برای افزایش وزن چه مکملی بخوریم؟

سمانه حسنی
حتماً شنیده‌اید که بعضی از افراد می‌گویند هرچه می‌خورم چاق نمی‌شوم! در این افراد رژیم غذایی به تنهایی جوابگوی نیاز بدن فرد نیست. در چنین شرایطی برای تأمین کاستی‌های بدن و افزایش وزن و چاقی، استفاده از مکمل‌های افزایش وزن یکی از مؤثرترین راه کارها هستند. مکمل‌های افزایش وزن به شما کمک می‌کنند تا به […]

حتماً شنیده‌اید که بعضی از افراد می‌گویند هرچه می‌خورم چاق نمی‌شوم! در این افراد رژیم غذایی به تنهایی جوابگوی نیاز بدن فرد نیست. در چنین شرایطی برای تأمین کاستی‌های بدن و افزایش وزن و چاقی، استفاده از مکمل‌های افزایش وزن یکی از مؤثرترین راه کارها هستند. مکمل‌های افزایش وزن به شما کمک می‌کنند تا به صورت متناسب حجم چربی و عضلات خود را افزایش دهید. اما سؤال اصلی اینجاست که چگونه باید از مکمل افزایش وزن استفاده کرد و برای افزایش وزن چه مکملی بخوریم؟ اگر تا پایان این مقاله همراه ما باشید، با انواع مواد غذایی و مکمل‌های مناسب برای افزایش وزن آشنا خواهیم شد و به همه سؤالات شما پاسخ می‌دهیم.

چه مواد غذایی و مکمل‌هایی برای افزایش وزن مؤثر هستند؟

قبل از اینکه به سؤال برای افزایش وزن چه مکملی بخوریم پاسخ دهیم، ابتدا باید با نکات مهم در مورد افزایش وزن آشنا شویم. بعضی از افراد فکر می‌کنند که افزایش میزان کالری دریافتی بدن در طول روز، به تنهایی برای افزایش وزن کافی است. اما در واقع باید به نکات دیگری نیز توجه داشته باشید. یکی از مواردی که باید در هنگام افزایش وزن رعایت کنیم، افزایش هم‌زمان میزان پروتئین ذخیره‌شده در بدن به همراه میزان چربی‌ها است. در صورتی که وزن شما بدون رعایت این تناسب و فقط با افزایش حجم چربی‌ها، افزایش پیدا کند، خطرها و بیماری‌هایی مانند کلسترول خون و مشکلات قلبی را به همراه خواهد داشت. ضمن اینکه تناسب‌اندام نیز نخواهید داشت. شما می‌توانید با کمک مکمل‌های افزایش وزن پروتئین‌ها، کربوهیدرات‌ها و سایر مواد ضروری موردنیاز خود را تأمین کنید. در کنار این مکمل‌ها باید از رژیم غذایی متعادل نیز استفاده کنید. با اضافه کردن کالری دریافتی بدن و یک برنامه غذایی خوب به همراه مصرف مکمل‌ها می‌توانید در مدت‌زمان کوتاهی به اهداف تعیین‌شده خود دست پیدا کنید. امروزه خرید انواع مکمل‌ها با کمک داروخانه اینترنتی با ارسال رایگان بسیار ساده‌تر شده است. ما در ادامه چند مکمل مؤثر در افزایش وزن را معرفی می‌کنیم که شما می‌توانید از داروخانه اینترنتی بتادارو با ارسال رایگان خریداری کنید.

گینرها، بهترین مکمل برای افزایش وزن افراد لاغر

گینر ها مکمل‌هایی با میزان بسیار زیاد کربوهیدرات و پروتئین هستند که به افزایش وزن شما کمک می‌کنند. مصرف کالری زیاد بخصوص از طریق مصرف پروتئین می‌تواند برای بسیاری از افراد سخت و مشکل باشد زیرا پروتئین احساس سیری زیادی برای فرد به همراه دارد. مکمل گینر برای کمک به این افراد که اشتهای زیادی به غذا خوردن ندارند و به دنبال افزایش وزن هستند طراحی شده است. بسیاری از این مکمل‌ها حدود ۳۰۰-۱۰۰۰ کالری انرژی در هر سروینگ خود دارند. تأثیر عملی گینر در افرادی که به دنبال افزایش وزن هستند مشهود است. با این حال همه افراد دارای متابولیسم و شرایط جسمی یکسان نیستند و میزان تاثیر این مکمل بر روی افراد مختلف میتواند متفاوت باشد. به طور کلی خرید گینر یکی از اولین راه‌حل‌ها برای افزایش وزن است.

مکمل کربوهیدرات، یکی از انواع مکمل‌های افزایش وزن داروخانه‌ای

اولین منبع تولید انرژی در بدن ما، کربوهیدرات‌ها هستند. کربوهیدرات‌ها با تبدیل‌شدن به گلوکز به عنوان سوخت سلول‌ها مورد مصرف قرار می‌گیرند. در صورتی که متابولیسم بدن بالا باشد، قسمت اعظم کربوهیدرات‌ها مصرف می‌شوند. هرچقدر میزان کربوهیدرات اضافه بیشتر باشد، میزان گلیکوژن و چربی ذخیره شده در بدن نیز بیشتر می‌شود و در نتیجه افزایش وزن بیشتری هم خواهیم داشت. به همین دلیل است که در لیست مکمل‌های مناسب برای افزایش وزن، همیشه به کربوهیدرات‌ها نیز اشاره می‌شود. البته دقت کنید که مصرف مکمل کربوهیدرات برای افزایش وزن باید زیر نظر یک مشاور حرفه‌ای انجام شود تا میزان مصرف آن مطابق با نیازهای بدن شما باشد.

پروتئین وی، بهترین مکمل برای افزایش حجم باکیفیت

پروتئین وی به دلیل دارا بودن اسیدآمینه‌های ضروری و تأمین پروتئین مورد نیاز بدن، بهترین مکمل برای افزایش حجم باکیفیت است. از طرفی، پروتئین وی حاوی لوسین است که به عنوان یک اسیدآمینه شاخه‌دار نقش مؤثری در تحریک هورمون‌ها و افزایش عضله سازی دارد. اگر به دنبال مکمل مناسب برای افزایش حجم هستید، پروتئین وی همان چیزی است که به دنبال آن می‌گردید. پروتئین وی در برندهای مختلف موجود است که می‌توانید در سایت بتادارو اطلاعات بیشتری در مورد هریک از آن‌ها به دست آورید و بهترین گزینه را از بین برندهای معتبر انتخاب کنید.

کراتین، یک گزینه عالی برای افزایش وزن بدن

اگر به دنبال پاسخ سؤال «برای افزایش وزن چه مکملی بخوریم؟» هستید، یکی از پیشنهادهای اصلی ما، مصرف مکمل کراتین است. کراتین مونوهیدرات یکی از مکمل‌هایی است که به طور گسترده مورد استفاده ورزشکاران و افرادی که به دنبال افزایش وزن و حجم هستند قرار می‌گیرد. بسیاری از افراد نیز توانسته‌اند با استفاده از این مکمل به حجم و وزن دلخواه خود دست پیدا کنند. مطالعات بسیاری نشان می‌دهد که مصرف کراتین بین ۵-۱۵% باعث افزایش حجم و قدرت عضلات می‌شود، مصرف کراتین با تقویت کراتین و فسفوکراتین در عضلات باعث افزایش کارایی عضلات می‌گردد. علاوه بر این کراتین با احتباس آب درون عضلات بدن باعث می‌شود که عضلات حجیم‌تر شوند. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر مکمل کراتین را بدون ورزش و تمرین مصرف کنید اثر چندانی نخواهد داشت و نباید انتظار غیرواقعی از مصرف کراتین داشته باشید.

خرید بهترین انواع مکمل افزایش وزن از بتا دارو

در این مقاله سعی کردیم به سؤال برای افزایش وزن چی بخوریم پاسخ دهیم و با بهترین مکمل برای افزایش وزن آشنا شویم. مصرف مکمل‌هایی که معرفی کردیم می‌تواند به شما کمک کند تا در زمان کمتری به اهداف خود دست پیدا کنید. البته پیش از هر کاری پیشنهاد می‌کنیم با افراد حرفه‌ای مشورت کنید تا بر اساس نیازهای بدن خود بهترین انتخاب را داشته باشید. شما می‌توانید همه انواع مکمل‌های افزایش حجم و وزن را از داروخانه آنلاین بتادارو با قیمت مناسب خریداری کنید. برای این کار کافی است تا همین حالا وارد سایت یا اپلیکیشن بتادارو شوید و سفارش خود را به صورت آنلاین ثبت کنید.  
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ