آیا جو دو سر را می توان در شب خورد؟

حسام آرین
از جو دوسر گرفته تا بلغور جو دوسر توت فرنگی، جو دوسر به طور معمول یکی از سالم ترین و راحت ترین گزینه های صبحانه محسوب می شود. اگر شما در زمره افرادی قرار دارید که تازه برنامه خود را برای لاغری و کاهش وزن شروع کرده اید حتما به دلیل خواص جو دوسر این ماده غذایی به شما نیز پیشنهاد شده است. […]

از جو دوسر گرفته تا بلغور جو دوسر توت فرنگی، جو دوسر به طور معمول یکی از سالم ترین و راحت ترین گزینه های صبحانه محسوب می شود.

اگر شما در زمره افرادی قرار دارید که تازه برنامه خود را برای لاغری و کاهش وزن شروع کرده اید حتما به دلیل خواص جو دوسر این ماده غذایی به شما نیز پیشنهاد شده است.

خوردن جو دو سر در شب در حال حاضر به یک روند تبدیل شده است، اما سوال این است آیا واقعا می توان شب ها جو دو سر خورد؟ آیا خوردن جو دو سر در شب گزینه سالمی است؟

به گزارش تایمزسوفاندیا، خوب در این مقاله به سوالات شما پاسخ داده خواهد شد.

جو دو سر شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارد

جو دوسر سرشار از فیبر و میزان کمی چربی است که آن را بسیار مغذی می کند، همچنین جو دوسر شما را برای مدت زمان طولانی تری سیر نگه می دارد و از ابتلا به همه عذاب های گرسنگی که به طور معمول شب گریبان مان را می گیرد جلوگیری می کند. جو دوسر ضمن دادن احساس آرامش به شما در داشتن خوب و بهتر کمک می کند.

بیشتر بخوانید:راه های جالب برای از بین بردن غبغب

به کاهش استرس کمک می کند

جو دوسر با آزاد شدن هورمون سروتونین به کاهش استرس کمک می کند، بنابراین بله می توانید جو دو سر را شب بخورید در واقع در هر زمان از روز می توانید جو دو سر بخورید.

اگر برای رسیدن به جلسه کاری دیرتان شده و از سوی دیگر نمی خواهید گزینه ناسالمی را برای خوردن انتخاب کنید جو دوسر به طور قطع گزینه سالمی است.

به کاهش وزن کمک می کند

از آنجا که جو دوسر شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارد کمتر هوس خوردن می کنید. این به شما در پرهیز از مصرف میان وعده های ناسالم کمک می کند، همچنین جو دوسر سرشار از محتوای فیبر است که به هضم غذا کمک می کند. به طور معمول بسیاری از افراد که در روند برنامه کاهش وزن خود دچار مشکلات هضم غذا می شوند جو دوسر به این گروه از افراد در تنظیم حرکات روده کمک می کند.

بیشتر بخوانید:راه حل های ساده و طبیعی برای کاهش گرمای بدن

دستور تهیه جو دوسر

دستور کلاسیک جو دوسر با افزودن آب و شیر به آن تهیه می شود، اما می توانید آزمایش زیادی با جو دو سر انجام دهید تا ترکیب مورد علاقه خود را با آن پیدا کنید.

در ادامه یک دستور العمل شگفت انگیز برای بلغور جو دوسر آورده شده است:
جو دوسر را داخل یک کاسه ریخته سپس آب، دارچین و شیر را به آن اضافه کنید.
آن را به مدت 2 تا 3 دقیقه در مایکروویو قرار دهید.
سپس مقداری بلوبری، توت فرنگی، موز، عسل و دانه های مورد علاقه خود را به آن بیفزایید.
بلغور جو دوسر کلاسیک در حال حاضر جلوه خاصی دارد و در هر زمان از روز می توانید از خوردن آن لذت ببرید.

مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ