راهنمای انتخاب هتل در دوران کرونا

saeedehx vahidnia
  درست است که سفر کردن در دوران کرونا جایز نیست؛ اما اگر به هر دلیلی مجبور به سفر کردن باشید، با رعایت کردن پروتکل‌های بهداشتی می‌توانید یک سفر کم‌خطر را پشت سر بگذارید. مسلماً یکی از نگرانی‌های هر مسافری، رزرو هتل در دوران کرونا ست. بی‌شک نمی‌توان این نگرانی و تردید را کتمان کرد […]

  درست است که سفر کردن در دوران کرونا جایز نیست؛ اما اگر به هر دلیلی مجبور به سفر کردن باشید، با رعایت کردن پروتکل‌های بهداشتی می‌توانید یک سفر کم‌خطر را پشت سر بگذارید. مسلماً یکی از نگرانی‌های هر مسافری، رزرو هتل در دوران کرونا ست. بی‌شک نمی‌توان این نگرانی و تردید را کتمان کرد و باید راه درستی برای آن پیدا نمود. در مقاله راهنمای انتخاب هتل در دوران کرونا با شما هستیم تا به مهم‌ترین نکات ضروری در این باره بپردازیم.

پرهیز مسافرت به شهرهای شلوغ

با توجه به اینکه شهرهای شمالی کشور همواره پر رفت و آمد است؛ پیشنهاد می‌کنیم از سفر به شهرهای شمالی بپرهیزید؛ اما اگر مجبور شدید به این سفر بروید باید در انتخاب هتل هوشمندانه عمل کنید. معمولا یکی از شهرهای پرتردد شمال شهر بابلسر میباشد که خوشبختانه هتل های بابلسر با رعایت پروتکل های بهداشتی اطمینان خاطر مسافرانشان را جلب می‌کنند. همچنین هتل های ایزد شهر نیز برای مسافرانی که قصد سفر به سواحل دریای خزر را دارند بسیار مناسب می‌باشد.

تحقیقات در مورد هتل منتخب‌تان

پیش از اینکه بخواهید هتلی را رزرو کنید، حتماً وارد وب سایت ایران هتل آنلاین شوید و سر بزنید و نظرات مسافران قبلی در مورد رعایت پروتکل های بهداشتی را جویا شوید (در ایران هتل آنلاین نیم میلیون نظر از میهمانان این وبسایت وجود دارد). در واقع شما نمی‌توانید رفتار سایر افراد را کنترل نمایید؛ اما می‌توانید هتلی را انتخاب کنید که مهمانان و کارکنانش پروتکل های بهداشتی را رعایت می‌کنند. حتی می‌توانید در مورد محیط داخلی هتل پرس‌وجو نمایید که آیا ماسک زدن در داخل هتل واجب است یا نه! فاصله ‌گذاری اجتماعی تا چه اندازه در این هتل رعایت می‌شود؟ هر چند وقت یک‌بار اتاق‌ها و لابی هتل ضدعفونی می‌شود! آیا محلول ضدعفونی کننده در هتل موجود می‌باشد یا خیر؟ این‌ها سوالاتی است که باید در مورد آن‌ها تحقیق کنید، سپس رزرو هتل را انجام دهید.

 رعایت بهداشت را از خودتان شروع کنید

اولین نفری که باید تمام پروتکل های بهداشتی را رعایت کند، خود شما هستید. اگر دیگران این رفتار شما را مشاهده نمایند، قطعاً متوجه میزان حساسیت شما خواهند شد و رفتارشان را مطابق رفتار شما تغییر می‌دهند. پس حتماً ماسک بزنید و در فاصله دو متری افراد قرار بگیرید. سعی کنید در فضاهای بسته این گزینه‌ها را جدی‌تر بگیرید.

رزرو اتاق ویژه

با توجه به اینکه در مجلات پزشکی ذکر شده ویروس کرونا احتمال دارد به مدت ۷۲ ساعت روی سطوحی مانند استیل و پلاستیک زنده بماند، بهتر است از این مسئله پیشگیری نمایید. برای این کار تنها کافیست در هنگام رزرو هتل، اتاقی را درخواست کنید که در چند روز گذشته کسی در آن اقامت نکرده باشد. با این شرط دیگر کمتر نگران این مسئله هستید. ناگفته نماند که اکثر هتل ها پس از تسویه هر مسافر و ورود مسافران جدید، اتاق‌ها را به خوبی ضدعفونی می‌کنند؛ اما این یک راهکار برای افراد بسیار حساس است. به طور مثال در هتل های ایزدشهر به خوبی بعد از خروج هر مهمان، اتاق را کاملا ضدعفونی می‌کنند.

باز گذاشتن پنجره اتاق برای تهویه بهتر

با توجه به تحقیقات به عمل آمده در زمینه ویروس کرونا تا به حال هیچ مدرکی اثبات نکرده که انتقال ویروس از طریق هوا امکان پذیر است و بیشتر روی مسئله فاصله گذاری و ماسک تاکید می‌شود. بنابراین با باز کردن پنجره اتاقتان به ورود هوای آزاد کمک می‌کنید و حس بهتری به اتاق خود خواهید داشت.

عدم استفاده از استخر و باشگاه ورزشی

مسلما استفاده از فضاهایی مانند استخر و باشگاه ورزشی به دلیل پخش شدن ویروس کرونا در محیط، توصیه نمی‌شود. بدیهی است که در اکثر اقامتگاه‌ها توصیه می‌شود برای استفاده از باشگاه ورزشی از ماسک استفاده کنید؛ اما نمی‌توان ترشحات تنفسی را نادیده گرفت. پس تا می‌توانید خودتان را از ویروس کرونا دور نگه دارید. همچنین در برخی از باشگاه‌های ورزشی علاوه بر ارائه دستگاه‌های متنوع برای بدن‌سازی، خدمات ماساژ نیز ارائه می‌شود. در مورد این مسئله باید کمی محتاطانه رفتار کنید؛ چراکه شاید فرد ماساژ دهنده دچار این بیماری باشد.

استفاده از روم سرویس

شاید بتوانید با ماسک در مکان‌های عمومی تردد کنید؛ اما نمی‌توانید با ماسک به رستوران بروید. از همین رو باید از این گزینه صرف نظر کنید و ترجیحاً روم سرویس را انتخاب نمایید. با ضدعفونی مداوم میزهای اتاق‌تان، می‌توانید به راحتی و با خیال راحت غذای خود را میل نمایید. حتی می‌توانید درخواست کنید تمامی غذاها و نوشیدنی‌های شما را داخل بسته بندی یک‌بارمصرف قرار دهند و پیش از این کار حتماً از محلول های ضدعفونی کننده دست استفاده کنند.

ضدعفونی قبل از ورود به اتاق

برای اینکه خیالتان راحت شود، می‌توانید خودتان ضد عفونی اتاق را انجام دهید. به یاد داشته باشید که در هنگام ضد عفونی باید نقاطی مانند: کلید و پریزها، کنترل، تلویزیون، سرویس بهداشتی، سطوح صافی مانند کانترها و میز، دستگیره در و... را از قلم نیندازید. همچنین می‌توانید از ملحفه شخصی خود برای تخت استفاده کنید و حتی پارچه تمیزی برای بالش‌ها نیز به همراه داشته باشید.

عدم درخواست سرویس نظافت

برای اینکه بتوانید از ورود خدمه به اتاق خود جلوگیری کنید، می‌توانید نظافت اتاق را خودتان انجام دهید و با شستشوی حوله‌ها، ضد عفونی اتاق و تمیز کردن سرویس‌ها، هرگونه آلودگی را از خود دور کنید.

استفاده از دستکش

همان‌طور که می‌دانید یکی از راه‌های جلوگیری از انتقال ویروس کرونا استفاده از دستکش می‌باشد. در حقیقت استفاده از دستکش در مکان‌های عمومی مانند لابی، رستوران و فضای داخلی هتل بسیار الزامی است و نباید در مورد این موضوع کوتاهی نمایید. حتی اگر نمی‌توانید دستکش یک‌بارمصرف استفاده کنید یک دستکش پارچه‌ای خریداری نموده و پس از هر بار استفاده آن را ضدعفونی نموده و با آب و صابون بشویید.

ضدعفونی کارت بانکی و مدارک شناسایی

از دیگر نکاتی که باید در هنگام سفر به آن دقت کنید، ضد عفونی کردن مداوم کارت بانکی و مدارک شناسایی می‌باشد. مخصوصاً کارت بانکی، باید پس از هر بار استفاده ضدعفونی شود؛ چراکه ممکن است افراد متفاوتی به آن دست بزنند و همان‌طور که می‌دانید، انتقال ویروس کرونا از راه دست بسیار سریع رخ می‌دهد.

جمع‌بندی

در حقیقت مسئله این است که باید هر فردی به وظایف و مسئولیت‌های اجتماعی خود نسبت به دیگران عمل نماید تا همه چیز خوب پیش برود. پس گام اول را خودتان بردارید و برای حفظ سلامتی خود بکوشید. با در نظر گرفتن مطالب گفته شده در این مقاله، امیدواریم در زمینه انتخاب هتل در دوران کرونا به شما کمک کرده باشیم. در همین راستا وب سایت ایران هتل آنلاین یکی از وب‌سایت‌های معتبر برای رزرو هتل در سراسر کشور می‌باشد که بدون خروج از منزل در این روزهای کرونایی، امکان رزرو هتل را برایتان فراهم نموده است. متا: راهنمای انتخاب هتل در دوران کرونا به شما کمک می‌کند هتلی را رزرو نمایید که پروتکل های بهداشتی را رعایت می کند.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ