علت خشکی پوست در فصل پاییز چیست؟

سمانه حسنی
هر فصلی از سال می‌تواند چالش‌های خاص خود را برای پوست بدن و صورت داشته باشد. برخلاف تصور همگان، خطرات فصل تابستان می‌تواند بیشتر از دیگر فصل‌ها باشد، چرا که خطر آفتاب سوختگی برای کسانی که بیشتر در معرض آفتاب قرار دارند، وجود دارد و همچنین امکان جمع شدن آلودگی‌ها و باکتری‌هایی که از طریق […]
علت خشکی پوست در فصل پاییزهر فصلی از سال می‌تواند چالش‌های خاص خود را برای پوست بدن و صورت داشته باشد. برخلاف تصور همگان، خطرات فصل تابستان می‌تواند بیشتر از دیگر فصل‌ها باشد، چرا که خطر آفتاب سوختگی برای کسانی که بیشتر در معرض آفتاب قرار دارند، وجود دارد و همچنین امکان جمع شدن آلودگی‌ها و باکتری‌هایی که از طریق عرق کردن در پوست به وجود می‌آیند، بسیار زیاد است و می‌توانند باعث بروز تحرک پوستی شوند. برای مقابله با این مشکلات در تابستان، می‌توانید از کرم‌های ضد آفتاب و حمام‌های منظم برای از بین بردن عرق استفاده کنید، اما با مشکلات پوستی در فصل پاییز و رسیدن ماه مهر چه می‌کنید؟ احتمال عرق کردن یا آفتاب سوختگی در پاییز کمتر است، اما این در حالی است که تغییرات آب و هوایی مشکلاتی مانند بادهای شدید و هوای سرد را به همراه دارد و این می‌تواند مشکلات دیگری برای پوست به وجود آورد که شدت این مشکلات، در ماه‌های آبان و آذر بیشتر نیز می‌شود. یکی از بزرگترین مشکلاتی که هوای پاییز برای پوست بدن دارد، خشکی پوست است و برای جلوگیری از خشکی پوست در این فصل، باید راه‌های  جلوگیری از خشکی پوست در زمستان را انجام دهید. اما دلایل عمده خشکی پوست در این فصل چیست؟

هوای سرد و خشک

هوای سرد و خشک یکی از عمده دلایل بروز خشکی پوست در پاییز، هوای سرد و خشک است. در تابستان هوا گرم و مرطوب است و پوست شما را بدون اینکه متوجه شوید مرطوب می‌ماند. هنگامی که هوا خنک‌تر می‌شود، سطح رطوبت کاهش می‌یابد و مرطوب‌کننده‌های «طبیعی» در هوا را از دست می‌دهید و پوستتان خشک می‌شود. در واقع، می‌توان سردی و خشکی هوا را اصلی‌ترین علت خشکی پوست در پاییز دانست.

بادهای تند

بادهای سرد و شدید می‌توانند مانع طبیعی پوست شما که از خشک شدن پوست جلوگیری می‌کند را، از بین ببرد. بهتر است در روزهای سرد و بادی پاییز لباس‌هایی آستین بلند، کلاه و روسری داشته باشید تا بتوانید از این امر جلوگیری کنید.

تفاوت دمای داخل و خارج از خانه

فقط به این دلیل که آب و هوا تغییر کرده است، به این معنی نیست که ما در داخل و خارج از خانه فعالیت خود را متوقف کنیم. تفاوت دمای بین هوای سرد و گرم خانه و خارج از خانه، می‌تواند برای پوست مضر باشد. در پاییز، علاوه بر هوای بیرون از خانه که خشک است، هوای گرم خانه نیز خشک است و باعث می‌شود پوست شما بدون توجه به جایی که می‌روید به سرعت خشک شود.

دوش آب گرم

دوش آب گرم و آن هم درست بعد از بودن در معرض هوای سرد و خشک می‌تواند کاری وسوسه‌انگیز باشد، اما دوش آب گرم برای پوست شما بسیار خطرناک است. آب داغ بسیاری از چربی‌های طبیعی پوست را از بین می‌برد و باعث خشکی و خارش پوست شده و باعث قرمزی و تحریک آن نیز می‌شود.

لباس‌هایی با پارچه‌های خشن و تحریک کننده

درمان خشکی پوست در فصل سرما فصل پاییز فصل پوشیدن پلیورهای گرم و رنگارنگ است، اما برای مراقبت از پوست خود مهم است که به پارچه‌هایی که می‌پوشید دقت کنید. پارچه‌هایی مانند پشم، می‌توانند باعث تحریک پوست شوند و باعث خارش پوست شما نیز بشوند. اگر مجبورید ژاکت پشمی بپوشید، برای جلوگیری از ساییدگی و خشک شدن پوست خود، زیر آن یک پیراهن نخی بپوشید.

درمان خشکی پوست در فصل سرما

با وجود همه این عوامل، پوست شما بیش از حد خشک خواهد شد و این می‌تواند شروعی برای مشکلات آتی پوستی باشد. اما کارهای زیادی می‌توانید برای مبارزه با آن انجام دهید. یکی از اولین راه‌های درمان برای پوست‌های خشک، یک محصول مرطوب کننده عالی است که می‌توانید تهیه کنید و از آن را به صورت روزانه و برای تسکین خشکی پوست خود استفاده کنید. علاوه بر این، کارهای دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید انجام دهید. به عنوان مثال، با نوشیدن آب بیشتر برای هیدراته ماندن، می‌توانید آبرسانی در بدن خود را تقویت کنید؛ در حالی که خوردن میوه‌ها و سبزیجات بیشتر، به ویژه آنهایی که محتوای آب بالایی دارند، در حالی که ادویه‌های کمتری مصرف می‌کنید، راه موثر دیگری برای هیدراته ماندن است. با انجام همه این کارها، می‌توانید در طول پاییز و تا زمستان پوستی سلام، نرم و لطیف داشته باشید.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ