چگونه بهترین جراح پلاستیک را انتخاب کنیم ؟

سمانه حسنی
در این نوشته قصد داریم بهترین جراح پلاستیک تهران و ایران را با بررسی ویژگی‌های مختلفی که یک جراح پلاستیک را به بهترین جراح پلاستیک در ایران تبدیل می‌کند، معرفی کنیم. در ابتدا، بهتر است بررسی کنیم که جراح پلاستیک چه کسی است و چه کار می‌کند و سپس جزئیات ویژگی‌های بهترین جراح پلاستیک را مورد ارزیابی قرار دهیم […]
بهترین جراح پلاستیک در این نوشته قصد داریم بهترین جراح پلاستیک تهران و ایران را با بررسی ویژگی‌های مختلفی که یک جراح پلاستیک را به بهترین جراح پلاستیک در ایران تبدیل می‌کند، معرفی کنیم. در ابتدا، بهتر است بررسی کنیم که جراح پلاستیک چه کسی است و چه کار می‌کند و سپس جزئیات ویژگی‌های بهترین جراح پلاستیک را مورد ارزیابی قرار دهیم و بهترین جراح پلاستیک در تهران و ایران را نیز معرفی کنیم.

جراح پلاستیک چه کسی است؟

پزشک متخصصی که مدرک فوق تخصص جراحی پلاستیک را دارد، فردی است که در ابتدا، 7 سال دوره پزشکی عمومی را با موفقیت پشت سر گذاشته است و پس از ان برای دوره جراحی عمومی، 4 سال دیگر در دانشگاه‌های پزشکی، دوره گذرانده است و تبدیل به یک جراح عمومی شده و پس از آن نیز، دوباره در دوره‌ای 3 ساله در دانشگاه‌های پزشکی، مشغول تحصیل در دوره جراحی پلاستیک زیبایی و ترمیمی می‌شود و سپس می‌تواند مدرک فوق تخصصی جراحی پلاستیک را از دانشگاه دریافت کند. طی دوره‌هایی که یک جراح پلاستیک باید بگذراند، بر تمامی عمل‌های جراحی، چه ترمیمی و چه زیبایی، تسلط پیدا می‌کند و در این زمینه علاوه بر دانشی که باید در زمینه جراحی‌های مختلف پلاستیک کسب کند، مهارت بسیار زیادی نیز پیدا می‌کند.

جراحی پلاستیک چیست؟

یکی از دیرینه‌ترین خواسته‌های انسان، دست یابی به چهره و اندامی زیبا بوده است. این خواسته، از زمان ظهور جراحی‌های پلاستیک، محقق شده است و طی سال‌ها، با پیشرفت‌های بسیار در این زمینه و دسترسی به روش‌ها و فناوری‌های جدید در حوزه جراحی، آرزوهای جاه‌طلبانه‌تری در زمینه جراحی‌های زیبایی محقق شده است که همه این ها، در دسته جراحی پلاستیک جای می‌گیرد. به طور کلی، جراحی پلاستیک را می‌توان به دو دسته زیر تقسیم کرد:

⇐جراحی پلاستیک زیبایی

همان طور که ذکر شد، دست یابی به اندام و چهره‌ای زیبا، همواره آرزوی انسان بوده است و در پی زیباتر شدن، افزایش اعتماد به نفس نیز یکی از نتایج به دست آمده می‌باشد. طبیعتاً با افزایش اعتماد به نفس افراد، کیفیت زندگی آن‌ها نیز با احساس رضایتی که از خود دارند افزایش پیدا می‌کند. بنابراین عمل جراحی پلاستیک زیبایی برای برخی از افراد، بسیار عمل پرسودی در زندگی بوده است. به طور کلی، انواع عمل جراحی پلاستیک در حوزه زیبایی را می‌توان به صورت زیر لیست کرد: انواع جراحی پلاستیک زیبایی مربوط به پیکرتراشی بدن:
  • ابدومینوپلاستی
  • لیفت سینه
  • پروتز باسن
  • لیفت بازو
  • لیفت بدن
  • ماموپلاستی
  • لیپوساکشن
  • پروتز سینه
  • لیپوماتیک
  • لیفت ران
  • لیفت باسن
انواع جراحی پلاستیک زیبایی مربوط به سر و گردن:
  • جراحی گوش
  • جراحی بینی
  • جراحی پلک
  • جراحی چانه
  • جراحی فک
  • پروتز چانه
  • پروتز گونه
  • لیف آندوسکوپیک
  • لیفت صورت و گردن
البته انواع دیگری از این نوع عمل جراحی پلاستیک نیز وجود دارد که می‌توانید در این زمینه در وب سایت دکتر احمدعلی رجب پور، اطلاعات بیشتری کسب کنید. جراحی پلاستیک زیبایی

⇐جراحی پلاستیک ترمیمی

در بسیاری از موارد، ممکن است افراد با مشکلات و ایراداتی در ظاهر خود، به صورت مادرزادی و یا اکتسابی، مواجه شده باشند. این ایرادات می‌تواند به دلیل ضربه، تصادف، بیماری و یا دلایل مادرزادی بوده باشد که سبب می‌شود فرد نسبت به ظاهر خود حس رضایت بخشی نداشته باشد. البته بسیاری از افراد ممکن است بسیاری از ایرادات را ایراد ندانسته و یا حتی آن را زیبا بدانند، مقصود ما این نیست که هر ایرادی در ظاهر خود دارید برای رفع آن اقدام کنید؛ ولی بسیاری از این افراد تمایل دارند که ایرادات ظاهری خود را رفع کنند. به این منظور، جراح پلاستیک می‌تواند با انجام عمل جراحی پلاستیک ترمیمی، به رفع ایرادات و بهبود ظاهر و کیفیت زندگی افراد، کمک کند. انواع جراحی پلاستیک ترمیمی که توسط فوق تخصص جراحی پلاستیک می‌تواند بر روی افراد مختلف انجام شود، عبارت‌اند از:
  • بازسازی سوختگی ها
  • بازسازی سر و صورت
  • جراحی سرطان پوست
  • ترمیم اسکار
  • بازسازی گوش
  • شکاف لب و کام
  • بازسازی سینه
  • جراحی دست
  • بازسازی اندام هاجراحی پلاستیک ترمیمی

انتخاب بهترین جراح پلاستیک

نکته‌ای که در انجام عمل‌های جراحی پلاستیک باید مد نظر داشته باشید این است که هر عمل جراحی، از حساسیت بسیار زیادی برخوردار است که سبب می‌شود در صورتی که عمل جراحی پلاستیک با دقت فراوان و به خوبی صورت نگیرد، نه تنها مشکلات بیمار رفع نمی‌شود، بلکه عوارض بسیار زیاد و جبران‌ناپذیری با وی همراه خواهد شد که می‌تواند باقی عمر وی را تباه سازد؛ لذا در این خصوص باید توجه بسیار کنید که بهترین جراح پلاستیک در تهران و یا ایران را انتخاب نمایید. همچنین بهترین جراح پلاستیک می‌تواند به خوبی شما، روحیه و شخصیت شما، ویژگی‌های خاص بدن شما و بافت‌های آن و نیز نوع عمل مورد نیاز شما را ارزیابی کند و با بهترین پیشنهاد، مناسب‌ترین گزینه را برای انجام عمل‌های جراحی پلاستیک ترمیمی و یا زیبایی را پیش روی شما بگذارد. در این جا ممکن است برای شما سؤال پیش بیاید که من چطور می‌توانم بهترین جراح پلاستیک را برای انجام عمل‌های زیبایی و یا ترمیمی انتخاب کنم؟ پاسخ این سؤال این است که باید ویژگی‌های بهترین جراح پلاستیک را بشناسید تا بتوانید در تشخیص بهترین جراح برای عمل زیبایی و یا ترمیمی خود، موفق باشید.

ویژگی‌های بهترین جراح پلاستیک

ویژگی‌هایی که بر اساس آن‌ها می‌توانید بهترین جراح پلاستیک را تشخیص دهید، در ادامه شرح داده شده‌اند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها، بهترین جراح را برای انجام عمل زیبایی و یا ترمیمی خود انتخاب کنید.

֎ مدرک و تخصص

یکی از مواردی که در انتخاب بهترین جراح پلاستیک باید مدنظر داشته باشید، میزان مهارت و تخصص وی است. بهترین جراح پلاستیک باید دارای مدرک معتبر بوده و دوره‌های تخصصی مربوط به فوق تخصص جراحی پلاستیک را با موفقیت سپری کرده باشد.  به عبارتی دیگر، تحقیق کنید که پزشک متخصصی که به عنوان بهترین جراح پلاستیک می‌خواهید انتخاب کنید، مدرک تحصیلی خود را از کدام دانشگاه دریافت کرده است و دستاوردها و پروژه‌هایی که از آن‌ها سربلند بیرون آمده است، کدام‌ها بوده‌اند.

֎ دانش به روز

روش‌ها و فناوری‌های بسیاری هر ساله در زمینه جراحی‌های پلاستیک به این علم اضافه می‌شود که بهترین جراح پلاستیک ، مسلماً از این روش‌ها آگاه است و از بهترین دستگاه‌ها و فناوری‌ها برای انجام عمل‌های جراحی زیبایی و یا ترمیمی خود استفاده می‌نماید. بهترین جراح پلاستیک ، همواره دانش خود را به روز می‌کند و خود را با همگام با پیشرفت علم و فناوری، به روز نگه می‌دارد. مطمئن شوید که جراح پلاستیکی که به عنوان بهترین جراح برای عمل خود قصد دارید انتخاب کنید، از به‌روزترین اطلاعات در این زمینه، آگاه باشد و  روش‌های نوین برای انجام عمل‌های زیبایی و ترمیمی استفاده کند. پیشنهاد می‌کنیم مقالات بلاگ وب سایت تخصصی جراحی پلاستیک دکتر احمدعلی رجب پور را مطالعه کنید تا در زمینه نوین‌ترین روش‌ها و فناوری‌های پزشکی در زمینه جراحی پلاستیک، اطلاعات مفیدی به دست آورید.

֎ دقت در انجام عمل

در بسیاری از جراحی‌های زیبایی نیاز است که تقارن بین دو نیمه یا حتی تعادل با اعضای جوارح حفظ گردد؛ بنابراین دقت عمل داشتن جراح پلاستیک ، بسیار ضروری می‌باشد. شما می‌توانید با بررسی نمونه کارهای قبلی جراح ، از دقت وی در انجام عمل‌های مختلف آگاه شوید. این نمونه کارها را می‌توانید در وب سایت رسمی پزشک مورد نظرتان و یا با مراجعه حضوری به مطب، با مشاهده ژورنال نمونه کارهای قبلی وی، مشاهده کنید.

֎ صداقت و تعهد

در انجام جراحی‌های پلاستیک ترمیمی و یا زیبایی، صداقت و تعهد و پایبندی جراح به اصول اخلاقی و حرفه‌ای است که سبب می‌شود جراح تمامی اطلاعات لازم در زمینه جراحی مورد نظر شخص متقاضی را با او در میان بگذارد و او را از تمامی مزیت‌ها و معایب انجام این نوع عمل‌ها، آگاه سازد. در صورتی که فرد به هر دلیلی، شرایط لازم برای انجام عمل جراحی پلاستیک را نداشت، بهترین جراح پلاستیک باید سعی کند او را از انجام این عمل منصرف کند و یا عمل جراحی را به بهترین زمان ممکن موکول نماید. بهترین جراح پلاستیک تهران

بهترین جراح پلاستیک تهران و ایران

دکتر احمدعلی رجب پور، متخصص جراحی عمومی و دارای فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و زیبایی، عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران می‌باشد که بر اساس ویژگی‌هایی که در بالا ذکر شد، می‌توان او را به عنوان بهترین جراح پلاستیک تهران و ایران، معرفی کرد. دستاوردهای کلیدی دکتر احمدعلی رجب پور:
  • رتبه 1 بورد جراحی کشور سال 92
  • رتبه 1 آزمون فوق تخصص جراحی پلاستیک کشور سال 93
  • عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران
  • عضو هیئت علمی دانشگاه
  • عضو بنیاد ملی نخبگان ایران

خدمات تخصصی:

جراحی زیبایی پلک، جراحی زیبایی بینی، جراحی انحراف تیغه بینی، جراحی زیبایی گوش، جراحی پروتز سینه، جراحی لیفت سینه، جراحی زیبایی شکم، لیفت نواحی مختلف بدن (ران، بازو، شکم، پهلو)، لیفت صورت، لیفت ابرو و پیشانی، پروتز گونه و لب، تزریق چربی، تزریق ژل، تزریق بوتاکس، جراحی ترمیمی (لب شکری، سوختگی، ناهنجاری‌های فک و صورت)، و اعمال دیگر جراحی پلاستیک در زمینه زیبایی و ترمیمی. خدمات تخصصی

سخن آخر

در این مقاله در رابطه با بهترین جراح پلاستیک صحبت نمودیم و روش‌های انتخاب و معیارهای مورد نیاز را بررسی کردیم. در صورت تمایل به انجام هر یک از این جراحی‌های پلاستیک می‌توانید با دکتر احمدعلی رجب پور از طریق وب سایت و یا واتس آپ در ارتباط بوده و از بهترین خدمات جراحی پلاستیک بهره‌مند شوید.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ