آماده ورود به فصل تابستان باشید / نکات سالم برای رژیم غذایی در این فصل

حسام آرین
سلامت و رسیدگی به پوست و وضعیت جسمانی خود را در اولویت قرار دهید. در ادامه برخی نکات شگفت انگیز رژیم غذایی سالم برای داشتن تابستانی پرتحرک و عالی به شما پیشنهاد می شود. با فرا رسیدن فصل تابستان و افزایش دما منتظر روزهای طولانی و تنبلانه تابستان هستیم. گرچه تابستان ما را از شر روزهای سرد و سوزناک […]

سلامت و رسیدگی به پوست و وضعیت جسمانی خود را در اولویت قرار دهید. در ادامه برخی نکات شگفت انگیز رژیم غذایی سالم برای داشتن تابستانی پرتحرک و عالی به شما پیشنهاد می شود.

با فرا رسیدن فصل تابستان و افزایش دما منتظر روزهای طولانی و تنبلانه تابستان هستیم. گرچه تابستان ما را از شر روزهای سرد و سوزناک زمستان خلاص می کند، اما احتمال می رود مشکلات مختلفی پیرامون سلامتی مانند کم آبی، ناراحتی معده، عفونت های باکتریایی، گرمازدگی و برخی دیگر بیماری ها را به همراه داشته باشد، بنابراین ضروری است از خوردن غذاهای مناسب و سالم اطمینان حاصل کنید و راه مناسبی برای تناسب اندام و سلامتی خود پیدا کنید.

به گزارش ان دی تی وی، در ادامه چند نکته برای حفظ سلامتی برای فصل تابستان توضیح داده شده است که خواندن آنها مفید است.

میوه ها و سبزیجات فصلی را دریابید

این روزها بیشتر سبزیجات و میوه ها در تمام طول سال در دسترس هستند. با این حال، مصرف غذاهای فصلی جذابیت و رعایت نکات خاص برای حفظ سلامتی به همراه دارد.

همیشه مواد غذایی تازه را برای بهره مندی از مزایای آن انتخاب کنید. انبه، آلو، گوجه فرنگی، توت، هندوانه، پرتقال، کرفس و میوه و سبزی های تازه را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

خود را هیدراته نگه دارید

نوشیدن آب بسیار مهم است زیرا به بدن برای تامین آب مورد نیاز و عملکرد بهتر کمک می کند، بنابراین در نظر داشته باشید 8 تا 10 لیوان آب در روز بنوشید و از آبرسانی مناسب بدن مطمئن شوید. از نوشیدن آب سرد و یخ پرهیز کنید زیرا در روند سلامتی شما خلل ایجاد می کند.

وعده های غذایی خود را کوچک کنید

هضم غذا در معده بیشتر طول می کشد به علاوه گرمای هوا اجازه نمی دهد غذای بیشتر بخورید، بنابراین داشتن وعده های غذایی سبک تر به جای داشتن وعده های غذایی سنگین به ویژه در شب گزینه خوبی محسوب می شود.

بیشتر بخوانید:آیا رژیم میوه بی خطر است؟

غذاهای خنک کننده بیشتر بخورید

مصرف بیشتر مواد غذایی خنک کننده و مرطوب کننده به بدن برای ادامه در روزهای گرم فصل تابستان کمک می کند، بنابراین برای خنک نگه داشتن بدن هندوانه، کنجد، آب نارگیل، خیار، نعناع، دانه های رازیانه و برخی مواد مغذی دیگر را بیشتر در برنامه غذایی خود بگنجانید.

آب میوه های تازه را به جای نوشیدنی های سرد انتخاب کنید

تشنگی در فصل تابستان افزایش می یابد این امر باعث می شود ما بیشتر به نوشیدنی های خنک و انرژی زا متوسل شویم که تحقیقات نشان می دهند در طولانی مدت خطرناک هستند، بنابراین در روزهای گرم تابستان هر زمان که احساس تشنگی کردید نوشیدن آب پرتقال یا آب ملون ها را در اولویت قرار دهید.

از میان وعده های سبک استفاده کنید

از میان وعده های سرخ شده ای که از خوردن آنها در فصل زمستان لذت می برید در روزهای گرم سال اجتناب کنید. زمان آن فرا رسیده است که گزینه های میان وعده سبک تری مانند آجیل، دانه ها، میوه ها و نوشیدنی های سالم را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

بیشتر بخوانید:نشانه های جالب کمبود ویتامین B12 در بدن!

بهداشت کلید اصلی داشتن بدن سالمی است

از سلامت و بهداشتی بودن هر آنچه می خورید مطمئن شوید زیرا در این فصل مستعد ابتلا به عفونت های باکتریایی از ظروف رستوران ها و حتی در خانه هستیم، بنابراین همیشه از تمیز بودن آنها اطمینان حاصل کنید و همیشه قبل از غذا خوردن دستان خود را بشویید.
این نکات مربوط به رژیم غذایی سالم در روزهای گرم فصل تابستان روزهای سرشار از شادی و سلامتی را به شما هدیه می دهد.
مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ