نکات مهم برای مقابله با اضطراب و ترس از کرونا

حسام آرین
موج جدید همه گیری همه ما را به طرق مختلف تحت تاثیر قرار داده است که نه تنها بر ترس ما افزوده بلکه از نظر ذهنی و عاطفی نیز روی ذهن مان تاثیر گذاشته است. در حقیقت، همانطور که مطالعات نشان می دهند یک بیماری همه گیر در حوزه بهداشت روان نیز وجود دارد که با آن روبرو هستیم. افزایش شدید نرخ استرس و افسردگی طی ماه های اخیر در سراسر جهان گزارش شده است.

موج جدید همه گیری همه ما را به طرق مختلف تحت تاثیر قرار داده است که نه تنها بر ترس ما افزوده بلکه از نظر ذهنی و عاطفی نیز روی ذهن مان تاثیر گذاشته است. در حقیقت، همانطور که مطالعات نشان می دهند یک بیماری همه گیر در حوزه بهداشت روان نیز وجود دارد که با آن روبرو هستیم. افزایش شدید نرخ استرس و افسردگی طی ماه های اخیر در سراسر جهان گزارش شده است.

استرس و اضطراب دو عامل آسیب زا برای سلامتی هستند که می توانند سیستم ایمنی بدن را نیز ضعیف کنند. از این رو، مسائل نگران کننده و مهم درخواست کمک در مواقع حساس مانند این نباید آسان کنار گذاشته شود.

به گزارش تایمزسوفاندیا، در ادامه نکات ساده ای برای کنترل اضطراب در این روزهای سخت و دشوار را با شما به اشتراک می گذاریم.

برای مقابله با افزایش اضطراب کرونا در چنین شرایط سختی در اینجا چند نکته آسان برای کنترل اضطراب در این روزهای دلهره آور و سخت توضیح داده شده است.

چرا الان خیلی از افراد دچار استرس شده اند؟ آیا با افزایش اضطراب کرونا روبرو هستیم؟

اضطراب و استرس به عنوان یکی از عواطف طبیعی انسان در حال حاضر توسط بسیاری از افراد تجربه می شوند زیرا به عنوان یک جامعه هرگز برای چنین همه گیری از قبل آمادگی نداشتیم. ویروس کرونا هر یک از ما را تحت تاثیر قرار داده و تقریبا همه چیز زندگی روزمره ما را تغییر داده است.

عدم اطمینان موجود در این وضعیت بر ترس یکایک ما افزوده است. در افراد ترس از ابتلا به این عفونت و انتقال آن به عزیزانشان ایجاد شده است، همچنین اخبار در این زمینه در حال افزایش است که روند صعودی ابتلا و داده های وحشتناک همه گیری در اغلب نقاط جهان را نشان می دهد.

چگونه می توان با اضطراب کنار آمد؟

ممکن است ویروس تا مدت زمان زیادی باشد، بنابراین همه ما باید یاد بگیریم استرس و اضطراب را با ذهنیت بیشتر و آماده تری کنترل کنیم. گرچه مسائل مربوط به حوزه سلامت روان نیاز به مراقبت از اولویت ها دارند، همچنین درک این نکته مهم است افراد باید این واقعیت را بپذیرند اضطراب و استرس در این دوره زمانی معین یک تجربه طبیعی است.

به جای بیش از حد فکر کردن درباره استرس افراد باید زمانی را برای فکر به آن و مراقبت از خود اختصاص دهند و در زمان های دیگر به آن فکر نکنند. با انجام فعالیت های آرامش بخش، مواردی که شما را خوشحال می کنند به آزادسازی دوپامین، هورمون شادی و به مقابله با با استرس و اضطراب کمک می کند.

تمرین رعایت پروتکل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی نیز می تواند مفید باشد. از نظر علمی ثابت شده است هنگام انجام اقدامات احتیاطی مناسب با ایجاد احساس اطمینان بیشتر می توانید از سلامتی خود و عزیزانتان به خوبی مراقبت کنید.

نکاتی برای حفظ سلامت در دوران قرنطینه

حفظ روال مناسب چرخه خواب و بیداری مهم است زیرا به بهبود تمرکز و بهره وری کمک می کند. تحقیقات نشان می دهد چرخه خواب و بیداری خوب مهارت های حل مسئله را بهبود می بخشد و عملکرد حافظه را در کودکان و بزرگسالان افزایش می دهد.

افراد باید مصرف الکل، نیکوتین و فرآورده های دارای کافئین زیاد را محدود یا قطع کنند زیرا این امر باعث ناراحتی آنها می شود. مطالعاتی وجود دارد که ثابت می کند مصرف الکل، نیکوتین و کافئین در یادگیری و بهره وری اختلال ایجاد می کند. علاوه بر این، مصرف زیاد چنین محصولاتی بر سیستم ایمنی بدن انسان تاثیر می گذارد.

تمرینات بدنی نیز برای سالم ماندن از نظر جسمی و حتی روحی گزینه ضروری است. هنگامی که فردی هر روز ورزش می کند عنصر ذهن آگاهی در زندگی وی برجسته می شود.

با توجه به شرایط موجود لذت بردن از لذت های ساده حال حاضر بسیار مهم است. برقراری ارتباط با اعضای خانواده و دوستان با تنظیم قرارهای مجازی می تواند به درک این نکته کمک کند که “این نیز باید بگذرد.”

بیشتر بخوانید: اسپرم چه مدت در واژن دوام می آورد؟

اگر اضطراب کرونا مانع زندگی روزمره می شود چه باید کرد؟

اضطراب را درون خود نگه ندارید. هر وقت احساس کردید فکر ترس و اضطراب در ذهن در حال شعله ور شدن است باید با صحبت با دوستان یا اعضای خانواده خود در جهت آرام سازی خود قدم بردارید.

اگر افکار به طور مداوم شما را آزار می دهند باید از یک متخصص کمک بگیرید. افراد باید ذهن خود را برای پاسخگویی به موقعیت های موجود آماده کنند و با ترس به آنها پاسخ ندهند.

مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ