آیا از کاندوم تنها یکبار باید استفاده کنیم؟

سمانه حسنی
امروزه توجه به امور سلامت جنسی اهمیت زیادی پیدا کرده است. ما، به عنوان افرادی که در قرن بیست و یکم زندگی می‌کنیم، باید سواد جنسی بالایی داشته باشیم تا بتوانیم سلامتی خود را حفظ کنیم. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که سواد جنسی یکی از مهم‌ترین مواردی است که افراد پس از سن […]
از کاندوم تنها یکبار باید استفاده کنیم امروزه توجه به امور سلامت جنسی اهمیت زیادی پیدا کرده است. ما، به عنوان افرادی که در قرن بیست و یکم زندگی می‌کنیم، باید سواد جنسی بالایی داشته باشیم تا بتوانیم سلامتی خود را حفظ کنیم. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که سواد جنسی یکی از مهم‌ترین مواردی است که افراد پس از سن بلوغ باید کسب کنند. سواد جنسی شامل آشنایی با موارد متعددی از جمله محصولات جنسی می‌‎شود. کاندوم یکی از محصولات جنسی است و تمامی افرادی که رابطه جنسی دارند باید با آن آشنایی داشته باشند. کاندوم پوشش کشسانی و منعطف است که از تماس مستقیم آلت تناسلی طرفین در زمان برقراری روابط جنسی جلوگیری به عمل می‌آورد. جنس پلاستیک این وسیله عمدتا از لاتکس است. برخی از کاندوم‌ها حاوی مواد اسپرم‌کش هستند تا احتمال بارداری را به کمترین میزان برسانند.

آیا این وسیله یکبار مصرف است؟

کسانی که می خواهند از این محصول استفاده کنند باید بدانند کاندوم یکبار مصرف است و هرگز نمی توان پس از اتمام رابطه جنسی آن را شست و بار دیگر از آن استفاده کرد. اگر شخصی این کار را انجام دهد، باید بداند خود و شریک جنسی اش را در معرض ابتلا به بیماری های خطرناک جنسی قرار داده است و حتی امکان عفونت وجود دارد. به همین دلیل، توصیه می شود افراد پس از اتمام رابطه جنسی این محصول را دور بیاندازند و دیگر از آن استفاده نکنند. آیا این وسیله یکبار مصرف است

چگونه از این وسیله مراقبت کنیم؟

کسانی که می خواهند از کاندوم بهترین نتیجه را بدست بیاورند، باید به خوبی از آن مراقبت کنند. یکی از مواردی که هرگز نباید نادیده گرفته شود عدم قرار گیری آن در کنار حرارت است. به طور مثال، اگر شما این محصول را پشت پنجره قرار دهید، اشعه خورشید به آن آسیب می رساند و بافت آن را از بین می برد. همچنین، این محصول نباید در رطوبت زیاد گذاشته شود. رعایت این نکات سبب می شود تا شما بهترین نتیجه را از این محصول بدست بیاورید و کیفیت رابطه جنسی خود را افزایش دهید.

آیا در رابطه جنسی خشن امکان پاره شدن این محصول وجود دارد؟

کاندوم از جنس لاتکس است و مقاومت بالایی در برابر پاره شدن دارد. اما گاهی ممکن است این محصول پاره شود. یکی از مواردی که سبب پاره شدن این محصول می شود رابطه جنسی خشن است. به همین دلیل، توصیه می شود تمامی کسانی که می خواهند رابطه جنسی خشن را تجربه کنند، در طول رابطه جنسی از ژل روان کننده استفاده کنند. اگر ژل روان کننده بر پایه آب باشد، استفاده آن بر روی این محصول هیچ گونه مشکلی را برای شرکای جنسی به وجود نمی آورد. آیا امکان حساسیت به این محصول وجود دارد

آیا امکان حساسیت به این محصول وجود دارد؟

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم این محصول از جنس لاتکس است و خطر بروز حساسیت به لاتکس بسیار نادر است. اما در موارد بسیار کم، ممکن است لاتکس باعث بروز خارج، تورم پوست و حساسیت شود. به همین دلیل، کسانی که به این محصول حساسیت دارند نباید دیگر از آن استفاده کنند. همچنین، افرادی که بیماری قلبی دارند باید با احتیاط از این محصول استفاده کنند.

کاندوم زنانه چیست؟

این محصول یکی از محصولات ویژه بازار است که زنان می توانند از آن استفاده کنند. طرز استفاده از این محصول بدین گونه است که قسمت خارجی واژن باید از یکدیگر باز شود و این محصول درون آن قرار گیرد. برای سهولت در انجام اینکار می‌توان از روان کننده واژن استفاده کرد. به این موضوع توجه داشته باشید کاندوم باید به آرامی در داخل واژن قرار گیرد سپس با استفاده از انگشت اشاره تا جایی که امکان دارد در واژن فرو رود. در زمان استفاده از این محصول به موارد زیر توجه کنید:
  • مطمئن شوید این وسیله به درستی در واژن قرار گرفته است و تاب نخورده است.
  • هرگز در حالت ایستاده این وسیله را از واژن خود خارج نکنید.

برای خرید کاندوم به کجا مراجعه کنیم؟

تا بدینجا تلاش کردیم این موضوع بپردازیم که این محصول یکبار مصرف است و نباید بیش از یکبار مورد استفاده قرار گیرد. همچنین، این محصول حاوی ژل روان کننده است و کیفیت رابطه جنسی را افزایش می دهد. اگر می خواهید انواع کاندوم را خریداری کنید، می توانید به سایت داروخانه آنلاین مراجعه کنید. کارشناسانی که در این مرکز مشغول به فعالیت هستند به شما کمک می کنند بهترین محصولات جنسی را انتخاب کنید. برگرفته از وب سایت داروخانه آنلاین ( https://darookhaneonline.com )  
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ