قرص مگنیفورت برای میگرن

حسام آرین
میگرن به عنوان اختلالی در سیستم عصبی با دردهای ضربان دار و تپنده یک طرفه شناخته می شود. سردردهای شدید که به صورت مزمن که یک طرف مغز را تحت تاثیر قرار می دهد از نشانه های بارز آن است.

میگرن به عنوان اختلالی در سیستم عصبی با دردهای ضربان دار و تپنده یک طرفه شناخته می شود. سردردهای شدید که به صورت مزمن که یک طرف مغز را تحت تاثیر قرار می دهد از نشانه های بارز آن است.

ميگرن اغلب با حالت تهوع، استفراغ، مشکل در صحبت کردن، بی حسی یا مورمور شدن و حساسیت نسبت به نور و صدا همراه است. حملات میگرن به طور معمول چند ساعت تا چند روز طول می ‌کشد و به طور متوسط یک تا 2 بار در ماه تکرار می ‌شود و درد آن می تواند آنقدر شدید باشد که فعالیت های روزمره را مختل می کند.

علت دقیق بروز علائم میگرن هنوز به طور دقیق مشخص نیست، اما برخی تحقیقات نشان می‌دهد کمبود برخی ویتامین ‌ها در بدن به احتمال زیاد یکی از عوامل بروز میگرن محسوب می شود.

نتایج برخی تحقیقات حاکی از آن است کمبود ویتامین D، ویتامین B2، فولیت و آنزیم 10Q با ابتلا به میگرن مرتبط است. عدم مصرف ویتامین ‌ها به اندازه کافی باعث بروز میگرن می شود و باعث تشدید فعالیت مغز در این زمینه می شود. مگنیفورت یکی از داروهای مفید برای کاهش و مدیریت علائم میگرن مطرح است.

منیزیم موجود در مکمل مگنیفورت با منشا دریایی از آب دریا حاصل می شود. منیزیم دریایی همراه با چندین ریزمغذی کمیاب آب دریا باعث افزایش فراهم زیستی و جذب موثر آن شده و به عنوان کوفاکتور در انجام واکنش های بیولوژیک بدن گزینه ضروری محسوب می شود.

نوع منیزیم دریایی با داشتن 60 درصد زیست فراهمی بالاترین رقم جذب را بین سایر انواع منیزیم دارا است. دریافت منیزیم ضمن دارا بودن اثرات ضدفشار خون و تنظیم کنندگی میزان قند خون کافی کرامپ های عضلانی، سردردهای میگرنی، علائم سندروم پیش از قاعدگی و یبوست را کاهش می دهد.

فواید قرص مگنیفورت  برای سلامتی

  • کاهش دفعات و شدت گرفتگی های عضلانی دردناک
  • بهبود کرامپ های عضلانی
  • پیشگیری و بهبود نوروپاتی های محیطی
  • کمک به کاهش دردهای نوروپاتیک بیماری زونا
  • نوروپاتی های دیابتی و سندرم تونل کارپ
  • تامین سلامت و بهبود عملکرد اعصاب و عضلات
  • افزایش توده و استحکام استخوان ها
  • کاهش علائم مسمومیت الکلی
  • کمک به افزایش توان و عملکرد ورزشی
  • کاهش علائم سندروم پیش از قاعدگی
  • پیشگیری و کاهش حملات میگرن و سردرد
  • کمک به تنظیم فشارخون و قند خون
  • کاهش یبوست

بیشتر بخوانید:مقدار و نحوه مصرف پماد کلوتریمازول

مقدار و روش مصرف مگنیفورت

یک تا 2 کپسول در روز بعد از غذای اصلی مصرف شود.

کپسول  مگنیفورت هولیستیکا

کپسول مگنیفورت هولیستیکا ضمن حفظ سلامت و بهبود عملکرد اعصاب و عضلات با افزایش توده و استحکام استخوان ‌ها از دردهای عضلات و مفاصل پیشگیری می کند.

منیزیم

منیزیم به عنوان یک ماده معدنی ضروری برای بدن عملکردهای بیولوژیکی بسیار وسیعی دارد. حدود 60 درصد منیزیم کل بدن در استخوان ‌ها قرار دارند. منیزیم در بیش از ۳۰۰ واکنش متابولیک نقش دارد. وجود این ماده برای انجام فرآیندهای بیولوژیکی اصلی مانند تولید انرژی سلولی، تولید اسیدهای نوکلئیک و پروتئین‌ها ضروری است.

کاهش اشتها، حالت تهوع و استفراغ، اسهال، اسپاسم عمومی عضلانی، تشنج، از دست دادن هماهنگی بین ارگان ‌های مختلف بدن، ضربات نامنظم قلب، کمبود پتاسیم و کلسیم، کرامپ ‌های عضلانی، افزایش فشارخون و انقباض عروق قلبی و عروق مغزی از علائم و نشانه های کمبود منیزیم محسوب می شوند.

ترکیبات کپسول مگنیفورت

همانطور که در بالا گفته شد در کپسول مگنیفورت هولیستیکا از منیزیم دریایی به عنوان منبعی برای تامین این ماده مغذی استفاده شده است. علاوه بر این، ویتامین B1، B6، D3 و K2 نیز در ترکیبات این مکملد موجود است که هر کدام به طور جداگانه برای بدن مزایایی به همراه دارد.

منیزیم

منیزیم در استخوان سازی، تولید انرژی برای سلول ‌های ماهیچه‌ای و گرفتگی عضلات، رفع آریتمی قلبی و کاهش فشار خون، بهبود گوارش و رفع بی اشتهایی نقش موثری ایفا می کند.

ویتامین B6

پیروکسیدین یا B6 به عنوان یک ویتامین محلول در آب همراه با منیزیم به رفع مشکل اعصاب، بی خوابی، کاهش علائم سندروم پیش از قاعدگی، کم خونی و تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند.

ویتامین B1

ویتامین B1 از ویتامین ‌های خانواده B در رفع بی اشتهایی و کاهش شدید وزن نقش موثر دارد. این ویتامین همراه با سایر مواد مغذی موجو در  مگنیفورت نقش موثری در جلوگیری از تحلیل عضلات بدن و مشکلات قلبی و عصبی ایفا می کند.

بیشتر بخوانید:این غذاها باعث نازایی زنان می شوند!

ویتامین D3

ویتامین D3 به عنوان یکی از مهمترین مواد مغذیی برای استخوان سازی و افزایش تراکم استخوان ‌ها در بدن شناخته شده است. مصرف ویتامین D با منیزیم از ابتلا به پوکی استخوان به ویژه در زنان یائسه جلوگیری می کند.

ویتامین K2

ویتامین K2 در مصرف بهینه از کلسیم موجود در خون نقش مهمی ایفا می کند. کمبود این ویتامین باعث می‌شود با وجود مقدار کافی کلسیم در خون استخوان‌ ها دچار ضعف شده و کلسیم اضافی و بیش از حد در رگ ‌های اطراف قلب ذخیره شود، همچنین این ویتامین برای عملکرد اعصاب نیز گزینه مفیدی محسوب می شود.

جدول ترکیبات کپسول مگنیفورت

ترکیبات/ مقدار در هر کپسول

منیزیم:   ۱۵۰ میلی گرم

ویتامین B1: ۹۹ میلی گرم

ویتامین B6: ۲۰ میلی گرم

ویتامین D3:۴۰۰ واحد

ویتامین K2:۵۰ میکرو گرم

آیا مصرف قرص مگنیفورت باعث چاقی می‌ شود؟

همانطور که گفته شد ویتامین ‌های B1، B6 و منیزیم روی بی اشتهایی عصبی تاثیر می گذارند. افرادی که  با کمبود این مواد مغذی دست و پنجه نرم می کنند از بدغذایی و کاهش رنج می برند. مصرف قرص مگنیفورت اشتها و میل به غذا خوردن را در این افراد به حالت طبیعی و عادی باز می‌ گرداند.

دقت داشته باشید مصرف کپسول مگنیفورت باعث چاقی نمی‌شود بلکه به افراد بی اشتها در به دست آوردن اشتهای طبیعی خود کمک می‌کند.

گزارش: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ