روش تشخیص عسل طبیعی + معرفی فروشگاه‌های عسل طبیعی

حسام آرین
بسیاری از مردم فکر می‌کنند با روش‌هایی مثل آویزان کردن عسل یا حل کردن عسل در آب می‌توان طبیعی یا تقبلی بودن عسل را تشخیص داد. اما متاسفانه این روش‌ها و دیگر روش‌های خانگی که ممکن است به گوشتان خورده باشد هیچ کدام معتبر نیستند و نمی‌توانند خوب یا بد بودن عسل را تشخیص دهند. […]
بسیاری از مردم فکر می‌کنند با روش‌هایی مثل آویزان کردن عسل یا حل کردن عسل در آب می‌توان طبیعی یا تقبلی بودن عسل را تشخیص داد. اما متاسفانه این روش‌ها و دیگر روش‌های خانگی که ممکن است به گوشتان خورده باشد هیچ کدام معتبر نیستند و نمی‌توانند خوب یا بد بودن عسل را تشخیص دهند. عسل طبیعی و عسل تقلبی از نظر رنگ، عطر، غلظت و حتی طعم هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و به هیج عنوان نمی‌توان از روی ظاهر، آن‌ها را مقایسه کرد. فقط و فقط یک روش مطمئن برای تشخیص عسل طبیعی و اصل وجود دارد که این روش آزمایش عسل است. منظور از آزمایش، بررسی فاکتورهای مختلف عسل در آزمایشگاه‌های معتبر مواد غذایی است. قطعا این بررسی و آزمایش را در خانه نمی‌توان انجام داد پس اگر به دنبال یک روش خانگی هستید بهتر است بدانید که هیچ روش خانگی مطمئنی برای تشخیص عسل خوب وجود ندارد.

عسل آزمایش شده بخرید

همانطور که اشاره کردیم تنها راه تشخیص عسل طبیعی، آزمایش عسل است که باید به صورت تخصصی روی عسل صورت بگیرد تا فاکتورهایی مثل ساکاروز، پرولین، دیاستاز و ... در عسل بررسی شوند و با مقادیر استاندارد عسل طبیعی مقایسه شوند. بنابراین اگر به دنبال خرید عسل طبیعی و اصل هستید بهتر است از مکان‌هایی عسل را تهیه کنید که آن را به همراه برگه آزمایش به شما تحویل می‌دهند. در حال حاضر بسیاری از فروشگاه‌های تخصصی عسل طبیعی این کار را انجام می‌دهند و شما می‌توانید از یکی از این فروشگاه‌ها عسل دلخواه خود را تهیه کنید.

معرفی فروشگاه‌های عسل طبیعی

فروشگاه درکام، فروشگاه روستایی و فروشگاه آهوتا از جمله فروشگاه‌هایی هستند که در زمینه فروش انواع عسل طبیعی و خام فعالیت می‌کنند و عسل‌های خود را آزمایش می‌کنند. فروشگاه درکام که از آن نام بردیم یک فروشگاه آنلاین مواد غذایی طبیعی و محلی است که علاوه بر عسل طبیعی، محصولات سالم و طبیعی دیگری مانند انواع روغن‌های گیاهی، عرقیات گیاهی، چای ایرانی و ... را نیز عرضه می‌کند. محصولات درکام را می‌توانید در وبسایت فروشگاه درکام به آدرس dorkam.com مشاهده و به صورت آنلاین خریداری کنید.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ