لیزر دایود خوبه؟

سمانه حسنی
آشنایی با یکی از بهترین فناوری‌های پوست و زیبایی اگر برای لیزر مو زائد، مشغول تحقیق از کلینیک‌های معتبر زیبایی باشید، حتما نام دستگاه لیزر دایود را در تبلیغات آن‌ها شنیده‌اید. دستگاه لیزر دایود یکی از پرمصرف‌ترین تجهیزات پزشکی، در کلینیک‌های زیبایی معتبر است. بسیاری از کاربرانی که می‌خواهند از این فناوری برای رفع مو […]

آشنایی با یکی از بهترین فناوری‌های پوست و زیبایی

اگر برای لیزر مو زائد، مشغول تحقیق از کلینیک‌های معتبر زیبایی باشید، حتما نام دستگاه لیزر دایود را در تبلیغات آن‌ها شنیده‌اید. دستگاه لیزر دایود یکی از پرمصرف‌ترین تجهیزات پزشکی، در کلینیک‌های زیبایی معتبر است. بسیاری از کاربرانی که می‌خواهند از این فناوری برای رفع مو زائد استفاده کنند، با پرسش آیا لیزر دایود خوبه و برگشت‌پذیر هست یا نه مواجه می‌شوند. اگر شما هم با چنین پرسشی روبرو هستید، همراه ما بمانید زیرا می‌خواهیم به بررسی کامل این دستگاه و تکنولوژی که دارد، بپردازیم.

لیزر دایود چیست و چگونه کار می‌کند؟

قبل از اینکه به پرسش آیا لیزر دایود خوبه یا نه بپردازیم، باید بگوییم لیزر دایود چیست و چگونه کار می‌کند. دایود، نوری در دامنه مرئی مادون قرمز تولید کرده و در گروه لیزر‌های نیمه رسانا قرار می‌گیرد. این لیزر از طول موج‌های بلند 800 تا 810 نانومتر استفاده می‌کند؛ طول موج بلند این لیزر سبب می‌شود، پرتو دایود به عمق پوست نفوذ کرده و بدون اثر و آسیب به ملانین سطح پوست، فولیکول مو را مورد هدف قرار دهد. به عبارتی طول موج بلند لیزر دایود، از آسیب به سطح پوست و تغییر رنگ آن جلوگیری می‌کند.

لیزر دایود به لیزر تزریقی نیز معروف بوده و از دو ماده که یکی کمبود الکترون (نیمه رسانا p) و دیگری الکترون اضافی دارد (نیمه رسانا n) تشکیل شده است. با اتصال این دو ماده به یکدیگر، منطقه‌ای به نام p-n به وجود آمده و در آن عمل لیزر رخ می‌دهد.

دستگاه لیزر دایود چه کاربردی دارد؟

برای رسیدن به پرسش لیزر دایود خوبه یا نه، ابتدا باید با کاربرد این دستگاه لیزر آشنا شویم. کاربرد اصلی لیزر دایود، برای رفع مو‌های زائد بوده و موثر‌ترین روش برای این پروسه محسوب می‌شود. اگر به دنبال راهی برای جوانسازی پوست و بهترین روش پزشکی برای از بین بردن چین و چروک صورت هستید، باید از دیگر لیزر‌ها مثل آر اف فرکشنال استفاده کنید.

ملاک انتخاب دستگاه لیزر براساس رنگ پوست فرد، ضخامت مو و ناحیه موردنظر است. لیزر دایود برای مو‌های ضخیم و تیره، بهترین انتخاب بوده و مناسب‌ترین نوع لیزر برای تایپ پوستی ایرانی‌ها است.

با توجه به نوع فناوری به کار رفته در این لیزر، می‌توان از دایود برای از بین بردن مو زائد سرتاسر بدن استفاده کرد. زیر بغل، بیکینی (مردان و زنان)، چانه، ریش، پاها، سینه و کمر برخی از مهم‌ترین مناطقی هستند که برای رفع مو زائد آن‌ها از دایود استفاده می‌شود.

تعداد جلسات لیزر دایود چقدر است؟

لیزر دایود برای افرادی با پوست‌های تیره و به نسبت سبزه، که مو‌های ضخیم و تیره‌ای در بدن خود دارند به کار می‌رود. به طور معمول بسته به جنس مو، ضخامت و رنگ پوست، به 6 تا 10 جلسه لیزر برای رفع 90% از مو‌های زائد نیاز خواهد بود. این جلسات در فواصل زمانی معین انجام شده و زمان آن‌ها نیز بسته به ناحیه تحت درمان می‌تواند بین 30 دقیقه الی 1 ساعت باشد. نتیجه و تاثیر لیزر دایود، در از بین بردن مو‌های زائد را پس از شرکت در چند جلسه اولیه مشاهده خواهید کرد. البته نباید فراموش کرد که برای رسیدن به نتیجه درست و موثر از لیزر، فرد باید در تمامی جلسات شرکت کرده و دوره درمانی را کامل کند.

لیزر دایود، با طول موج‌ بلند 800 تا 810 نانومتر برای رفع مو‌های زائد کاربرد دارد. با افزایش طول موج، کاربرد لیزر دایود در عرصه پزشکی هم بیشتر می‌شود. به عنوان مثال لیزر دایود با طول موج 940 نانومتر، برای رفع جای جوش و درمان لک به کار می‌رود.

استفاده از لیزر دایود برای رفع مو زائد چه مزایایی دارد؟

تکنولوژی دایود از سایر دستگاه‌های موجود در کلینیک‌های زیبایی ایران، جدید‌تر و بروز‌تر است. پس می‌توان با قاطعیت گفت که لیزر مدل دایود، به نسبت سایر دستگاه‌های رفع مو زائد، از مزیت‌های بیشتری برخوردار است. برخی از مزایای استفاده از لیزر دایود عبارتند از:

  • نفوذ به فولیکول‌های مو در عمق پوست بدون آسیب به ملانین‌ها
  • پالس لیزر یکنواخت
  • خنک‌سازی سطحی
  • مناسب برای پوست‌های تیره با مو‌های ضخیم
  • تاثیری قدرتمند و مثبت روی مو‌های کرکی و نازک
  • مناسب برای سطوح گسترده پوست مثل نواحی پشت کمر یا ران

آیا استفاده از لیزر دایود عوارض خاصی به دنبال دارد؟

در اغلب موارد لیزر مو زائد، با عوارضی موقتی همراه خواهد بود؛ لیزر دایود نیز از این قائده جدا نیست. خارش و التهاب پوستی از جمله عوارض استفاده از لیزر دایود است؛ اما تمامی این عوارض‌ها و احساسات موقتی بوده و بعد از چند ساعت از اتمام جلسه برطرف خواهند شد. لیزر دایود توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) تایید شده و تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر آسیب و عارضه جدی و خاصی از این لیزر گزارش داده نشده است. در کنار اقدام برای رفع مو‌های زائد با لیزر دایود، می‌توانید از سایر روش‌های لیزر درمانی برای رفع مشکلات پوستی استفاده کنید. به عنوان مثال برای درمان منافذ باز پوست می‌توانید از لیزر‌های غیرتهاجمی مثل لیزر جنسیس و co2 فرکشنال استفاده کنید.

خرید تجهیزات و بهترین فناوری‌های پوست و زیبایی

در این مقاله به پرسش لیزر دایود خوبه یا نه پاسخ داده و شما را با کاربرد و مزایا و عوارض این دستگاه آشنا کردیم. همانطور که اشاره کردیم، دایود برای تایپ پوستی ایرانیان لیزری قدرتمند و موثر بوده و برای مو‌های ضخیم و تیره کاربرد دارد. به شما پیشنهاد می‎کنیم برای لیزر مو‌های زائد، به یک کلینیک معتبر مراجعه کرده و از آخرین فناوری دایود برای رفع مو زائد استفاده کنید. تمامی مطب‌ها و کلینیک‌های شناخته‌شده، وسایل و دستگاه‌های پزشکی خود را از شرکت تجهیزات پزشکی آفا تهیه می‌کنند.

شرکت آفا با بیش از 15 سال سابقه در زمینه تولید و فروش دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی، بهترین خدمات را در این زمینه به شما عرضه خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید محصول موردنظر از طریق شماره 02188107070 با مشاورین آفتاب فروزان آریا در ارتباط باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ