تفاوت لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی

منوچهر صدری
بارداری و زایمان عواملی هستند که شکل و ظاهر طبیعی و زیبایی شکم خانم ها را تغییر می‌دهد. ترک خوردن و شل شدن و افتادگی پوست دیواره شکم بعد از زایمان باعث ناراحتی خانم ها می شود. برای حل این مشکل می توانید عمل های جراحی سبک و سنگین انجام داد. یک عمل موفق می […]
تفاوت لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی بارداری و زایمان عواملی هستند که شکل و ظاهر طبیعی و زیبایی شکم خانم ها را تغییر می‌دهد. ترک خوردن و شل شدن و افتادگی پوست دیواره شکم بعد از زایمان باعث ناراحتی خانم ها می شود. برای حل این مشکل می توانید عمل های جراحی سبک و سنگین انجام داد. یک عمل موفق می تواند به عواملی مثل کیفیت پوست، شرایط نامطلوب مثل دیابت، وزن و غیره بستگی داشته باشد. شرایط هر بیمار برای انتخاب جراحی با هم دیگر متفاوت است، به طور مثال یک بیماری که فقط در قسمت پایین شکم چربی اضافه دارد می تواند تحت روش های مختلف لیپوساکشن یا لیپوماتیک انجام دهد. بیشتر بیماران برای جراحی شکم با اضافه وزن بالاتر از ۲۵ تا ۳۰ کیلو برای جراحی مراجعه می کنند. این نوع بیماران نیاز به ورزش و کاهش وزن به کمک تغذیه و رژیم غذایی یا حتی جراحی چاقی دارند. روش ابدومینوپلاستی برای بعد از کاهش وزن مناسب است، امروزه بیشتر افراد چاق و دارای اضافه وزن از روش های گوناگونی مانند ابدومینوپلاستی، لیپوماتیک، لیپولیزر می توانند چربی های اضافی را از بین ببرند و بیشتر افراد برای لاغر کردن خود و از بین بردن چربی های شکم به جای راهکارهای قدیمی روشی مطمئن را برای لاغری با لیپوماتیک انتخاب می کنند. بارداری و زایمان عواملی هستند روش لیپوماتیک سریعترین روش موجود برای حذف چربی ها میباشد . لیپوماتیک روشی است که با ساکشن چربی ها طبق آخرین استاندارد های روز دنیا میباشد که چربی ها شما را تخلیه میکنند و شما با اندام ورزشکاری به خانه میروید.این عمل را حتما نزد بهترین جراح لیپوماتیک در تهران انجام دهید در این روش می توان چربی های شکم و جاهای مختلف بدن را که تخلیه می کنند. به نواحی مختلف بدن مانند صورت و دستها تزریق کنند. در این جراحی مقدار زیادی چربی را از بدن خارج می کنند. افرادی که جراحی لیپوماتیک را انجام می دهند سایز کم می‌کنند  و این کاهش سایز به مدت زیادی ادامه دار می باشد، همین طور سلولیت را از بین می برد. هدف اصلی انجام این جراحی تغییر اندازه و شکل بدن است. بیماران بعد از جراحی سه تا هفت روز طول می کشد تا بهبود یابند. بهترین جراح لیپوماتیک در تهران در روش جراحی ابدومینوپلاستی هم می توان چربی ها را از بدن خارج کرد ولی بعد از تخلیه چربی ها ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نمی توان این چربی ها را به اعضای مختلف بدن تزریق کرد و یکی از تفاوت لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی را می‌توان هم این مورد دانست افرادی که پوست آن ها بسیار چروک و به دلیل چاقی زیاد دچار افتادگی و شلی شده است روش ابدومینوپلاستی را انتخاب می‌کنند. ولی در روش لیپوماتیک برای افرادی که در ناحیه خاص از بدن دچار چاقی هستند انجام می دهند. تفاوت اصلی این دو روش در نحوه تخلیه چربی ها و استفاده پس از تخلیه چربی ها می باشد. و نکته دیگر لیپوماتیک رسوبات کوچک چربی را در بدن که روی باسن، ران، پایین یا معده وجود دارد از بین می برد. تامی تاک چربی و پوست اضافی را که با رژیم غذایی و ورزش برطرف نمی شود از بین می برد. تفاوت لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی برای اطلاع از قیمت لیپوماتیک در تهران کلیک کنید

مزایا و معایب عمل لیپوماتیک چیست ؟

عمل لیپوماتیک یکی از روش هایی است که در بین کسانی که دارای اضافه وزن و چاقی هستند پرطرفدار می باشد. این روش مزایا و معایبی دارد. روش لیپوماتیک یک شیوه مدرن و با ماندگاری بالا برای درمان چاقی موضعی می باشد. مزایای لیپوماتیک این است که تاثیرگذاری و دریافت نتیجه خوب و عالی در کمترین زمان در برابر با دیگر روش ها می باشد و این که روش لیپوماتیک بسیار مطمئن است چون به دلیل تعبیه شدن سنسور در لوله کانولا در هنگام برخورد با بافت های غیر چربی لوله کانولا متوقف می شود. پس هیچ گونه آسیبی به بافت های مجاور نمی رسد، در این روش از شل شدن و افتادگی پوست بدن جلوگیری می شود، در این روش احتمال بروز آمبولی بسیار کم است. در عمل لیپو ماتیک از بی حسی موضعی به جای بیهوشی استفاده می شود. در عمل لیپو ماتیک از پوست در مقابل سوختگی محافظت می شود. چون چربی ها با حرکت ارتعاشی و چرخشی اخراج می شوند و تنها معایب عمل لیپوماتیک این است که ممکن است، تورم و کبودی سه روزه پس از عمل مشاهده شود و بعد از عمل با این که بهبودی زود حاصل می شود. ولی باید از کارها و ورزش های سنگین خودداری کرد.

مزایا و معایب عمل ابدومینوپلاستی چیست ؟

عمل ابدومینوپلاستی می تواند نتیجه خوبی را برای کسانی که پوستی شل و آویزان دارند داشته باشد. بعضی از مزایای این عمل را می توان به داشتن شکم صاف، سفت تر و محکم تر از بین بردن چربی و پوست اضافی اشاره کرد و شما می توانید از ظاهر جوان تر شده خودتان لذت ببرید و با خوش اندام شدن اعتماد به نفستان بالا رفته و امکان پوشیدن لباس هایی که تا کنون آرزوی پوشیدن شان را داشتید فراهم می شود. معایب عمل ابدومینوپلاستی این است که عدم تقارن، خونریزی، ترومبوز ورید عمقی، عوارض قلبی و ریوی، تجمع مایعات، بافت چربی موجود در اعماق پوست ممکن است از بین برود، عفونت، درد مداوم، بهبود ضعیف زخم، شلی مکرر پوست، تغییر رنگ پوست و یا تورم طولانی مدت، جای بخیه و اسکار زخم بعد از عمل ایجاد می شود.

فرق لیپوماتیک با ابدومینوپلاستی

فرق لیپوماتیک با ابدومینوپلاستی در این است که، ابدومینوپلاستی یک روش کاملا تهاجمی است و به خاطر کم کردن وزن و از بین بردن پوست های شل و آویزان شکم مورد استفاده قرار می گیرد. در حالی که لیپوماتیک یک روش نیمه تهاجمی است و برای کاهش چربی موضعی استفاده می گردد. وقتی که پوست بیمار شل و آویزان می شود و یا ماهیچه های شکم حالت افتادگی دارد. از روش ابدومینوپلاستی استفاده می‌شود. ولی کسانی که پوست شکم آن ها شل و آویزان نیست. و چربی های شکم آن ها به صورت موضعی است، پیشنهاد می کنیم از روش لیپوماتیک استفاده کنند. فرق دیگر روش لیپوماتیک با ابدومینوپلاستی در این است که، دوره نقاهت روش لیپوماتیک در برابر با روش ابدومینوپلاستی کوتاه تر است و بیمار زودتر بهبود می یابد و می تواند فعالیت های روزمره را انجام دهد. عمل لیپو ابدو به طور کلی جراحی ترکیبی از لیپوماتیک و لیپوساکشن می باشد. در این عمل می توان پوست اضافه شکم را از طریق عمل جراحی تامی تاک یا ابدومینوپلاستی برداشته و همزمان عمل لیپوساکشن را با هدف برداشتن چربی های اضافه انجام داد. این نوع جراحی ها جزء جراحی های زیبایی محسوب می شوند. که شکل ظاهری و اندازه بدن را تغییر می دهد. و بیشتر افراد چاق برای لاغری و زیبایی از این جراحی استفاده می کنند.    
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ