پودر جادویی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

حسام آرین
بارها در دوران کرونا بر تقویت سیستم ایمنی بدن توصیه شده است و راهکارهایی زیادی توسط محققان برای نیل به این هدف توصیه شده و می شود.

بارها در دوران کرونا بر تقویت سیستم ایمنی بدن توصیه شده است و راهکارهایی زیادی توسط محققان برای نیل به این هدف توصیه شده و می شود.

در حالی که بسیاری از ما به مصرف آنتی بیوتیک ها و تقویت کننده های آماده سیستم ایمنی بدن متوسل می شویم، اما باید گفت راز آن در جعبه ادویه آشپزخانه ها نهفته است. بله، اگر بدنبال تقویت کننده موثر و خانگی سیستم ایمنی برای محافظت از بدن خود در برابر ویروس جدید کووید-19 هستید لازم است هر روز قبل از خواب یک قاشق چای خوری از این پودر ترکیبی ادویه ها به همراه یک لیوان آب ولرم مصرف کنید.

به گزارش تایمزسوفاندیا، ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید این پودر تقویت کننده سیستم ایمنی و فواید آن چیست.

طرز تهیه پودر تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

برای تهیه این پودر آسان تقویت کننده سیستم ایمنی بدن به یک دوم قاشق چایخوری پودر زردچوبه، یک دوم قاشق چایخوری دانه رازیانه، یک دوم قاشق چایخوری دانه زیره، یک دوم قاشق چایخوری دانه های زنیان رومی، 2 عدد میخک، یک دوم قاشق چایخوری تخم گشنیز و یک دوم قاشق چایخوری پودر زنجبیل نیاز دارید.

یک تابه برداشته دانه های رازیانه، زیره، زنیان رومی، تخم گشنیز و گل میخک را به آن اضافه کنید.

اینها را حدود 10 دقیقه تفت دهید سپس بگذارید تا خنک شوند. این ادویه ها را به صورت پودر ریز خرد کرده سپس پودر زردچوبه و زنجبیل را به آن اضافه کنید. پودر خانگی تقویت کننده سیستم ایمنی بدن آماده است. آن را در ظرف شیشه ای ضد هوا نگهداری کنید.

بیشتر بخوانید:آیا ویروس کرونا روی قلب تاثیر می گذارد؟

فواید پودر خانگی تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

بر اساس اظهارات متخصصان این پودر در مبارزه با باکتری های ایجاد کننده بیماری موثر است، همچنین عملکرد دستگاه گوارش را تقویت می کند.

استفاده از ادویه هایی مانند زنیان زومی، زیره و رازیانه به تقویت عملکرد دستگاه گوارش کمک می کند در حالی که زردچوبه و پودر زنجبیل سرشار از آنتی اکسیدا در مبارزه با عفونت و تقویت سیستم ایمنی بدن نقش بسزایی ایفا می کنند، همچنین استفاده از میخک به عنوان یک محافظ برای کبد گزینه مطلوبی است که اغلب به دلیل بیماری های ایجاد کننده باکتری تحت تاثیر قرار می گیرد. اوژنول موجود در میخک از ضعف کبد و استرس اکسیداتیو جلوگیری می کند.
مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ