خوردن این مواد غذایی با معده خالی برای بدن معجزه می کند

حسام آرین
آب پرتقال، کروسان و نان در عکس های صبحانه بسیار جذاب به نظر می رسند، اما آیا در واقع خوردن آنها به عنوان نخستین چیزها اول صبح سالم است؟ مرکبات حاوی اسیدهای میوه هستند و ممکن است باعث سوزش معده و اسیدیته شوند.

آب پرتقال، کروسان و نان در عکس های صبحانه بسیار جذاب به نظر می رسند، اما آیا در واقع خوردن آنها به عنوان نخستین چیزها اول صبح سالم است؟ مرکبات حاوی اسیدهای میوه هستند و ممکن است باعث سوزش معده و اسیدیته شوند.

به همین ترتیب نان های حاوی مخمر می توانند بر پوشش داخلی معده تاثیر بگذارند که می تواند منجر به بروز مشکلات بیشتری برای معده شود.

به گزارش تایمزسوفاندیا، در اینجا چند ماده غذایی معرفی می شوند که هنگام خوردن با معده خالی حداکثر منفعت را برای بدن دارند:

آب گرم و عسل

نوشیدن آب گرم و عسل به طور گسترده توصیه می شود که صبح زود بنوشید. در حالی که عسل سرشار از مواد معدنی، ویتامین ها، فلاونوئیدها و آنزیم هایی است که وظیفه تمیز نگه داشتن روده را برعهده دارند ترکیب آن با آب گرم به دفع سموم کمک می کند.

پاپایا

برای تنظیم حرکات روده پاپایا یک غذای فوق العاده برای خوردن با معده خالی است. به دلیل در دسترس بودن آسان آن در طول سال می توان پاپایا را در وعده صبحانه خود گنجاند. این میوه نه تنها سموم را از بدن دفع می کند بلکه باعث کاهش کلسترول بد خون و جلوگیری از بیماری های قلبی می شود.

فرنی

فرنی یک صبحانه شگفت انگیز است که در صورت علاقه مندی به کالری کم و ارزش غذایی زیاد می توان خورد. این ماده سموم را از بدن دفع می کند و روده را نیز سالم نگه می دارد، همچنین خوردن فرنی شما را سیر می کند و برای مدت طولانی تری هم شما را سیر نگه می دارد.

بیشتر بخوانید:اسپرم چه مدت در واژن دوام می آورد؟

هندوانه

میوه ها همیشه گزینه خوبی برای خوردن در صبحانه هستند و هندوانه در این فهرست قرار دارد. این میوه از 90 درصد آب تشکیل شده و دوز زیادی از آب مورد نیاز بدن را تامین می کند.

هندوانه نه تنها از ولع مصرف قند جلوگیری می کند بلکه کالری کمی نیز دارد. هندوانه پر از الکترولیت و حاوی مقادیر زیادی لیکوپن است که سلامت قلب و چشم را تقویت می کند.

آجیل

خوردن یک مشت آجیل در وعده صبحانه برای سلامت روده ضروری است. آجیل نه تنها هضم را بهبود می بخشد بلکه سطح pH معده را نیز عادی می کند. کشمش، بادام و پسته را می توانید در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید.

البته در نظر داشته باشید باید آجیل را هم به میزان متوسط مصرف کنید زیرا زیاده روی در خوردن آن نیز باعث بروز جوش و افزایش وزن می شود.

بادام خیس خورده

بادام خیس خورده سرشار از منگنز، ویتامین E، پروتئین، فیبر، امگا 3 و اسید چرب امگا 6 است و بهتر است پس از خیساندن به مدت یک شبانه روز مصرف شود. پوست بادام حاوی تانن است که از جذب مواد مغذی در بدن جلوگیری می کند، بنابراین همیشه باید قبل از خوردن بادام خیس خورده پوست آن را جدا کنید.

بادام دوز مناسبی از مواد مغذی را به شما هدیه می دهد، همچنین در تیز شدن مغز نیز به شما کمک بسیاری می کند.

مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ