اشتباهات رایج درباره کاهش وزن

حسام آرین
کاهش وزن برای برخی افراد به روندی خسته کننده تبدیل می شود، اما رژیم غذایی مناسب، ورزش و عزم راسخ کاهش وزن غیرممکن نیست.

کاهش وزن برای برخی افراد به روندی خسته کننده تبدیل می شود، اما رژیم غذایی مناسب، ورزش و عزم راسخ کاهش وزن غیرممکن نیست.

با این حال، هنگامی که نوبت به کاهش وزن می رسد بسیاری از مردم اشتباهات زیادی را انجام می دهند. این گروه از افراد اغلب افسانه ها و باورهای غلط رایج میان مردم را باور دارند یا به حرف شخصی که می شناسند اعتماد می کنند. در مجموع این اشتباهات رایج همان چیزی است که مانع پیشرفت روند کاهش وزن برای بسیاری از افراد دارای اضافه وزن یا چاق می شود.

به گزارش تایمزسوفاندیا، در ادامه برخی نکات توضیح داده می شود که با تجدید نظر در آنها می توانید به اهداف خود در زمینه لاغری و کاهش وزن دست پیدا کنید.

تمرکز بیش از حد روی اعداد ترازو

کاهش وزن فقط با اعداد مربوط نیست بلکه به حفظ سلامت بدن و به حداقل رساندن تمام خطرات احتمالی ایجاد بیماری نیز کمک می کند. اگر فقط روی اعداد و وزن متمرکز شوید احتمال می رود از نیازهای تغذیه ای خود غافل شوید که ممکن است در آینده منجر به بروز مشکلات بزرگتری شود، بنابراین در عوض به یک رژیم غذایی سالم پایبند باشید.

با وزنه تمرین کردن کافی نیست

بسیاری از افراد ضمن تلاش برای کاهش وزن اعتقادی به کار با وزنه ندارند. با این حال، با وزنه تمرین کردن و ورزش های مقاومتی همان چیزی است که ضمن تقویت بدن فرم کلی بدن را بهبود می بخشد. به ویژه هنگامی که قصد از بین بردن چربی شکمی و ران خود را دارید انجام تمرینات شدید ورزشی توصیه می شود.

انتخاب یک رژیم کم چربی

جذابیت رژیم کم چربی هر فرد علاقه مند به لاغری و کاهش وزن را به سمت خود جذب می کند. با این حال، این یک راه حل طولانی مدت برای اهداف کاهش وزن نیست. انتخاب یک رژیم غذایی کم چربی ولع مصرف را کنترل نمی کند و فرد را گرسنه تر می کند، بنابراین این نوع رژیم فقط منجر به غذا زیاد خوردن و پرخوری می شود که می تواند در روند کاهش وزن خلل ایجاد کند.

پروتئین کافی مصرف نمی کند

یک رژیم غذایی سالم با پروتئین فرد را برای مدت زمان طولانی تری سیر نگه می دارد. علاوه بر اینکه حداکثر انرژی را برای بدن فراهم می کند و به فرد برای پرهیز از مصرف غذاهای پرکالری برای طولانی مدت کمک می کند. این کار به طور جادویی به کاهش وزن کمک می کند، همچنین ضمن افزایش میزان متابولیسم از توده عضلانی هنگام کاهش وزن محافظت می کند.

خوردن کالری بیشتر از سوزاندن

برای افراد دارای اضافه وزن دوری از غذاهای خوشمزه و ناسالم بسیار سخت است، بنابراین نخست بزرگترین اشتباهی که آنها می توانند مرتکب شوند خوردن کالری بیشتر از سوزاندن است. در حالیکه نکته اصلی در کاهش وزن کاملا برعکس این روند است. ورزش منظم و تغذیه سالم همزمان به فرد در رسیدن به هدف لاغری و کاهش وزن کمک می کند.

مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ