟

سرکه سیب

سرکه سیب برای مدت طولانی تری فرد را سیر نگه می دارد و از گرم شدن بیش از حد بدن جلوگیری می کند. سرکه سیب حاوی کلروژنیک اسید یک آنتی اکسیدان است که به کاهش چربی احشایی کمک می کند. مصرف 1 تا 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب رقیق شده با آب قبل از غذا به جلوگیری از سندرم متابولیک کمک می کند در نتیجه باعث کاهش چاقی و کنترل وزن می شود.

پودر دارچین روی میوه ها

پودر دارچین به عنوان یک ابرغذا در همه آشپزخانه ها یافت می شود که می توانید از آن روی اسموتی ها، میوه ها، میلک شیک ها و حتی چای سبز استفاده کنید. نصف قاشق چای خوری دارچین تازه کوبیده شده در کنترل کاهش وزن و تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است.

شیر طلایی

زردچوبه به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی به طور معمول در تهیه اکثر غذاها استفاده می شود. جدا از استفاده از آن به عنوان ادویه درد غذاها می توانید آن را به اسموتی ها یا شیر خود نیز اضافه کنید تا از خواص بی نظیر آن بهره مند شوید.
مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ