8 راهکار مهم برای بالا بردن ماندگاری آرایش چشم

حسام آرین
زیبایی صورت تا حد زیادی به زیبایی چشم ها بستگی دارد. در فصل تابستان گرمای هوا باعث می­شود آرایش روی صورت و چشم ها حالت خوبی نداشته باشد و به زبان ساده ریزش کند و صورت حالت افتاده و خسنه ای به خود بگیرد.
زیبایی صورت تا حد زیادی به زیبایی چشم ها بستگی دارد. در فصل تابستان گرمای هوا باعث می­شود آرایش روی صورت و چشم ها حالت خوبی نداشته باشد و به زبان ساده ریزش کند و صورت حالت افتاده و خسنه ای به خود بگیرد. داشتن یک آرایش مناسب و حفظ حالت اولیه آرایش برای بسیاری از ما از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین داشتن آرایش در روزهایی که به استخر می­رویم هم کار دشواری به نظر می­رسد اما با چند ترفند ساده می­توانیم آرایش خود را به زیبایی رئی صورتمان حفظ کنیم تا شادابی چهره مان از بین نرود.
  1. قدم اول پاک کردن صورت و چشم هاست

برای زیبایی هرچه بیشتر چشم ها و صورت ابتدا باید صورت مان را از تمام چربی ها و آلودگی ها پاک کنیم. می­ توانیم از یک شوینده مناسب پوستمان استفاده کنیم. داشتن آرایش روی چشم و پوست، باقی مانده ریمل، باقی مانده ی خط چشم و یا سایه باعث می­ شود آرایش به خوبی روی پوست مان نخوابد و در نتیجه ماندگاری آن هم کاهش خواهد یافت. زمانی که آرایشی از قبل روی صورت خود دارید و کامل شسته نشده به دلیل ترشح غدد چربی صورت اگر مجدد آرایش انجام دهید سریع تر پاک خواهد شد و همچنین زمانی که پوست چرب است ریزش آرایش بیشتر خواهد بود.
  1. پرایمر چشم

پس از استفاده از محصولات مراقب پوست و مراقب چشم نوبت به پرایمر می­ رسد. پرایمر یک محصول نسبتا جدید در دنیای آرایشی است که به دو صورت مایع و کرمی تولید شده و برای تثبیت آرایشی و رفع تیرگی های چشم استفاده می ­شود. این محصول از پخش شدن آرایش چشم شما جلوگیری می­کند و در واقع آرایش چشمتان را تثبیت می­ کند. از دیگر مزایای پرایمر صاف و یکدست کردن پوست اطراف چشم است. این ویژگیه پرایمر ها باعث می­ شود تا سایه و یا خط چشمی که استفاده می­کنید رنگ خود را به وضوح نشان دهد و با کشیدن سایه روی چشم کمرنگ و بی روح جلوه نکند.
  1. کانسیلر بزنید

کانسیلر محصولی کاربردی برای از بین بردن عیوب پوست و چین و چروک های پوستی است. وجود خال های قهوه ای رنگ کنار چشم ها و چین و چروک های زیر پلک سن شما را بالاتر از آنچه هست نشان خواهد داد. با استفاده از یک کانسیلر مناسب پوست تان می­ توانید این عیوب پوستی را کمرنگ کنید. کانسیلر ها به دو صورت مایع و استیکی وجود دارند. شما با توجه به نوع پوستی که دارید می­توایند از کانسیلر مناسب پوستتان استفاده کنید. کانسیلر های استیکی به دلیل حالت کرمی و ضخیمی که دارند بیشتر مناسب پوست های خشک هستند. به این دلیل که تعریق و ترشح چربی پوست های خشک کمتر از پوست های چرب است و احتمال بروز جوش های زیر پوستی و منافذ باز هم به مراتب در این پوست ها کمتر است. از طرفی کانسیلر های مایع بیشتر مناسب پوست های چرب است. به این دلیل که جلوی تنفس پذیری پوت را نمی­ گیرند و پوست را خفه نمی ­کنند. استفاده از کانسیلر های استیکی باعث می­ شود روی پوست حالت ترک ترک ایجاد کند و جلوه خوبی نخواهد داشت.
  1. از آرایش ابروها غافل نشوید

ابروها تاثیر بسیار زیادی در حالت چشمانتان دارند و به نوعی قاب چشم های شما هستند. برای آرایش ابروهایتان هم می ­توانید از انواع سایه های ابرو پودری و یا سایه مدادی استفاده کنید. رنگ مناسب ابروهای خود را انتخاب و از سایه ابروهای تکی و با کیفیت برند اتود برای آرایش و پوشاندن خالی بودن ابروهای تان استفاده کنید.
  1. پودر بیک

استفاده از پودر بیک یا پودر فیکس پس از انجام آرایش باعث می­ شود آرایش شما به هیچ عنوان تغییری نکند و به زیبایی لحظه اول آرایش باشد. پودر فیکس با نفوذ به پوست لایه های آرایش را فیکس و ثابت نگه می دارد .
  1. آرایش معمول خود را انجام دهید

پس از گذشت چند دقیقه از زدن پرایمر و خشک شدن آن می­توانید آرایشی که به صورت معمول انجام می­دهید را روی پلک خود پیاده کنید و از لوازم آرایشی مانند خط چشم، ریمل و جدیدترین پالت های سایه چشم پودری، سایه های مدادی و حتی مایع استفاده کنید و اطمینان داشته باشید که تغییری در حالت آن رخ نخواهد داد. حتی اگر از سایه های شاین و اکلیلی هم استفاده کنید با زدن پودر بیک خیال تان از پاک نشدن آن راحت باشد. ترجیحا از لوازم آرایشی با کیفیت بالا استفاده کنید. استفاده از لوازم آرایشی چشم با کیفیت خود به تنهایی تا میزان زیادی در ماندگاری آرایش چشمانتان تاثیر گذار است. برند گلدن رز، هدی بیوتی، رولوشن، اتود و بسیاری دیگر از برند های مشهور لوازم آرایشی مناسب چشم و با کیفیت بالا تولید کرده اند که می­توانید از آن‌ها استفاده کنید.
  1. لوازم آرایشی ضد آب

اگر باز هم با تمام مواردی که ذکر شد آرایش چشم شما ماندگار نیست و دچار ریزش آرایشی زیر پلک می­شوید یکی از بهترین راهکارها برای شما استفاده از لوازم آرایشی ضد آب است. لوازم آرایشی ضدآب حلال خاصی دارند و تنها توسط شوینده مخصوص خود شسته می­شوند. ریمل های ضد آب برای تابستان یکی از پرکاربرد ترین لوازم آرایش ضدآبی هستند که به فروش می­ رسند. نریختن ریمل زیر پلک بسیار مهم است و تاثیر بسیار زیادی در چهره فرد دارد. رژهای ضد آب هم طرفداران خاص خود را در تمامی فصول دارند. داشتن یک رژ ضد آب را به شما توصیه می­کنیم تا در میهمانی های خاص بتوانید با داشتن چند قلم لوازم آرایشی خود را به زیبایی آرایش کنید و دچار مشکل پاک شدن یا پخش شدن آرایش لب هایتان نشوید. خط چشم های ضدآب هم از دیگر توصیه های ما به شما برای داشتن آرایش مناسب است. می­توانید این خط چشم ها را بدون کوچکترنی نگرانی بزنید و هیچ استرسی بابت پاک یا پخش شدن آن نداشته باشید.
  1. تاتو استفاده کنید

اگر هیچکدام از روش های بالا را برای خود و برای داشتن آرایشی زیبا مناسب نمی ­دانید بهتر است از یک روش دائمی مثل تاتو چشم یا ابروهای تان استفاده کنید. تاتو مزایای زیادی هم دارد از جمله کشیده نشدن دائم پوست پلک بر اثر استفاده از خط چشم و کنده نشدن تار ابروها براثر مداد ابرو و یا سایه ابروها. این کار علاوه بر مزایایی که دارد معایبی نیز به همراه دارد که در این مطلب بیشتر مورد بررسی قرار گرفته است. با استفاده از هرکدام از روش های ذکر شکر می­ توانید متناسب با پوست خود آرایش چشمان تان را به گونه ای تثبیت کنید که پخش یا پاک نشوند و مدت زمان بیشتری ماندگاری داشته باشند.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ