روش های طبیعی برای رشد مجدد مو در زنان / 15 روش کاربردی

حسام آرین
یکی از مشکلاتی که اکثر خانم ها با آن درگیر هستند، ریزش و کم پشت شدن موها است. متاسفانه این مشکل به دلایل مختلفی مثل رژیم غذایی نادرست، ورزش نکردن، بارداری و… در میان خانم ها بسیار رواج پیدا کرده و به یکی از دغدغه های مهم آن ها تبدیل شده است. اگر شما هم […]
یکی از مشکلاتی که اکثر خانم ها با آن درگیر هستند، ریزش و کم پشت شدن موها است. متاسفانه این مشکل به دلایل مختلفی مثل رژیم غذایی نادرست، ورزش نکردن، بارداری و... در میان خانم ها بسیار رواج پیدا کرده و به یکی از دغدغه های مهم آن ها تبدیل شده است. اگر شما هم با این مشکل روبرو شده اید، ما به شما پیشنهاد می کنیم به جای حسرت خوردن و ناراحتی برای موهای کم پشت شده خود، به فکر راه چاره باشید تا باز هم زیبایی و سلامتی را به موهایتان بازگردانید! در این مقاله همراه ما باشید تا بهترین روش ها برای رویش مجدد موهای ریخته شده در زنان را با هم بررسی کنیم.

1 – انتخاب رژیم تغذیه ای مناسب

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، یکی از اصلی ترین علت های ریزش مو نداشتن رژیم تغذیه ای مناسب است. اگر می خواهید موهایی سالم و پر حجم داشته باشید، باید مصرف هله هوله ها و همچنین نوشیدنی های حاوی کافئین را به حداقل برسانید و به جای آن باید سعی کنید مواد غذایی سرشار از زینک، ویتامین بی، ویتامین ای و سایر مواد مغذی را در رژیم غذایی خود بگنجانید.  

2 – استفاده از روغن های طبیعی

یکی از روش های طبیعی برای تقویت و رشد مجدد موها، استفاده از روغن های طبیعی می باشد که بدون هیچ عارضه ای، شما را به موهایی پر حجم و درخشان می رسانند. بنابراین اگر می خواهید موهایی سالم داشته باشید، به شما پیشنهاد می کنیم از انواع روغن مو برای تقویت استفاده کنید. به این صورت که هفته ای یکبار موهای خود را با روغن های طبیعی مثل زیتون، نارگیل، آرگان، رزماری و... ماساژ داده و بعد از یک ساعت شست و شو دهید.  

3 – ماساژ کف سر

ماساژ دادن کف سر باعث بهبود جریان خون و در نتیجه تقویت پیاز مو می شود. انجام این کار به صورت مداوم هم به کاهش ریزش موها کمک می کند و هم می تواند باعث رویش مجدد مو شود. در صورتی که این روش با استفاده از روغن های طبیعی هم ترکیب شود، بهترین نتیجه را به دنبال خواهد داشت. جالب است بدانید متخصصان، ماساژ کف سر را یک روش عالی حتی برای رشد مجدد موهای ریخته شده ارثی می دانند. بنابراین سعی کنید روزانه زمان مشخصی را برای ماساژ دادن کف سر خود در نظر بگیرید.  

4 –پیاز

آب پیاز یکی از نتیجه بخش ترین روش ها برای رشد مجدد مو به شمار می رود.  

5 – تخم مرغ

تخم مرغ حاوی پروتئین هایی است که می تواند به رشد مجدد موها کمک کند؛ تا جایی که بسیاری از متخصصان این ماده را به عنوان قویترین محلول رویش مجدد مو می شناسند.  

6 –آووکادو

شما می توانید یک آووکادو را پوره کرده و به صورت ماسک روی ریشه موهای خود قرار دهید؛ این ماده غذایی هم به رویش مجدد و تقویت موها کمک کرده و هم رطوبت مورد نیاز آن ها را تامین می کند.  

7 – دانه های شنبلیله

استفاده از دانه های شنبلیله به طرز عجیبی برای رویش مجدد موها معجزه می کند.  

8 – استفاده از دارو

استفاده از داروها معمولا زمانی تجویز می شود که علت ریزش موها ارثی باشد. داروهایی مانند مایندوکسیدیل، فیناستراید، کتوکونازول، اسپیرونولاکتون و ضد آندروژن ها معمولا به عنوان قویترین داروی رشد مجدد مو شناخته می شوند.  

9 – آلوئه ورا

آلوئه ورا هم باعث رویش مجدد می شود، و هم یک ماده آبرسان و نرم کننده است. البته شما می توانید برای نتیجه گیری بهتر، نسبت به خرید نرم کننده مو از سایت روژه اقدام کنید.  

10 – حنا

حنا به خوبی ریشه موها را سفت کرده و باعث رویش مجدد آن ها می شود.

11 – دانه کتان

این ماده هم یک تقویت کننده عالی به شمار می آید که برای استفاده باید آن را بجوشانید.  

12 – شیرین بیان

شیرین بیان هم یکی از عالی ترین مواردی است که به تقویت و همچنین درخشندگی موها کمک می کند.  

13 – پرتقال

در کامل تعجب، پرتقال هم یکی از موثر ترین روش ها برای رویش مجدد مو شناخته می شود. شما باید پالپ پرتقال ها روی ریشه موهای خود مالیده و در طولانی مدت معجزه استفاده از آن را ببینید.  

14 – شامپوهای مناسب

یک شامپوی مناسب می تواند تا حد زیادی از ریزش موها جلوگیری کرده و حتی به رشد مجدد آن ها هم کمک کند. بنابراین سعی کنید با در نظر گرفتن جنس موهای خود، بهترین شامپو برای رشد مجدد موهای ریخته شده را انتخاب کنید.  

15 – محصولات مراقبتی

محصولات مراقبتی به عنوان درمان اصلی محسوب نمی شوند و به نوعی کمک درمان هستند. بنابراین شما می توانید برای داشتن موهایی سالم تر، در کنار رعایت تمام موارد گفته شده، نسبت به خرید انواع سرم مو هم اقدام کنید.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ