کاشت مو طبیعی در تهران با کدام روش بهتر است؟- کلینیک vip

سمانه حسنی
اگر شما هم دارای ریزش مو شدید یا طاسی هستید، حتماً به این موضوع فکر کرده‌اید که کاشت طبیعی مو را انجام دهید. اولین چیزی که در این پروسه به ذهن مخاطب می‌آید این است که با کدام روش این کار را انجام دهد. امروزه با پیشرفت علم و فنّاوری، کاشت مو طبیعی در تهران […]
اگر شما هم دارای ریزش مو شدید یا طاسی هستید، حتماً به این موضوع فکر کرده‌اید که کاشت طبیعی مو را انجام دهید. اولین چیزی که در این پروسه به ذهن مخاطب می‌آید این است که با کدام روش این کار را انجام دهد. امروزه با پیشرفت علم و فنّاوری، کاشت مو طبیعی در تهران به‌روش‌های مختلفی انجام می‌شود که بنا به تشخیص پزشک، با توجه به شرایط فعلی فرد، متفاوت است. کاشت مو طبیعی در کلینیک vip تهران به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که در ادامه مطلب آن‌ها را برسی می‌کنیم.

کاشت مو طبیعی سر در تهران چگونه انجام می‌شود؟

برای کاشت مو طبیعی سر شما ابتدا باید به کلینیک مراجعه کنید. در این مرحله که مشاوره نام دارد، پزشک ابتدا وضعیت موهای شمارا برسی خواهد کرد. همچنین شما باید آزمایش‌هایی بدهید و از شرایط بیماری‌های قدیمی و داروهای مصرفی، پزشکتان را مطلع کنید. بعد از بررسی‌های انجام شده، پزشک به شما خواهد گفت که کدام روش برای کاشت موی طبیعی سر شما بهتر است. معمولاً بهتر است زمانی کاشت مو صورت بگیرد که ریزش شدید مو متوقف شده باشد. این زمان برای بیشتر افراد حدوداً بالای 30 سالگی است. لازم به ذکر است که بیشتر روش‌های کاشت مو برای آقایان و بانوان قابل انجام است و محدودیت خاصی در این مورد وجود ندارد. بسته به نوع روشی که قرار است کاشت مو برای شما انجام شود، از قسمت مناسب بانک موی شما، گرافتها برداشته می‌شوند و پزشکان سعی می‌کنند بهترین فولیکول‌ها که مناسب کاشت هستند را جداسازی کنند. کاشت مو طبیعی سر در تهران

قبل از کاشت مو

زمانی که می‌خواهید برای کاشت مو طبیعی آماده شوید از یک ماه قبل نباید سیگار، داروهای ضد انعقاد خون، مشروبات الکلی، داروهای ویتامینه، مُسکن، خواب‌آور، آنتی هیستامین‌ها و... را مصرف کنید. همچنین آزمایش‌ها مختلف زیر را نیز باید انجام دهید:
  • CBC
  • FBS
  • PT INR – PTT
  • HBS Ag
  • Hcv Ab
  • HIV Ab

بعد از کاشت مو

چند روز و چند ماه ابتدایی بعد از عمل کاشت مو طبیعی بسیار حیاتی است، زیرا مراقبت‌هایی باید انجام شود که به موفقیت‌آمیز بودن عمل جراحی شما به‌شدت کمک می‌کند. تا حد ممکن تا 1الی 2 ماه بعد از عمل جراحی از مصرف سیگار و مشروبات الکلی پرهیز کنید، در معرض نور شدید خورشید و آب فشارقوی زیر دوش قرار نگیرید، سعی کنید پوست سرتان را نخارانید و هنگام شستشوی سر بسیار آرام و با احتیاط این کار را انجام دهید. تا حدود 2 ماه بعد، از وزش‌های سنگین خودداری کنید. به خاطر داشته باشید که 2 ماه اول شما شاهد ریزش موهای خود خواهید بود که این کاملاً نشانه خوبی است! پس نگران نباشید. بین 3 الی 6 ماه زمان می‌برد که موهای کاشته شده شروع به رشد خوبی کنند، ولی ضعیف و نازک‌تر به نظر خواهند رسید. حدوداً بعد از یک سال موهای کاشته شده به وضعیت خوبی می‌رسند که نتیجه نهایی مورد نظر شما خواهد بود.

کاشت مو به روش FIT در تهران

در این روش فولیکول‌های مو به‌صورت حجیم و تکی از پشت سر فرد با نگهدارنده‌های دستی چیده می‌شود. این روش نیازی به جراحی ندارد و تعداد زیادی فولیکول‌های مو را نمی‌توان در یک جلسه به جلوی سر منتقل کرد. درواقع بین 1000 تا 1500 مورد را می‌تواند در یک روز منتقل کرد. در روش Fit اگر متخصصین باتجربه این کار را انجام ندهند، به دلیل موارد خاصی که دارد ممکن است نتیجه مورد نظر گرفته نشود و موهای شما مانند موهای عروسکی رشد کند. پس اگر قصد دارید به روش FIT در تهران کاشت مو طبیعی انجام دهید، توصیه می‌کنیم که کلینیک vip تهران مراجعه کنید. از مزایای کاشت مو به روش FIT می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.
  • خونریزی و زخم بسیار کم
  • عدم نیاز به جراحی و بخیه
  • سرعت رشد مو های کاشته شده زیاد است
  • درد کم

کاشت مو به روش SUT در تهران

در کاشت مو طبیعی به روش SUT بجای استفاده از ابزاردستی برای برداشت، از دستگاه‌های پیشرفته‌ای استفاده می‌شود که می‌توانند با ظرافت و دقت بسیار بالاتری این کار را انجام دهد.  در روش SUT نسب به روش FIT تقریباً دو برابر سرعت و تعداد برداشت و پیوند بالاتر است و معمولاً در یک جلسه می‌توان به این روش، کاشت موی خود را انجام دهید. به دلیل آنکه روش SUT تماماً با دستگاه انجام می‌شود، احتمال اشتباه و عفونت‌های بعد از عمل را به ‌شدت کاهش داده است. در این روش پزشک متخصص با استفاده از مارکر، خط رویش را می‌کشد و سپس با استفاده از پانچ، گرافتها از بانک موی فرد برداشته شده و توسط هولدرهای پیشرفته در قسمت‌های مورد نظر پیوند زده می‌شوند. برخی مزایای استفاده از روش SUT برای کاشت مو در تهران به شرح زیر است:
  • خط رویش بسیار طبیعی
  • تراکم بالا
  • سرعت بالا
  • مدت کوتاه دوران نقاهت
  • عدم خونریزی، عفونت و زخم
  • حداقل یافتن فولیکل‌های ازدست‌رفته

کاشت مو به روش FUE در تهران

روش Follicular Unit Extraction که به‌اختصار FUE  را می‌توان یکی از پیشرفته‌ترین روش‌های کاشت مو طبیعی در تهران نام برد. این روش که در سراسر جهان بسیار پراستفاده است، از به‌روزترین فناوری جهان استفاده می‌کند.  از ویژگی‌های جذاب روش FUE این است که به‌جز کاشت مو سر، می‌توان برای کاشت ریش، سبیل و ابرو با دقت و تراکم بسیار بالا نیز از این روش استفاده کرد. از ویژگی‌های روش FUT می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.
  • عدم تهاجمی بودن و نبود زخم و بخیه
  • نداشتن عوارض جانبی و بهبود سریع
  • امکان استفاده از موهای نازک
  • مناسب برای افرادی که پوست سر سفت و ضخیمی دارند
  • عدم درد و دوران نقاهت کوتاه

کاشت مو به روش FUT در تهران

این روش یکی از قدیمی‌ترین روش‌های کاشت مو طبیعی است که البته به دلیل مؤثر بودن آن باوجود آمدن روش‌های جدید، همچنان توسط پزشکان باتجربه برای کاندیتورهای کاشت مو انجام می‌شود. در این روش یک نوار نسبتاً بزرگ از بخش بانک موی قوی سر، جداسازی شده و به محل که نیاز به پیوند مو دارد منتقل می‌شود. البته این نوار فولیکولی قبل از پیوند به واحدهای کوچک‌تری تقسیم می‌شود. سپس کف سر به‌وسیله پانچ مخصوص سوراخ‌ریزی می‌شود و واحدهای مو درون آن‌ها قرار می‌گیرد. از ویژگی‌های این روش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • طبیعی شدن نتیجه کار
  • بالا بودن تعداد تار مو پیوند زده شده
  • بالا بودن سرعت کاشت
  • کمتر بودن خطر عفونت سرکاشت مو به روش DHI

کاشت مو به روش DHI: در تهران

اگر می‌خواهید به روش  DHI کاشت مو طبیعی در تهران انجام دهید باید ابتدا پزشک مطمئن شود که بانک موی مناسبی دارید، زیرا در این روش فولیکول‌های مو از محل بانک برداشته می‌شوند و درون محلول بسیار غنی از مواد مغزی برای تقویت و نگهداری مناسب قرار داده می‌شوند و سپس به شکل مستقیم در قسمت‌های مورد نظر بعد از ایجاد حفره‌های متعدد در سر، کاشته می‌شوند. روش  DHIبر پایه همان روش FUT انجام می‌شود. لازم به ذکر است که روش  DHIیک روش تهاجمی اما با حداقل عوارض است. این روش بیشتر برای مردان مناسب است و سن شما نیز برای انجام کاشت باید حداقل بالای 30 سال باشد. از مزایای این روش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • کاشت مستقیم گرافت های برداشته شده
  • بالا بودن سرعت کاشت نسبت به سایر روش‌های تهاجمی
  • سرعت بالای رشد مو

هزینه کاشت مو طبیعی در تهران

هزینه کاشت مو طبیعی نیز بدون جلسه مشاوره قابل ارزیابی نیست. اینکه پزشک تشخیص دهد چه روشی برای شما با چه تراکمی مناسب است در هزینه‌های جراحی شما بسیار تأثیرگذار است. عامل اصلی دیگر این است که شما چند جلسه برای کاشت مو نیاز دارید. هرچقدر تعداد جلسات بیشتر باشد، هزینه جانبی جراحی برایتان بالاتر خواهد رفت. همچنین میزان طاسی شما و میزان کاشتی که باید برایتان انجام شود از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر هزینه کاشت مو محسوب می‌شود. کلینیک vip تهران سعی کرده با استفاده از بهترین تجهیزات و باتجربه‌ترین پزشکان در این حوضه برای رعایت حال شهروندان، تا حد ممکن هزینه‌ها را برای علاقه‌مندان به کاشت مو کنترل کند. شماره تماس: 021-44158011 مشاوره مجازی و رایگان:  09120998715 آدرس: ستاری جنوب ، بلوار فردوس غرب، خیابان ورزی جنوبی، کوچه هفدهم شرقی، ساختمان پزشکان رامیار، طبقه چهارم

نتیجه‌گیری بهترین روش کاشت مو طبیعی در تهران

شما به‌هیچ‌ وجه نمی‌توانید به‌صورت تیتروار بگویید که کدام روش کاشت مو طبیعی بهتر است. یا اینکه انتخاب کنید که کدام روش را انجام دهید. درواقع تمامی روش‌های کاشت مو اگر به‌صورت حرفه‌ای و توسط پزشک و کلینیک تخصصی مانند کلینیک vip تهران انجام شوند می‌توانند نتیجه مورد نظر را به شما بدهند. انتخاب روش بهتر برای نتیجه‌گیری مطلوب مستقیماً به تشخیص پزشک شما برمی‌گردد. پزشک بعد از معاینه قسمت‌های طاسی ، بانک مو و شرایط بخش پیوندی موی شما تصمیم می‌گیرد که از کدام روش برای کاشت موی شما استفاده کند. هرچند که تنها تشخیص پزشک روی کیفیت تأثیرگذار نیست. باید در نظر داشته باشید که شرایط کاشت مو طبیعی، تخصص و کیفیت کار کلینیکی که کاشت مو را در آن انجام می‌دهید در نتیجه نهایی بسیار تأثیرگذار است.

مدت زمان دوره نقاهت بعد از جراحی کاشت مو طبیعی چقدر است؟

اگر می‌خواهید از کاشت موی خود نتیجه مناسبی بگیرید، باید بگوییم که همه‌چیز تنها به مرحله کاشت توسط پزشک ختم نمی‌شود. بعد از جراحی و هنگامی که شما در حال طی کردن دوران نقاهت هستید، رعایت کردن دستورالعملی که پزشک به شما برای مراقبت از موهای کاشته شده می‌دهد در نتیجه نهایی کار بسیار حائز اهمیت است. درواقع مواردی وجود دارد که شما باید به‌خوبی آن‌ها را رعایت کنید تا کاشت مو طبیعی شما به هدر نرود. مدت زمان نقاهت به روش کاشت موی شما بستگی دارد، هرچند به غیر از روش‌های تهاجمی، در سایر روش‌ها شما شاید یک روز بعد هم بتوانید به زندگی عادی برگردید، اما توصیه می‌شود برای اطمینان احتیاط بیشتری داشته باشید. معمولاً در هفته اول نباید ورزش‌های سنگین انجام دهید، هنگام خواب بسیار مراقب باشید، به‌هیچ‌وجه دوش نگیرید، در معرض تابش شدید آفتاب خود را قرار ندهید و سعی کنید در خانه به استراحت بپردازید. حدوداً 6 ماه زمان لازم است تا موهای پیوند شده در یک فرایند طبیعی ریزش کنند و دوباره رشد مجدد را آغاز نمایند. اگر می‌خواهید نتیجه مطلوب و اصلی کاشت موی خود را ببینید باید 1 سال صبر کنید تا تراکم واقعی کاشت مو و ضخامت آن، خودش را نشان بدهد. در دو ماه اول توصیه می‌شود که از مصرف سیگار و نوشیدنی‌های الکلی به‌شدت پرهیز کنید. شست‌وشوی سر خود را با شامپوهایی که پزشک تجویز کرده انجام دهید، معمولاً شستشوی سر بعد از 10 روز اول امکان‌پذیر است.. همچنین داروها را تا پایان و به‌صورت منظم مصرف کنید. سعی کنید معاینات را  به‌صورت منظم انجام دهید تا پزشک معالج در جریان کامل روند باشد. اگر به دلیل بیماری‌های دیگر مجبورید دارو مصرف کنید. حتماً این موضوع را با پزشک خود مطرح کنید بگذارید.    
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ