3 علت جوش زدن بعد از لیزر

سمانه حسنی
لیزر به‌عنوان یکی از کم عارضه‌ترین روش‌ها برای از بین بردن موهای زائد بدن شناخته می‌شود؛ اما باز هم ممکن است افراد به دلایل مختلفی همچون میزان حساسیت‌های پوستی، انتخاب دستگاه نامناسب و رعایت نکردن نکات بهداشتی، شاهد ایجاد جوش در ناحیه تحت درمان باشند. در این مقاله به بررسی رایج‌ترین علت‌های ایجاد جوش بعد […]

لیزر به‌عنوان یکی از کم عارضه‌ترین روش‌ها برای از بین بردن موهای زائد بدن شناخته می‌شود؛ اما باز هم ممکن است افراد به دلایل مختلفی همچون میزان حساسیت‌های پوستی، انتخاب دستگاه نامناسب و رعایت نکردن نکات بهداشتی، شاهد ایجاد جوش در ناحیه تحت درمان باشند. در این مقاله به بررسی رایج‌ترین علت‌های ایجاد جوش بعد از لیزر می‌پردازیم. همچنین شما را با راه‌های جلوگیری از این اتفاق و درمان جوش بعد از لیزر موهای زائد آشنا خواهیم کرد. اگر می‌خواهید بعد از شرکت در جلسات لیزر موهای زائد، پوستی صاف و بدون جوش داشته باشید، مطالعه این مقاله به شما برای دستیابی به نتیجه مطلوب کمک خواهد کرد.

1- رابطه آلودگی پوست، محیط و دستگاه و مشاهده جوش‌ بعد از لیزر

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید برای شرکت در جلسات لیزر و جلوگیری از ایجاد جوش‌های پوستی رعایت کرد، توجه به بهداشت فردی و محیط است. پوست ناحیه تحت درمان باید قبل از جلسه لیزر و استفاده از دستکاه لیزر موهای زائد به‌خوبی از هرگونه آلودگی و چربی تمیز شود؛ بنابراین قبل از جلسه لیزر محل مورد‌نظر را به‌خوبی با آب و صابون بشویید. همچنین از مصرف کرم‌ها و مواد آرایشی پرهیز کنید. یکی دیگر از دلایلی که ممکن است منجر به ایجاد جوش‌های بعد از لیزر شود، آلودگی محیط کلینیک و بهداشتی نبودن هندپیس لیزر باشد. برای جلوگیری از ایجاد هرگونه مشکل و ابتلا به عارضه پوستی، قبل از هرچیز مطمئن شوید که اصول بهداشتی در کلینیک به‌طورکامل رعایت می‌شود. مواردی نظیر استفاده از کاور و ملحفه یک‌بار مصرف تاثیر بسزایی در کاهش انتقال آلودگی خواهد داشت.

2- حساسیت پوست؛ عاملی که باعث ایجاد جوش بعد از لیزر می‌شود

حساسیت پوست می‌تواند علت جوش بعد از لیزر باشد. در روش از بین بردن موهای زائد با لیزر، موهای زائد از ریشه مورد هدف اشعه لیزر و نور قوی قرار می‌گیرند. در نتیجه این فرایند منجر‌به تحریک و التهاب پوست می‌شود. احتمال بروز جوش‌های پوستی بعد از لیزر موهای زائد در افرادی که پوست حساس دارند بیشتر است. همچنین این موضوع به نوع لیزر و دستگاه استفاده شده نیز بستگی دارد. برخی از دستگاه‌های لیزر ممکن است برای پوست حساس مناسب نباشند و باعث تحریک آن شوند. بنابراین قبل از شروع جلسات لیزر حتما برای انتخاب بهترین دستگاه لیزر متناسب با تایپ پوستی خود با پزشک حاضر در کلینیک مشورت کنید. در‌حال‌حاضر مراکز لیزر موهای زائد با استفاده از دستگاه لیزر دایود عوارض پوستی بعد از لیزر را به‌حداقل رسانده‌اند. این دستگاه علاوه‌بر عملکرد مناسب و طولانی‌مدتی که در رفع موهای زائد دارد، برای همه تیپ‌های پوستی و حتی پوست‌های تیره مناسب است.

3- مصرف کرم زینک و جوش بعد از لیزر؛ نتیجه عکس در صورت استفاده بیش‌ازحد

استفاده از کرم زینک پس از لیزر موهای زائد به‌دلیل داشتن ویژگی‌ آرام‌بخش و ضد‌التهاب برای پوست برای بهبود و خنثی کردن تحریک‌های پوستی بعد از لیزر توسط پزشکان توصیه می‌شود؛ اما استفاده بیش‌از‌حد از این کرم می‌تواند به پوست آسیب بزند و موجب تحریک و التهاب بیشتر و در نتیجه باعث ایجاد جوش شود؛ بنابراین بهتر است به دستور پزشک خود عمل کرده و کرم زینک را به‌میزان توصیه‌شده استفاده کنید. اگر جوش‌ها پس از استفاده از کرم زینک ایجاد شدند، برای ارزیابی اوضاع پوست و انتخاب درمان مناسب به پزشک مراجعه کنید. پزشکان کلینیک‌های پوست و لیزر موهای زائد بدن با تهیه دستگاه لیزر الکساندرایت برای مراکز خود می‌توانند عوارض و التهابات پوستی همچون ایجاد جوش را بعد از جلسات درمانی لیزر به کمترین حد ممکن برسانند. لیزر الکساندرایت یکی از جدیدترین تکنولوژی‌ها برای حذف موهای زائد است. به‌عنوان مثال دستگاه لیزر الکسانداریت از نوع الکس اکسنتو، دارای کولینگ‎های پیشرفته می‌باشد. تنظیم دقیق این خنک کننده‌ها در حین درمان با لیزر، میزان بروز عوارض پوستی بعد از لیزر و درد در حین درمان را به شدت کم می‌کند.

تاثیر انتخاب نوع دستگاه در کاهش احتمال ایجاد جوش بعد از لیزر

یکی دیگر از دلایل جوش بعد از لیزر موهای زائد، غیراستاندارد بودن دستگاه لیزر است. کلینیک‌ها با خرید دستگاه لیزر موهای زائد مطابق با استانداردهای پزشکی و بهداشتی، می‌توانند تا حد چشم‌گیری سطح رضایت متقاضیان را بالا ببرند. استفاده از دستگاه‌های لیزر  پیشرفته و متناسب با انواع تایپ‌های پوستی، اثربخشی و ماندگاری درمان را افزایش داده و جلوی ابتلا به بسیاری از عارضه‌های پوستی را می‌گیرد.

کاهش عوارض پوستی بعد از لیزر موهای زائد با انتخاب بهترین دستگاه لیزر

در این مقاله با 3 علت رایج جوش بعد از لیزر آشنا شدیم. استفاده از لیزر به‌عنوان یکی از اثربخش‌ترین و کم‌ خطرترین روش‌ها برای حذف موهای زائد بدن شناخته می‌شود؛ اما در این روش هم رعایت نکردن نکات بهداشتی و تخصصی می‌تواند شما را درگیر جوش‌های بعد از لیزر یا قرمزی و خارش پوست کند. برای به‌حداقل رساندن میزان این مشکلات قبل از هرچیز رعایت نکات بهداشتی را جدی بگیرید. در قدم بعدی فراموش نکنید که باید قبل از شروع جلسات درمان با متخصص پوست برای انتخاب بهترین دستگاه لیزر متناسب با تایپ پوستیتان مشورت کنید. همچنین اگر دارویی به‌خصوصی مصرف می‌کنید یا به بیماری خاصی مبتلا هستید، حتما پزشک خود را از این موضوع مطلع کنید. کلینیک‌ها و مراکز زیبایی برای تهیه انواع دستگاه‌های لیزر به‌روز و پیشرفته می‌توانند با مجموعه آفا در تماس باشند. برای خرید مجهزترین دستگاه‌های پزشکی به سایت آفا به آدرس afateb.com سر بزنید یا با شماره 02188107070 تماس بگیرید.        
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ