اندولیفت برای جوانسازی پوست صورت: مزایا و عوارض آن

سمانه حسنی
اندولیفت یک لیزر درمانی جدید و کم‌تهاجمی است که باعث تغییر شکل کلی صورت خواهد شد. این درمان باعث رفع شلی خفیف پوست و تجمع چربی در یک سوم پایینی صورت (غبغب، گونه‌ها، دهان و خط فک) و گردن خواهد شد و همچنین می‌تواند برای رفع شلی پوست پلک پایین نیز استفاده شود. می‌توان از […]

اندولیفت برای جوانسازی پوست صورت

اندولیفت یک لیزر درمانی جدید و کم‌تهاجمی است که باعث تغییر شکل کلی صورت خواهد شد. این درمان باعث رفع شلی خفیف پوست و تجمع چربی در یک سوم پایینی صورت (غبغب، گونه‌ها، دهان و خط فک) و گردن خواهد شد و همچنین می‌تواند برای رفع شلی پوست پلک پایین نیز استفاده شود.

می‌توان از اندولیفت برای نواحی دیگر بدن مانند: زانوها، شکم، باسن، داخل ران و قوزک پا نیز استفاده کرد، در نتیجه اگر برای کاهش چربی‌های سرسخت و درمان شلی پوست صورت یا بدن خود مشکل دارید و تمایلی به تحمل درد، اسکار و استراحت مربوط به روش‌های سنتی ندارید، این درمان جدید می‌تواند برای شما مناسب باشد.

برخی از مزایای اندولیفت چیست؟

مزایای این روش عبارتند از:

  • کم‌تهاجمی بودن
  • درمان در یک جلسه با نتایج ماندگار
  • ایمن بودن و نتیجه‌دهی سریع
  • دوران نقاهت کوتاه یا بدون دوران نقاهت
  • دقیق و بدون ایجاد برش، خونریزی و کبودی
  • امکان ترکیب با لیزر فرکشنال غیر تخریبی
  • مقرون به صرفه بودن

لیزر اندولیفت چه مشکلاتی را درمان می‌کند؟

لیزر اندولیفت چه مشکلاتی را درمان می‌کند

اندولیفت درمانی کم‌تهاجمی با لیزر است که باعث تحریک لایه‌های عمیق و سطحی پوست خواهد شد تا بافت‌های پیوندی سفت شوند و به عقب برگردند، تولید کلاژن افزایش یابد و در صورت نیاز چربی‌های اضافی کاهش یابند.

به طور کلی اندولیفت برای درمان مشکلات نواحی زیر در بدن استفاده خواهد شد:

صورت

  • پلک پایین
  • وسط و پایین صورت
  • زیر چانه
  • گردن

بدن

  • داخل بازو
  • شکم و ناف
  • داخل ران
  • زانو
  • قوزک پا
  • باسن

آیا کاندید مناسبی برای اندولیفت هستم؟

اندولیفت برای انواع پوست و هر رنگ پوستی مناسب است، اما برای زنان باردار، افرادی که ضربان‌ساز یا دفیبریلاتور، پروتز الکتریکی، پروتز دائمی در ناحیه‌ی مورد نظر برای درمان یا پروتز سیلیکونی دارند یا ماده‌ی شیمیایی به ناحیه‌ی درمان تزریق کرده‌اند، مناسب نیست. افرادی که سابقه‌ی بیماری‌هایی دارند که با گرما تحریک می‌شود (مانند هرپس سیمپلکس مکرر)، یا در ناحیه‌ی مد نظر برای درمان مشکل فعالی (مانند: زخم، پسوریازیس، اگزما و جوش و بثورات پوستی) دارند، کاندید مناسبی برای این درمان نیستند.

 عملکرد این روش چگونه است؟

استراحت و دوران نقاهت اندولیفت

برای اندولیفت از لیزر 1470 نانومتری استفاده می‌شود که با فیبرهای میکرواپتیکی یکبار مصرفی کار می‌کند که به نازکی تار مو هستند و به راحتی وارد پوست و وارد لایه‌ی هیپودرم می‌شوند. انرژی لیزر به طور انتخابی آب یا چربی را هدف قرار خواهد داد و همزمان با آب کردن چربی، ساخت کلاژن را نیز تحریک خواهد کرد. این امر باعث عقب رفتن و جمع شدن سریع پوست و کاهش شلی پوست خواهد شد. معمولاً یک جلسه درمان کافی است که این جلسه 1-2 ساعت طول می‌کشد و درمان با بی‌حسی موضعی انجام خواهد شد. 3-6 ماه طول می‌کشد تا نتایج نهایی اندولیفت مشخص شود، اما این مدت در افراد مختلف متفاوت بوده و در برخی افراد نتایج زودتر مشخص خواهد شد.

بعد از درمان اندولیفت دستوراتی برای مراقبت‌های بعد از درمان به شما داده می‌شود و نوبتی برای معاینه و ترمیم، 4-6 هفته بعد از درمان برای شما رزرو خواهد شد. پزشکان توصیه می‌کنند که برای بازگشت به خانه از کسی کمک گرفته یا تاکسی بگیرید.

استراحت و دوران نقاهت اندولیفت چقدر است؟

اندولیفت به صورت سرپایی انجام می‌شود و بلافاصله بعد از درمان می‌توانید به خانه برگردید. نیازی به باند فشاری یا پانسمان نخواهید داشت. ممکن است بعد از درمان دچار قرمزی و کبودی شوید، اما این مشکلات بعد از 1-2 هفته برطرف خواهند شد و اکثر افراد بعد از 1-2 هفته می‌توانند فعالیت‌های اجتماعی خود را از سر گیرند. همچنین ممکن است فرد تا چند هفته دچار تورم، حساسیت و تحریک‌پذیری و بی‌حسی در ناحیه‌ی درمان شود که این مشکلات دائمی نبوده و به مرور زمان برطرف خواهند شد.

گاهی اوقات و به ندرت، در مواردی که پایین صورت تحت درمان قرار می‌گیرد، عصب حرکتی موقتاً آسیب خواهد دید که در این صورت فرد باید داروی ضدالتهابی خوراکی مصرف کند.

آیا اندولیفت درد دارد؟

در اندولیفت باید برای بی‌حس کردن ناحیه‌ی مورد نظر از تزریق بی‌حسی موضعی استفاده شود، که ممکن است کمی درد و گزگز داشته باشد و برخی افراد هم کمی احساس داغی یا ناراحتی خواهند داشت. بعد از درمان، ناحیه‌ی درمان شده کمی قرمز و متورم خواهد شد و این ناحیه چندین هفته متورم و بی‌حس خواهد بود.

چه عوارض جانبی ممکن است رخ دهد؟

بعد از اندولیفت، ممکن است تا 2 هفته بعد از درمان ناحیه متورم و کبود باشد. همانند کار با هر دستگاه حرارتی دیگر، در این روش هم احتمال سوختگی پوست، تغییر رنگ پوست و آسیب به عصب، که می‌تواند باعث ضعف عضلات دور دهان به مدت 3-6 ماه شود (این مورد نادر است)، وجود دارد. همچنین ممکن است عدم تقارن و بدشکلی هم رخ دهد و فرد نیازمند درمان‌های دیگر باشد.

چند جلسه درمان لازم دارم؟

پروسه اندولیفت فقط یک جلسه وقت‌تان را می‌گیرد که البته این جلسه برای گرفتن نتایج جزئی می‌تواند تکرار شود و دومین جلسه در 12 ماه دیگر انجام شود و ماندگاری نتایج این درمان 2 تا 5 سال بسته به ساختار پوست است.

تفاوت اندولیفت با جراحی لیفت صورت و جراحی لیفت گردن چیست؟

تفاوت اندولیفت با جراحی لیفت صورت

اندولیفت در مقایسه با جراحی، باعث سفت شدن پوستی که دچار شلی خفیف باشد خواهد شد و می‌توان چربی ساب‌منتال و غبغب را با این روش کاهش داد؛ در نتیجه این روش جایگزینی مناسب برای جراحی شده و مشکلات را به تدریج اصلاح خواهد کرد. یک جلسه درمان اندولیفت کافی است، اما برخی افراد درمان مجددی نیاز دارند که 6-12 ماه بعد از درمان اول انجام خواهد شد. اگرچه تأثیرات سفت کنندگی و رفع شلی پوست 1-2 سال ماندگار خواهند بود، اما برخی از مراجعین و پزشکان گزارش داده‌اند که نتایج این درمان تا 5 سال ماندگار بوده است و ماندگاری نتایج جراحی لیفت صورت 8-10 سال خواهد بود.

در نتیجه اندولیفت روش مناسبی برای افرادی است که می‌خواهند با پرداخت هزینه‌ی کمتر و نیاز به استراحت کمتر مشکلاتشان را بدون باقی ماندن اسکار برطرف کنند.

جایگزین‌های غیر جراحی برای اندولیفت

تزریق ژل

بیشتر بیماران وقتی که سن‌شان بالا می‌رود، احساس می‌کنند حجم بدن‌شان کم شده که اندولیفت با ژل‌های تزریقی می‌تواند برای آن‌ها بهترین درمان باشد. این‌جاست که پرکننده‌ها خودشان را نشان می‌دهند و از آن‌ها برای پوشاندن نشانه‌های پیری، افتادگی غبغب، لیفت ابروها، افتادگی پلک و پر کردن چین و چروک‌ها استفاده می‌کنند. حتی با پر کردن حجم از دست رفته بدن می‌توانید بعضی از جاهای پوست را لیفت کنید. با اینکه پرکننده‌های تزریقی فقط یک راه‌حل جزئی هستند، اما اگر با تکنیک‌های دیگر ادغام شوند، می‌توانند جایگزین مناسبی برای اندولیفت باشند.

لیفت با نخ

لیفت با نخ درمانی است که در آن  با استفاده از بخیه‌های موقتی، لیفت ظریف و محسوسی در پوست ایجاد خواهد شد. جراح زیبایی به جای برداشتن پوست اضافی و شل فرد با جراحی، این شلی پوست را با بخیه زدن قسمت‌هایی از آن، از بین خواهد برد. این کار باعث می‌شود که پوست کمی عقب کشیده شده و صورت لیفت و سفت شود. علاوه بر مناسب بودن این روش برای لیفت پوست، در لیفت ابرو نخ‌ها باعث مقابله با علائم پیری خواهند شد؛ چون در لیفت ابرو با نخ، واکنش ترمیمی بدن تحریک خواهد شد و این امر باعث می‌شود که ساخت کلاژن در بدن افزایش یابد. این روند، به دلیل نقش بسیار مهم کلاژن در پیری، بسیار ضروری و حیاتی خواهد بود.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ