کاشت مو چیست و چگونه انجام می‌شود؟

سمانه حسنی
کاشت مو برای افرادی که دچار ریزش مو و طاسی با الگوی مشخص هستند، گزینه ایده‌آلی به شمار می‌رود. کاشت مو باید با شناخت کامل روش‌ها انجام گیرد. همچنین بیشتر افراد ترجیح می‌دهند، برای جلوگیری از ریزش مو از روش مزوتراپی استفاده کنند. در برخی کلینیک‌های معتبر، آموزش مزوتراپی مو نیز انجام می‌گیرد. این آموزش برای کسانی که […]
کاشت مو چیست کاشت مو برای افرادی که دچار ریزش مو و طاسی با الگوی مشخص هستند، گزینه ایده‌آلی به شمار می‌رود. کاشت مو باید با شناخت کامل روش‌ها انجام گیرد. همچنین بیشتر افراد ترجیح می‌دهند، برای جلوگیری از ریزش مو از روش مزوتراپی استفاده کنند.
در برخی کلینیک‌های معتبر، آموزش مزوتراپی مو نیز انجام می‌گیرد. این آموزش برای کسانی که به دنبال کاهش هزینه‌ها هستند، بسیار مناسب محسوب می‌شود. همچنین از طریق آموزش کاشت مو و مزوتراپی، می‌توان به عنوان دستیار پزشک متخصص در کلینیک‌ها مشغول به کار شد. برای شناخت روش‌های مختلف به منظور جلوگیری از ریزش مو، پیشنهاد می‌شود تا انتهای مطلب زیر با ما همراه باشید.

کاشت مو چگونه انجام می‌گیرد؟

قبل از انجام عمل کاشت، باید در مورد روش‌های مختلف آن مطالعه و تحقیق کنید. شناخت روش‌ها شما را در انتخاب بهترین راهکار یاری می‌کند. فرایند کاشت، به دو صورت کاشت نواری و کاشت با استخراج فولیکول‌ها انجام می‌شود. هر کدام از این روش‌ها شامل انواع مختلفی می‌شوند. در کاشت مو بنا بر توصیه پزشک متخصص قبل و بعد از انجام فرایند، باید مراقبت‌هایی انجام گیرد تا نتیجه کار به بهترین شکل نمایان شود.

کاشت نواری

در کاشت نواری برای اینکه فولیکول (گرافت) استخراج کنند، یک برشی در قسمت بانک مو (معمولا ناحیه پشت سر) ایجاد می‌کنند. این فولیکول‌های استخراج شده زیر میکروسکوپ قرار می‌گیرند و آماده برای کاشت در ناحیه مورد نظر می‌شوند. در کاشت نواری، برای قسمت برش خورده، بخیه لازم است و بنابراین دوره نقاهت آن افزایش می‌یابد. در این روش، فولیکول‌های استخراج شده باکیفیت‌تر هستند.

کاشت با استخراج فولیکول‌ها

در روش کاشت با استخراج فولیکول‌ها، برش ایجاد نمی‌شود؛ بلکه از طریق سوزن‌های ریز، فولیکول‌ها را استخراج می‌کنند. از آنجایی که در این روش فولیکول کمتری استخراج می‌شود و نیازی به برش و بخیه ندارد، به کاشت مو بدون جراحی معروف است.

سن مناسب کاشت مو

کاشت مو به عواملی از جمله سن مناسب، بانک موی قوی و جنسیت فرد داوطلب بستگی دارد. به گفته متخصصان، سن مناسب برای عمل کاشت، بالای 25 سالگی است؛ چراکه تا این سن، مراحل ریزش مو به طور کامل تکمیل و ثابت نشده است. همچنین حداکثر سن مناسب برای کاشت را 65 سالگی می‌توان در نظر گرفت.

آیا کاشت مو عوارض دارد؟

انجام هر فرایندی بر روی بدن، هر چقدر که دارای مزایای بی‌شماری باشد، احتمال پدیدار شدن یک سری از عوارض نیز وجود خواهد داشت. در حالت کلی، عوارض کاشت مو ممکن است به دلایلی از قبیل انتخاب نامناسب روش، مراعات نکردن مراقبت‌های بعد از عمل و بهره نگرفتن از یک متخصص اتفاق بیفتند. هر روش کاشت، عوارض و معایبی نیز دارد؛ بنابراین با شناخت روش‌های مختلف، باید راهکاری را انتخاب کرد که سازگاری بیشتری با بدن داشته و میزان عوارض آن، حداقل مقدار ممکن باشد. بهترین روش کاشت مو

بهترین روش کاشت مو

همان طور که قبلا گفته شد، کاشت مو در حالت کلی به دو روش تقسیم می‌شود و هر کدام انواع مختلفی را شامل می‌شوند. هر کدام از این روش‌ها بر اساس نوع نیاز مشتری انتخاب می‌شود. در ایران، اکثرا عمل کاشت به روش SUT را ترجیج می‌دهند؛ چراکه این روش، نسبت به بقیه نتایج باکیفیت‌تری دارد و به بی‌هوشی کامل نیز نیاز ندارد. در ادامه به شرح مختصری از انواع روش‌های کاشت مو می‌پردازیم:
  • عمل کاشت به روش FUT یکی از قدیمی‌ترین روش‌ها است و هزینه پایین‌تری نسبت به سایر روش‌ها دارد؛ ولی با زخم و خونریزی بالایی همراه است.
  • روش FIT زخم‌هایی با خونریزی بالا ندارد؛ ولی برای کسانی که منبع موی قوی ندارند، مناسب نیست.
  • در روش SUT، برای برداشت فولیکول‌ها از دستگاه استفاده می‌کنند؛ در نتیجه سرعت کار بالاتر می‌رود. هزینه کاشت مو با این روش، کمی بالاتر از بقیه روش‌ها است.
  • روش Micro FIT از جدیدترین روش‌ها است که توسط این روش می‌توان کاشت ابرو و ریش را نیز انجام داد. این مورد، مزایای هر دو روش SUT و FIT را شامل می‌شود.
  • در روش میکروگرافت به چند جسله برای درمان نیاز خواهد بود؛ ولی تراکم کاشت موها با این روش افزایش خواهد یافت.درصد موفقیت کاشت مو

آیا زنان می‌توانند همانند مردان کاشت مو انجام دهند؟

زنان همانند مردان می‌توانند فرایند کاشت را برای افزایش میزان تراکم موهای خود انجام دهند. البته همه روش‌های کاشت برای زنان مناسب نیست؛ چراکه الگوی ریزش مو در زنان بسیار متفاوت با مردان است. در واقع، کسانی می‌توانند از روش‌های کاشت بهره‌مند شوند که در ناحیه پشت و پهلو به اندازه کافی مو داشته باشند، به عبارتی بانک موی قوی در آن‌ها موجود باشد. به هر حال، کاشت موی زنان باید تحت نظر یک متخصص انجام گیرد و علت ریزش و طاسی احتمالی بررسی شود.

درصد موفقیت کاشت مو چقدر است؟

کسی که عمل کاشت را برای افزایش تراکم موهای خود انجام می‌دهد، قبل از این کار، درصد موفقیت نهایی را برآورد می‌کند. انتخاب روش مناسب یکی از فاکتورهای تعیین کننده میزان درصد موفقیت کاشت مو است. در حالی که اگر این کار بدون توجه به نوع بدن و موی فرد با هر روشی انجام گیرد، ممکن است هیچ نتیجه‌ای در پایان کار حاصل نشود. ضمن اینکه انتخاب یک متخصص با مهارت بالا برای انجام این فرایند، میزان درصد موفقیت را بالا می‌برد، تا جایی که می‌توان گفت با رعایت این دو نکته، موفقیت در نتیجه کار به صد در صد می‌رسد. همچنین رعایت کامل مراقبت‌های بعد از عمل کاشت، در نتیجه نهایی دخیل هستند.

قیمت کاشت مو

یک سری از عوامل در تعیین هزینه کاشت مو موثر هستند. قبل از شروع به عمل کاشت، ابتدا باید این عوامل را به طور کامل شناخت. شناخت این موارد از طریق مشاوره با یک متخصص صورت می‌گیرد. عوامل تعیین‌کننده قیمت عمل کاشت عبارت‌اند از:
  • روش کاشت مو
  • موقعیت کلینیک کاشت مو
  • شهر مورد نظر
  • میزان طاسی فرد داوطلب
  • تراکم موی کاشته شده

مزوتراپی مو به چه منظوری انجام می‌گیرد؟

مزوتراپی مو به منظور توقف ریزش مو انجام می‌گیرد و رشد موها را تحریک می‌کند؛ از این رو یک روش درمانی برای جلوگیری از شدت یافتن ریزش مو است. مزوتراپی مو بر روی موهای زنان نیز تاثیر بسیاری دارد و بانوان نیز می‌توانند از این روش همانند مردان بهره‌مند شوند. البته قبل از شروع به درمان، باید الگوی ریزش مو کاملا شناخته شود تا نتیجه بهتری را کسب کرد. در مزوتراپی از طریق یک سوزن، محلول‌هایی شامل مواد معدنی، انواع ویتامین‌ها، داروهای مغذی و هورمونی را به لایه میانی پوست سر تزریق می‌کنند. البته ممکن است برخی از متخصصین این کار به وسیله یک دستگاه انجام دهند. بسیاری از افراد آموزش مزوتراپی را چه برای استفاده شخصی و چه به منظور کسب درآمد، دنبال می‌کنند. یادگیری مزوتراپی از پرداخت هزینه‌های زیاد در کلینیک‌ها جلوگیری می‌کند؛ چراکه هزینه هر جلسه از مزوتراپی هزینه‌ای در بازه 400 تا 800 هزار تومان را شامل می‌شود و حدود 10 جلسه برای مزوتراپی نیاز است؛ ولی با یادگیری مزوتراپی به صورت اصولی این هزینه به شدت کاهش می‌یابد. مزوتراپی مو

کاشت مو برای چه کسانی مناسب است؟

کاشت مو به همراه چگونگی انجام آن با روش‌های مختلف در این متن، بررسی و بیان شد. قبل از انجام این عمل باید بدانید نوع ریزش مو و طاسی شما چگونه است؛ برای مثال، ریزش مو با الگوی نامشخص، مناسب فرایند کاشت نیست. پس بهتر است که ابتدا با یک کلینیک معتبر و پزشک متخصص و ماهر در این زمینه مشاوره انجام دهید تا عواملی مانند سن، جنسیت، نوع طاسی، بانک مو و سلامت عمومی بدن شما مشخص شود. کلینیک فولیمو، یکی از بهترین کلینیک‌های کاشت مو با مجرب‌ترین تیم در شهر مشهد است. در این کلینیک علاوه بر عمل کاشت مو، آموزش کاشت مو، مزوتراپی و آموزش آن نیز انجام می‌گیرد. البته تیم مجرب فولیمو، برای داوطلبان کاشت مو، مشاوره رایگان انجام می‌دهد. جهت کسب اطلاعات تکمیلی در این حوزه می‌توانید به وبسایت این مجموعه سری بزنید تا پیش از اقدام به کاشت مو، با دید گسترده‌تری تصمیم‌گیری نمایید.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ