اهمیت انکار ناپذیر صبحانه در کاهش وزن

حسام آرین
"صبحانه مثل یک پادشاه؛ ناهار مثل یک شاهزاده؛ شام مثل یک فقیر" اغلب ما با این ضرب المثل معروف آشنا هستیم. با این حال، هنگام تلاش برای کاهش وزن و لاغری اکثر افراد وعده صبحانه خود را برای کاهش کالری دریافتی به راحتی کم می کنند. این گروه از افراد نوشیدن یک فنجان قهوه سیاه را انتخاب می کنند یا اینکه از خوردن هر چیزی در وعده صبح به طور کامل خودداری می کنند.

“صبحانه مثل یک پادشاه؛ ناهار مثل یک شاهزاده؛ شام مثل یک فقیر” اغلب ما با این ضرب المثل معروف آشنا هستیم. با این حال، هنگام تلاش برای کاهش وزن و لاغری اکثر افراد وعده صبحانه خود را برای کاهش کالری دریافتی به راحتی کم می کنند. این گروه از افراد نوشیدن یک فنجان قهوه سیاه را انتخاب می کنند یا اینکه از خوردن هر چیزی در وعده صبح به طور کامل خودداری می کنند.

بر خلاف نظر رایج، این عمل در واقع نه تنها به روند کاهش وزن سرعت نمی بخشد بلکه پیشرفت شما را نیز متوقف می کند. به گزارش تایمزسوفاندیا، در اینجا چند دلیل توضیح داده شده که چرا هنگام کاه شوزن نباید وعده صبحانه را حذف کرد.

صبحانه متابولیسم را شروع می کند

صبح که از خواب بیدار می شوید به دلیل روزه داری طولانی مدت در شب روند متابولیسم بدن کند می شود، همچنین این امر می تواند روند چربی سوزی را آهسته کند، بنابراین خوردن چیزی در عرض یک ساعت پس از بیدار شدن بسیار مهم است. یک بشقاب پر از یک وعده غذایی سالم و مغذی می تواند به تقویت سوخت و ساز بدن و سوزاندن کالری در طول روز کمک کند. تخم مرغ، اسموتی، جو دوسر و میوه ها برخی از گزینه های صبحانه سالم هستند.

صبحانه کند و کاو شبانه را کاهش می دهد

نتایج مطالعات نشان می دهد خوردن یک صبحانه مقوی، سالم و سرشار از فیبر خطر ولع خوردن شبانه را کاهش می دهد. کسانی که صبح ها به اندازه کافی صبحانه نمی خورند تمایل شان به مصرف کربوهیدرات در اواخر روز افزایش می یابد. یک صبحانه سرشار از کربوهیدرات به کنترل سطح قند خون کمک می کند. افرادی که صبح ها کربوهیدرات را نادیده می گیرند غالبا شب آن را مصرف می کنند.

بیشتر بخوانید:کاهش علائم افسردگی و اضطراب با ورزش

صبحانه شما را سیرتر نگه می دارد

خوردن صبحانه غنی از فیبر شما را تا وعده بعدی سیرتر نگه می دارد و میزان میل به خوردن مواد غذایی ناسالم و شیرین را کاهش می دهد. مواد غذایی و تنقلات ناسالم برنامه کاهش وزن را خراب می کند. هنگام حذف صبحانه شانس ولع مصرف در روز افزایش می یابد که می تواند به راحتی تمام تلاش شما را برای لاغری از بین ببرد.

بیشتر بخوانید:مواد مغذی که اغلب افراد سالخورده فراموش می‌کنند بخورند-قسمت اول

صبحانه یک دوز اضافی پروتئین می دهد

حذف وعده صبحانه به معنای از دست دادن مواد مغذی ضروری از جمله پروتئین است. اگر مدت هاست سعی در کاهش وزن دارید باید بدانید مصرف مقدار کافی پروتئین در روز از اهمیت بالایی برخوردار است. این عنصر سازنده زندگی به ترمیم سلول های آسیب دیده و عضله سازی کمک می کند، بنابراین می توان گفت وعده صبحانه دوز اضافی پروتئین به شما هدیه می دهد.

مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ