برچسب اصالت کالا چیست؟

سمانه حسنی
برچسب اصالت کالا یا همان “ لیبل اصالت ” با هدف پایش و کنترل فراورده های سلامت محور و نیز جلوگیری از قاچاق این اقلام توسط سازمان غذا و دارو تصویب و  به شرکت های مشمول ابلاغ گردیده است. برچسب اصالت کالا چه کاربردهایی دارد؟ الصاق برچسب اصالت روی کالا ها , ضمن آن که کوتاه شدن دست […]
برچسب اصالت کالا یا همان " لیبل اصالت " با هدف پایش و کنترل فراورده های سلامت محور و نیز جلوگیری از قاچاق این اقلام توسط سازمان غذا و دارو تصویب و  به شرکت های مشمول ابلاغ گردیده است.

برچسب اصالت کالا چه کاربردهایی دارد؟

الصاق برچسب اصالت روی کالا ها , ضمن آن که کوتاه شدن دست سود جویان را به همراه داشته، زمینه تشخیص کالاهای تقلبی یا قاچاق از کالای اورجینال را برای مصرف کنندگان فراهم آورده است. لذا وجود آرم سیب سلامت، می تواند ضمانت اصالت آن محصول باشد.

استعلام لیبل اصالت کالا

البته باید بدانید که صرف وجود برچسب اصالت ، نمی تواند اصیل بودن جنس را به صورت قطعی تضمین نماید. مصرف کنندگان بعد حصول اطمینان نسبت به وجود این نوع لیبل، می بایست حتما آیتم های کنترلی روی لیبل اصالت را  از طریق سامانه پیامکی 20008822، سایت تیتک و یا تلفن گویا استعلام بگیرند. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می نماید 3 آیتم کنترلی بر روی برچسب اصالت چاپ می گردد که از سه روش فوق قابل پیگیری می باشد. بعد از استعلام هر یک از آیتم ها حتما دقت نمایید که اطلاعات نمایش داده شده در جواب استعلام نظیر نام محصول، تاریخ تولید و انقضاء سری ساخت و GTN  ، با اطلاعات  چاپ شده بر روی برچسب اصالت دارو و نیز اطلاعات مندرج بر روی  محصول خریداری شده حتما یکی باشد. پس  از اطمینان از یکی بودن اطلاعات،  با خیال راحت می توانید محصول خریداری شده را با آرامش خاطر استفاده نمایید.

انواع برچسب اصالت سازمان غذا و دارو

در ادامه اجرای طرح نشانه گذاری فراورده های سلامت محور، انواع و سایزهای مختلفی از لیبل اصالت متولد شدند. تفاوت اصلی این لیبل ها در سایز آن ها می باشد که عبارتند از:
  • برچسب اصالت 10 * 40 میلی متر
  • برچسب اصالت 20 * 40 میلی متر
  • لیبل اصالت تلفیقی 21 * 50
  • لیبل اصالت تلفیقی 23 * 47
  • لیبل اصالت تلفیقی 30 * 40
  • لیبل اصالت تلفیقی 40 * 40
  • لیبل اصالت تلفیقی40 * 50
  • لیبل اصالت تلفیقی 40 * 60 همانطور که در تصاویر فوق ملاحظه نمودید، در نوع لیبل اصالت آیتم های چاپ شده در قسمت اصالت، نظیر GTN، UID، LOT ، EXP ، بارکد دیتا ماتریکس و کد زیر اسکرچ مشابه هم بوده و تفاوت اصلی آنها صرفا در سایز برچسب اصالت دارو می باشد. بعضی از شرکت های دارویی و مکمل ملزم به توضیح دستور العمل استفاده از فراورده نیز می باشند. بنابراین ناچار به استفاده از سایز های بزرگتر (برچسب اصالت تلفیقی) متناسب با تعداد کارکترهای مورد نیاز جهت چاپ می باشند. جهت دریافت اطلاعات تکمیلی می توانید ضمن ارتباط با کارشناسان شرکت سلامت دارو ایرانیان پارس مهر ،از مشاوره رایگان و خدمات بدون فروش  این شرکت استفاده نمایید.

    راههای تماس با سلامت دارو ایرانیان


    وبسایت

    salamatdarou.com


    آدرس دفتر مرکزی

    تهران , اتوبان ستاری به سمت شمال نرسیده به مجتمع تجاری کوروش کوروش کوچه جواهریان جنوبی پلاک ٢٩ ساختمان ١۶٣ طبقه ۵ واحد ١٧

    تلفن های تماس

    ۰۲۱۴۴۱۲۲۹۶۷ ۰۲۱۴۴۱۲۹۵۷۰ ۰۹۱۲۰۳۶۱۹۵۰
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ