میگرن چیست؟ درمان گیاهی در خانه

حسام آرین
میگرن یک بیماری است که شامل سردردهای شدید و مکرر و علائم دیگر است. اپیزود میگرن نوعی سردرد است. یک قسمت معمولاً به صورت مرحله ای رخ می دهد و می تواند چند روز طول بکشد. موارد شدید می تواند زندگی روزمره فرد ، از جمله توانایی کار یا تحصیل را تحت تأثیر قرار دهد. […]
میگرن یک بیماری است که شامل سردردهای شدید و مکرر و علائم دیگر است. اپیزود میگرن نوعی سردرد است. یک قسمت معمولاً به صورت مرحله ای رخ می دهد و می تواند چند روز طول بکشد. موارد شدید می تواند زندگی روزمره فرد ، از جمله توانایی کار یا تحصیل را تحت تأثیر قرار دهد. همچنین میتوانید برای دریافت مشاوره در مورد درمان میگرن از موسسات خدماتی در منزل نیز استفاده کنید که تزریق سرم از خدمات اصلی این مراکز به حساب می آید. (برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تزریق سرم اینجا کلیک کنید) میگرن می تواند به طرق مختلف بر افراد تأثیر بگذارد. طیف وسیعی از عوامل محرک ، شدت ، علائم و فراوانی وجود دارد. برخی از افراد بیش از یک قسمت در هفته دارند ، در حالی که برخی دیگر فقط گاهی اوقات. در سال 2018 ، محققان دریافتند که بیش از 15 Source منبع معتمد بزرگسالان در ایالات متحده در 3 ماه گذشته دچار میگرن یا سردرد شدید شده اند. تحقیقات انجام شده در سال 2015 نشان داد که میگرن بیش از 19 درصد از زنان و 9 درصد از مردان را تحت تاثیر قرار می دهد. این اپیزودها اغلب در افراد 18 تا 44 سال رخ می دهد ، اما ممکن است در هر زمان ، از جمله در دوران کودکی اتفاق بیفتد.

علائم

علائم میگرن در مراحل مختلف ظاهر می شوند: قبل از سردرد: بر اساس تحقیقات انجام شده در سال 2008 ، 20-60 Source منبع مورد اعتماد افراد مبتلا به میگرن علائمی را تجربه می کنند که ساعت ها یا روزها قبل از سردرد شروع می شود. در این مرحله ، یک فرد ممکن است "prodrome" را تجربه کند که ممکن است شامل تغییرات احساسی ، به ویژه افسردگی و تحریک پذیری باشد. پروودروم همچنین می تواند شامل خمیازه کشیدن ، سرگیجه ، تشنگی ، تکرر ادرار و حساسیت به نور و صدا باشد. گاهی اوقات هاله ای می تواند رخ دهد. این شامل علائم فیزیکی یا حسی مانند چشمک زدن چراغ ها در میدان دید است. در طول سردرد: در کنار سردرد خفیف تا شدید ، ضربان دار یا ضربان دار ، علائم ممکن است شامل تهوع ، استفراغ ، گردن درد ، سرگیجه و احتقان بینی باشد. راه حل: بعد از سردرد ، خستگی و تحریک پذیری ممکن است 2 روز دیگر طول بکشد. گاهی اوقات "خماری میگرنی" نامیده می شود. سایر ویژگیهای مشترک عبارتند از: سر درد که در حین فعالیت بدنی یا فشار زیاد می شود عدم توانایی در انجام فعالیت های منظم به دلیل درد افزایش حساسیت به نور و صدا که گاهی اوقات با خوابیدن آرام در یک اتاق تاریک می توان آن را از بین برد علائم دیگر ممکن است شامل تعریق ، احساس گرم یا سرد شدن غیرمعمول ، معده درد و اسهال باشد.

میگرن در مقابل سردرد

یک دوره میگرنی با یک سردرد معمولی متفاوت است. تجربه متفاوت است ، و آنها می توانند دلایل متفاوتی داشته باشند. داشتن یک دفتر خاطرات از علائم می تواند به فرد و متخصص مراقبت های بهداشتی وی در تشخیص دوره های میگرن کمک کند. مجله را حداقل 8 هفته نگه دارید و یادداشت کنید: زمان شروع علائم محرک های احتمالی مانند استرس یا قاعدگی ماهیت سردرد هرگونه علائم دیگر علائم چقدر طول می کشد هر گونه شاخص قابل توجه میگرن ، مانند هاله داروهای مورد استفاده و اثرات آنها در اینجا درباره تفاوت های میگرن و سردرد بیشتر بدانید.

علل و محرک ها

کارشناسان تصور می کنند که دوره های میگرن ممکن است ناشی از تغییراتی در مغز باشد که بر موارد زیر تأثیر می گذارد: نحوه ارتباط اعصاب تعادل مواد شیمیایی رگ های خونی ویژگی های ژنتیکی نیز ممکن است نقش داشته باشند - داشتن سابقه خانوادگی منبع معتبر میگرن یک عامل خطر شایع است. محرک های میگرن در افراد مختلف متفاوت است. آنها معمولاً عبارتند از: تغییرات هورمونی ، مانند تغییرات قاعدگی. محرک های احساسی مانند استرس ، افسردگی ، اضطراب و هیجان. عوامل رژیم غذایی ، از جمله الکل ، کافئین ، شکلات ، آجیل ، پنیر ، مرکبات و غذاهای حاوی مواد افزودنی تیرامین و گلوتامات مونوسدیم (MSG). داروهایی مانند قرص های خواب آور ، درمان جایگزینی هورمون (HRT) و برخی قرص های ضد بارداری. عوامل محیطی ، از جمله سوسو زدن صفحه ها ، بوی قوی ، دود دست دوم ، صداهای بلند ، رطوبت ، اتاق های گرفتگی شده ، تغییرات دما و نورهای روشن. برخی محرک های احتمالی دیگر عبارتند از: خستگی کمبود خواب تنش شانه و گردن وضعیت بد فشار بیش از حد فیزیکی قند خون پایین جت لگ وعده های غذایی نامنظم کم آبی بدن اجتناب از محرک ها ، در صورت امکان ، ممکن است به کاهش تعداد دوره های میگرن کمک کند.

عوامل خطر

هر کسی می تواند به میگرن مبتلا شود ، اما در افراد مبتلا به هر یک از موارد زیر شایع تر است: افسردگی اختلال دوقطبی فیبرومیالژیا سندرم روده تحریکپذیر مثانه بیشفعال اختلالات خواب اختلال وسواس فکری عملی اضطراب آیا ارتباطی بین میگرن و COVID-19 وجود دارد؟ هیچ درمانی برای میگرن وجود ندارد. با این حال ، داروها می توانند علائم را در هنگام بروز درمان کنند و افراد می توانند برای کاهش دفعات و شدت دوره ها اقداماتی را انجام دهند. اما به خاطر داشته باشید که این داروها می توانند عوارض جانبی داشته باشند.

داروها

تسکین درد و سایر انواع داروها اغلب می توانند کمک کنند. مصرف دارو به محض شروع علائم ممکن است از شدید شدن آنها جلوگیری کند. برخی از داروهای مسکن بدون نسخه که ممکن است برای افراد مبتلا به میگرن مفید باشد عبارتند از: ناپروکسن (Aleve) ایبوپروفن (Advil) استامینوفن (تیلنول) سایر گزینه ها عبارتند از: تریپتان ها ، مانند سوماتریپتان (Imitrex) ، برای کمک به تغییر تغییرات مغزی که در طول یک دوره رخ می دهد. داروهای ضد استفراغ برای کنترل تهوع و استفراغ

چگونه از بروز میگرن جلوگیری کنیم؟

در حالی که همیشه نمی توان از بروز میگرن جلوگیری کرد ، راه هایی برای کاهش دفعات و شدت آنها وجود دارد.

شناسایی و اجتناب از عوامل محرک

گاهی اوقات یک قسمت میگرن در پاسخ به یک ماشه اتفاق می افتد. برای شناسایی یک محرک ، یک فرد ممکن است یک دفتر خاطرات داشته باشد و احساس خود را ثبت کند و قبل از ظاهر شدن علائم ، چه کرد ، خورد و نوشید. اجتناب از موارد زیر ممکن است بسیار مفید باشد: قند خون پایین فشار بیش از حد فیزیکی فشار برخی از غذاها مانند شکلات و هر نوع دیگری که حاوی تیرامین یا MSG باشد داروهای خاص ، از جمله HRT و برخی از قرص های ضد بارداری چراغ های روشن و صفحه های چشمک زن استراتژی های زیر ممکن است به کاهش تعداد دوره های میگرن کمک کند: خواب کافی کاهش استرس نوشیدن مقدار زیادی آب داشتن حالت سالم اجتناب از عوامل محرک رژیم غذایی ، مانند کافئین ، الکل و پنیر ورزش منظم بدنی اگر انجام این تغییرات شدت و فراوانی دوره های میگرن را کاهش ندهد ، پزشک ممکن است دارو یا سایر گزینه ها را پیشنهاد دهد.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ