عمر طولانی با گنجاندن این میوه و سبزی ها در برنامه غذایی

حسام آرین
شکی نیست راز داشتن زندگی طولانی و سالم پیروی از عادات غذایی سالم است. ویتامین ها و غذاهای غنی از مواد معدنی می توانند سیستم داخلی بدن را سالم و متناسب نگه دارند و به شما در لذت بردن از زندگی کمک کنند. به گزارش تایمزسوفاندیا، در حالی که به طور معمول اعتقاد بر این است خوردن غذاهای پر کالری و […]

شکی نیست راز داشتن زندگی طولانی و سالم پیروی از عادات غذایی سالم است. ویتامین ها و غذاهای غنی از مواد معدنی می توانند سیستم داخلی بدن را سالم و متناسب نگه دارند و به شما در لذت بردن از زندگی کمک کنند.

به گزارش تایمزسوفاندیا، در حالی که به طور معمول اعتقاد بر این است خوردن غذاهای پر کالری و پر پروتئین مانند گوشت و تخم مرغ برای عمر طولانی مهم است، اما نتایج یک مطالعه جدید انجام شده توسط دانشگاه هاروارد خلاف این موضوع را به اثبات رسانده است.
بر اساس تحقیقی که توسط دانشگاه هاروارد انجام شده راز طول عمر در رژیم غذایی حاوی میوه ها و سبزی های بیشتر است. بله درست خواندید این گوشت یا مرغ نیست که به شما زندگی طولانی تری هدیه می دهند بلکه سبزیجات برگ دار و میوه های تازه هستند که با کمک به عملکرد سیستم داخلی از مرگ و میر زودرس جلوگیری می کنند.

رژیم غذایی برای زندگی طولانی تر

مطالعه منتشر شده توسط انجمن بهداشت آمریكا و محققان دانشكده بهداشت عمومی هاروارد در مارس 2021 نشان می دهد خوردن مقادیر متعادل میوه و سبزی به ما در عمر طولانی كمك می كند. مصرف فقط 2 وعده میوه و 3 وعده سبزیجات می تواند میزان مرگ و میر را کاهش دهد. با این حال، خوردن بیشتر از آن هیچ مزیت اضافی ندارد.

2 وعده میوه و 3 وعده سبزی مقدار مطلوب برای مصرف محصولات طبیعی است که می توان برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های اساسی مصرف کرد. این مقدار از نظر پیشگیری از بیماری های مزمن بیشترین منفعت را برای افراد دارد و مصرف این میزان برای عموم به نسبت قابل دستیابی است.

همه میوه ها و سبزیجات برابر نیستند

محقق اصلی این تیم تحقیقاتی همه میوه ها و سبزی ها را برای افزایش طول عمر مفید نمی داند. برخی از میوه ها و سبزیجات از سایر میوه ها بهتر هستند و در افزایش طول عمر نقش بسزایی ایفا می کنند.

بیشتر بخوانید:روش های طبیعی برای افزایش رشد مو

سبزیجات و میوه های توصیه شده

سبزیجات برگ سبز: اسفناج، کلم و شلغم
سبزیجات سرشار از بتا کاروتن: هویج، سیب زمینی شیرین و کلم بروکلی
مرکبات و توت ها: پرتقال، توت و توت فرنگی
سبزیجات و میوه هایی که نباید مصرف کرد:
سبزیجات نشاسته ای: نخود، ذرت و سیب زمینی
آب میوه ها

مطالعه

مزایای داشتن 5 وعده میوه و سبزی پس از یک مطالعه تجربی که توسط وانگ و همکارانش روی تقریبا 2 میلیون بزرگسال در سراسر جهان انجام شد مشخص شد.

شركت كنندگان حاضر در این مطالعه هر 2 تا 4 سال پرسشنامه های فراوانی غذا را پر می کردند سپس مشخص شد مصرف بیشتر میوه ها و سبزیجات می تواند خطر مرگ را در مردان و زنان کاهش دهد.

موارد دیگری که طول عمر را افزایش می دهند

قانون 5 وعده فقط یکی از راه های افزایش طول عمر است. چندین مورد دیگر که می تواند به شما در افزایش طول عمر و لذت بیشتر از زندگی کمک کند به عنوان مثال پیروی از رژیم غذایی مدیترانه ای است.

مطالعات نشان می دهند رژیم مدیترانه ای می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی را کاهش می دهد و حتی به حفظ وزن سالم نیز کمک می کند. از سوی دیگر رابطه جنسی به کاهش خطر بیماری قلبی و بهبود کیفیت زندگی نیز کمک می کند.
مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ