درمان های خانگی ساده برای تسکین خارش و سوزش واژن

حسام آرین
خارش، خشکی و سوزش واژن بسیاری از زنان را درگیر می کند. اگرچه این علائم به طور معمول نمادی از وجود مشکل جدی نیست، اما به معنای نادیده گرفتم آنها هم نیز نیست.

خارش، خشکی و سوزش واژن بسیاری از زنان را درگیر می کند. اگرچه این علائم به طور معمول نمادی از وجود مشکل جدی نیست، اما به معنای نادیده گرفتم آنها هم نیز نیست.

خارش و خشکی واژن می تواند ناشی از عفونت باکتریایی، عفونت قارچی یا اگزما باشد. استفاده از صابون های سخت و شستشوی بدن نیز می تواند پوست اطراف فرج را تحریک کرده و بعث بروز چنین مشکلاتی شود.

برخی اوقات خارش و خشکی همراه با قرمزی و تورم داخل و اطراف واژن می تواند ناراحت کننده و آزاردهنده باشد. برای جلوگیری از خارش واژن فرد باید بهداشت مناسب را رعایت کند. با این حال، چند درمان خانگی نیز برای تسکین علائم دردناک وجود دارد.

ماست و عسل

طبیعت پری بیوتیک ماست به درمان خارش و سوزش واژن کمک می کند. ماست هنگام ترکیب با عسل از دو جهت می تواند کمک کند نخست اینکه خواص ضدالتهابی عسل و اثر آرامش بخش ماست به شما در خلاص شدن از شر تحریکات کمک می کند.

دوم اینکه ترکیب پروبیوتیک موجود در ماست به اصلاح عدم تعادل در باکتری ها کمک کرده و میزان خطر عفونت قارچی و باکتریایی را کاهش می دهد. برای استفاده از این روش ماست و عسل را مخلوط کرده و روزی یکبار آن را مصرف کنید تا از شر خارش واژن خلاص شوید.

شستشو با سرکه سیب

سرکه سیب کمتر از یک معجون جادویی نیست. تقریبا هیچ چیزی وجود ندارد که سرکه سیب نتواند آن را درمان کند. خواص قوی ضدباکتریایی و ضدقارچی سرکه سیب در تسکین خارش و سوزش واژن شگفت انگیز است. پ هاش واژن و پوست را متعادل می کند، همچنین به متعادل سازی فلور واژن کمک می کند.

برای استفاده از این روش یک قاشق چایخوری سرکه سیب را با یک لیوان آب بنوشید یا نصف فنجان از آن را به آب وان داخل حمام اضافه کنید. دقت داشته باشید از آن به صورت غلیظ استفاده نکنید زیرا باعث بروز مشکل می شود.

روغن درخت چای

خواص ضدقارچی، ضدباکتریایی و ضدویروسی روغن درخت چای آن را برای درمان سوزش و خارش واژن به گزینه موثری تبدیل می کند. 2 تا 3 قطره روغن درخت چای را روی پوست خارجی واژن خود بمالید. این روش درمانی به از بین بردن هر گونه مخمر کمک می کند.

بیشتر بخوانید:درمان عرق سوز شدن لای پا و کشاله ران چیست؟

برگ های ریحان

گیاه ریحان بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و حاوی اوژنول است که به بی حسی انتهای عصبی کمک می کند. خواص ضدالتهابی، ضدباکتریایی و ضدقارچی ریحان می تواند به درمان سوزش و خارش واژن کمک کند.

برای استفاده از این روش مقداری برگ ریحان را در آب بجوشانید سپس بگذارید خنک شود و با آن واژن خود را حالا بگذارید آب سرد شود و واژن خود را 2 تا 3 بار در روز بشویید.

کمپرس سرد

کمپرس سرد می تواند خارش بیش از حد واژن را تسکین بخشد. کمپرس سرد با بی حس کردن خارش، تورم و التهاب واژن را کاهش می دهد. برای استفاده از این روش چند تکه یخ بردارید و آنها را لای یک پارچه نخی تمیز بپیچید. کیسه یخ را برای چند دقیقه روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید. این روش درمانی را می توانید 3 تا 4 بار در روز تکرار کنید.

بیشتر بخوانید:پیش به سوی شادی

مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ