آب میوه هایی که بعد از بهبودی از کرونا باید نوشید

حسام آرین
میوه ها و سبزیجات سرشار از مواد مغذی هستند، بنابراین باید در برنامه غذایی روزانه برای حفظ سلامتی و تقویت سیستم ایمنی بدن گنجانده شوند.

میوه ها و سبزیجات سرشار از مواد مغذی هستند، بنابراین باید در برنامه غذایی روزانه برای حفظ سلامتی و تقویت سیستم ایمنی بدن گنجانده شوند.

مصرف میوه و سبزیجات به میزان کافی بهترین راه برای اطمینان از دریافت تمام ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است. کرونا با تاثیر بر سیستم هضم باعث آسیب بافتی و التهاب معده می شود. سبزی ها و میوه های تازه به راحتی توسط سیستم هضم جذب می شوند و یک اثر درمانی و تسکین دهنده فراهم می کنند.

آب میوه ها راهی خوب برای تامین انرژی فوری برای بدن محسوب می شوند زیرا به سرعت در جریان خون جذب می شوند و در نتیجه به بهبود سریع تر کرونا کمک می کنند. نوشیدن آب سبزیجات و میوه 2 تا 3 بار در روز ضمن حمایت از سیستم ایمنی بدن التهاب را کاهش می دهد.

به گزارش تایمزسوفاندیا، در اینجا فهرستی از چند آب میوه برای دوران نقاهت بیماران مبتلا به کرونا آورده شده است که نوشیدن آنها توصیه می شود.

آب نعنا گوجه فرنگی

آب نعنا گوجه فرنگی فوق العاده غنی از آنتی اکسیدان است و به تنظیم روند هضم غذا کمک می کند. برای تهیه آب گوجه فرنگی در خانه 4 عدد گوجه فرنگی را با 8 تا10 برگ نعناع همراه با یک لیوان آب میکس کنید. افزودن مقداری نمک، لیموترش و فلفل سیاه نیز به افزایش طعم آن کمک می کند.

بیشتر بخوانید:برای کاهش خروپف چه باید کرد؟

آب هویج، چغندر، آمله و زنجبیل

هویج و چغندر ضمن کمک به سم زدایی بدن از سلامت کبد پشتیبانی می کنند. آمله سرشار از ویتامین C برای تقویت سیستم ایمنی بدن گزینه عالی محسوب می شود. برای تهیه این آب میوه 2 عدد هویج خرد شده، 1 عدد چغندر، 2 عدد آمله و یک قطعه زنجبیل 1 اینچی را باهم مخلوط کنید سپس مقداری آبلیمو به آن اضافه کنید.

لیموشیرین، آناناس و سیب سبز

این آب میوه به عنوان نیروگاه ویتامین C و کلسیم شناخته می شود زیرا ضمن کمک به بهبود سیستم ایمنی بدن در روند هضم غذا موثر است. برای تهیه این آب میوه 2 عدد لیموشیرین، 250 گرم آناناس و یک عدد سیب سبز خرد شده را باهم مخلوط کنید می توانید مقداری نمک نیز به آن اضافه کنید.

کیوی، توت فرنگی و پرتقال

این آب میوه سرشار از آنتی اکسیدان ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن گزینه بسیار مناسبی است. این آب میوه به مدیریت سطح فشار خون و به جلوگیری از بروز بیماری بیشتر کمک می کند. برای تهیه آن یک فنجان توت فرنگی، 2 عدد کیوی پوست کنده و 1 عدد پرتقال پوست کنده را با نصف فنجان آب و یک قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید.

بیشتر بخوانید:خوابیدن با موی خیس چه خطراتی دارد؟

زردچوبه، زنجبیل، لیموترش و پرتقال

همه مواد تشکیل دهنده این آب میوه دارای ترکیبات ضدالتهابی، خاصیت ضدویروسی و ضدباکتری هستند. برای تهیه این آب میوه تمام مواد را با هم مخلوط کرده سپس آن را بنوشید.

خیار، اسفناج، کرفس، زنجبیل و لیموترش

سبزیجات برای حمایت از سلامت فرد یکی از موارد ضروری در رژیم روزانه است. سبزی ها ضمن کمک به کاهش التهاب هضم غذا را بهبود می بخشد. برای تهیه این آب میوه، 2 عدد خیار پوست کنده، 100 گرم برگ اسفناج، 4 ساقه کرفس و یک تکه زنجبیل 1 اینچی را باهم مخلوط کنید، همچنین می توانید به آن مقداری لیموترش اضافه کنید.
مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
مرضیه مرادی

مرضیه مرادی

1400-03-01 - 15:07 پاسخ

کدام میوه برای کرونا خوب است