روشهای جدید کاشت مو

سمانه حسنی
  کاشت مو برای افزودن موهای بیشتر به ناحیه‌ای از سر که طاس یا خالی از مو است یا موهای نازکی دارد، انجام می‌شود. برای انجام این کار، پزشکان مو را از قسمت‌های ضخیم‌تر پوست سر یا سایر قسمت‌های بدن برداشت می‌کنند و در قسمت‌های کم‌مو می‌کارند. کاشت مو از کجا شروع شد؟ در سرتاسر […]
  کاشت مو برای افزودن موهای بیشتر به ناحیه‌ای از سر که طاس یا خالی از مو است یا موهای نازکی دارد، انجام می‌شود. برای انجام این کار، پزشکان مو را از قسمت‌های ضخیم‌تر پوست سر یا سایر قسمت‌های بدن برداشت می‌کنند و در قسمت‌های کم‌مو می‌کارند.

کاشت مو از کجا شروع شد؟

در سرتاسر جهان، حدود 60 درصد از مردان و 50 درصد از زنان، نوعی ریزش مو را در طول زندگی خود تجربه می کنند و برای رفع این مشکل، اغلب از درمان های موضعی مانند محلول ماینوکسیدیل استفاده می‌کنند. اما کاشت مو یکی دیگر از روش‌های ترمیم موهاست که نتیجه‌بخشی مطمئن‌تری دارد. اولین عمل کاشت مو در سال 1939 میلادی در ژاپن با انتقال تک به تک موها به پوست سر، انجام شد.   در دهه‌های بعد، پزشکان از تکنیک‌های توسعه‌یافته‌تری برای کاشت مو استفاده کردند تا تعداد و حجم موی بیشتری را روی سر بکارند. آنها از گرافت های بزرگ‌تر که دارای 15 تا 20 فولیکول مو بودند استفاده می‌کردند که با ظاهری ردیفی از موها، مصنوعی به نظر می‌رسیدند. این گرافت‌ها با عنوان شاخه‌ها یا پلاگ‌های مو شناخته می‌شوند. در نهایت با گذشت زمان، جراحان شروع به استفاده از گرافت‌های موی مینی و میکرو کردند (که در هر گرافت از یک تا پنج فولیکول مو وجود دارد) تا ظاهر موهای کاشته‌شده روی پوست سر را به طبیعی‌ترین حالت ممکن برسانند.

نوآوری در کاشت مو با تکنیک‌های رباتیک

نوآوری در کاشت مو جایی است که می‌توان چندین هزار فولیکول مو را به‌صورت ماشینی و اتوماتیک و بدون ایجاد زخم و بخیه، از پشت سر به جلو منتقل کرد. در چند سال اخیر، رویکردهای جدیدی برای انجام کاشت مو به صورت رباتیک تکامل یافته‌اند. در این رویکردها، تک تک واحدهای فولیکولی مو از پشت سر با برشی کمتر از یک میلی‌متر به وسیله دستگاه‌های اتوماتیک ومجهز بیرون آورده شده و بلافاصله آن در جلوی پوست سر که کم‌مو یا بی‌مو است، قرار داده می‌شود. استفاده از این فناوری‌های پیشرفته، با بالابردن سرعت، دقت وحجم برداشت و کاشت مو، نتایج بهتری را نسبت به برداشت و کاشت دستی مو برای زیباجویان رقم می‌زند. با استفاده از این دستگاه‌های اتوماتیک، پزشک می‌تواند 800 تا 1000 واحد فولیکولی را در مدت یک ساعت و با حداقل میزان تراش سر، برداشت کند. سپس فرآیند کاشت مو را به صورت خودکار انجام دهند و در زمان هم صرفه‌جویی کنند. مزیت اصلی این تکنیک برای بیماران این است که کم‌تهاجمی‌ترین تکنیک کاشت مو است؛ به این معنا که کمترین میزان جراحی را به دنبال دارد. چراکه کاشت مو با استفاده از پانچ‌های (ابزاری برای ایجاد حفره روی سر) بسیار باریک انجام می‌شود که نیازی به بخیه زدن ندارند و هیچ گونه جای زخم قابل‌مشاهده‌ای روی سر باقی نمی‌گذارد. امروزه در تکنیک‌های کاشت مو به روش SUT و میکروگرافت از دستگاه‌ها اتوماتیک استفاده می‌شود. همچنین در کاشت مو به روش Micro FIT هم از پانج‌های 0.6 الی 0.9 میلیمتری برای برداشت و کاشت مو استفاده می‌شود که جای زخم‌های روی پوست سر را تا حد ممکن کاهش می‌دهد. توجه کنید که هزینه کاشت مو در تمام این روش‌ها بستگی به عواملی مختلفی دارد که پس از معاینه پزشک تعیین می‌شود.

کاشت ابرو چگونه انجام می‌شود؟

عمل کاشت ابروی طبیعی هم در کنار تمام عمل‌های زیبایی مانند بوتاکس صورت، لیفت، تزریق ژل و... جایگاه و طرفداران خاص خود را دارد. اگر از ظاهر ابروهای خود راضی نیستید و می‌خواهید راه‌حل دائمی‌تری نسبت به سایر روش‌های زیبایی ابرو مانند تتو، هاشور، میکروپیگمنتیشن، میکروبلیدینگ و... داشته باشید، کاشت ابرو می‌تواند نتایج طبیعی و بلندمدتی برای شما داشته باشد. فرآیند کاشت ابرو هم تا حدودی مشابه کاشت مو است و به شرح زیر است:
  • کاشت ابرو معمولاً با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود.
  • در عمل کاشت ابرو، برش‌های کوچکی در محل‌های اهداکننده فولیکول و همچنین در محل‌های کاشت ابروهای شما ایجاد می‌شود.
  • گرافت موی ابرو معمولاً از موهای اطراف گوش یا پشت گردن شما گرفته می‌شود.
  • هنگامی که گرافت‌های مو برداشته شدند، تا یک ساعت در یک محفظه سرد حاوی محلول نمک قرار داده می‌شوند.
  • گرافت‌های مو به طور کامل همراه با ریشه یا فولیکول‌های مو به محل ابرو منتقل و کاشته می‌شوند. این کار برای اطمینان از این موضوع است که موهای ابرو توانایی رشد مجدد بعد از ریزش موهای جدید کاشته‌شده را دارند.
  • کل فرآیند کاشت ابرو حدود 2 تا 3 ساعت طول می‌کشد.
  • پس از انجام عمل، ناحیه کاشت باز می‌ماند و پوسته‌ای در اطراف فولیکول‌های تازه پیوند‌شده تشکیل می‌شود. این پوسته‌ها بخشی طبیعی از روند بهبود هستند و پس از چند روز از بین می‌روند.

قیمت کاشت مو و ابرو چقدر است؟

هزینه کاشت مو و ابرو به عوامل مختلفی مثل تعداد فولیکول‌های مو برای کاشت، روش و تکنیک کاشت، حجم بانک موی فرد و... بستگی دارد و می‌تواند چیزی بین 5 تا 10 میلیون تومان باشد. اما نکته مهم حین تصمیم به کاشت مو و ابرو فقط هزینه آن نیست؛ بلکه باید پزشک یا کلینیکی که این کار را برایتان انجام می‌دهد هم به دقت بررسی کنید و جایی را انتخاب کنید که نتایج موفقیت‌آمیز زیادی داشته باشد. کلینیک پوست و موی ساعی با داشتن پزشکان متخصص و با سابقه‌ای طولانی در زمینه زیبایی پوست و مو، جایی است که می‌توانید به راحتی با یک تماس، مشاوره رایگان کاشت مو و ابرو دریافت کنید. این کلینیک خدمات زیبایی دیگری مثل جوانسازی و پاکسازی صورت، لیفت صورت با نخ، تزریق ژل و چربی و... هم ارائه می‌کند. برای اطلاع از قیمت‌های خدمات می‌توانید به وب‌سایت کلینیک ساعی سر بزنید یا با شماره‌های ۸۸۱۰۰۰۵۰ - ۰۲۱ تماس بگیرید.          
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ