پروتز سینه چیست؟ معرفی مزایا و معایب عمل پروتز سینه

سمانه حسنی
چکیده : امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، دیگر افرادی که از هیکل خود ناراضی‌اند، دچار عذاب و کمبود اعتمادبه‌نفس نمی‌شوند. با عمل‌های زیبایی مانند پروتز سینه و غیره، افراد می‌توانند به اندامی ایده‌آل برسند   امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، دیگر افرادی که از هیکل خود ناراضی‌اند، دچار عذاب و کمبود اعتمادبه‌نفس نمی‌شوند. با […]

چکیده : امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، دیگر افرادی که از هیکل خود ناراضی‌اند، دچار عذاب و کمبود اعتمادبه‌نفس نمی‌شوند. با عمل‌های زیبایی مانند پروتز سینه و غیره، افراد می‌توانند به اندامی ایده‌آل برسند   امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، دیگر افرادی که از هیکل خود ناراضی‌اند، دچار عذاب و کمبود اعتمادبه‌نفس نمی‌شوند. با عمل‌های زیبایی مانند پروتز سینه و غیره، افراد می‌توانند به اندامی ایده‌آل برسند و از بدفرمی اندام خود رهایی یابند. انجام عمل پروتز سینه یک تصمیم شخصی است و افراد می‌توانند این کار را جهت بزرگ کردن سینه‌ها و یا تقارن بخشیدن به آن‌ها انجام دهند؛ اما قبل از انجام هر اقدامی روی اندام خود، ابتدا باید سعی کنید اطلاعات لازم و کافی را نسبت‌به عمل‌های جراحی به‌دست آورید. عمل‌های جراحی تهاجمی هستند و علاوه‌بر تمام مزایایشان، ممکن است معایبی نیز داشته باشند. پس افراد باید سعی کنند تنها به فکر زیبایی و تناسب‌اندامشان نباشند، بلکه به سلامتی خود نیز اهمیت دهند. images_1684822119_646c5867de6d0.jpg

پروتز سینه چیست؟

سینه از بافت چربی و غددی تشکیل شده‌است که توسط پوستی مورداحاطه قرار گرفته و روی عضله‌ای به نام عضلهٔ جدار قفسه سینه قرار دارد. در برخی از افراد، به‌طور ژنتیکی و یا به دلیل لاغر شدن، بافت سینه کم است و سبب کوچک به نظر رسیدن می‌شود. پروتز سینه برای خانم‌هایی که می‌خواهند سینه‌های اندازه و خوش فرم داشته باشند به عنوان یک جراحی با کمترین و خطر و عارضه محسوب می‌شود. انجام عمل  پروتز سینه برای خانم موجب ایجاد حس اعتماد به نفس بیشتر و جذابیت آن‌ها می‌شود. البته برخی مواقع باید به توصیه پزشک و از روی اجبار هم که شده این عمل را انجام دهند. با پیشرفت علم پزشکی و تکنیک‌های جراحی سینه عوارض پیرامون آن بسیار کاهش یافته‌است. در گذشته انجام جراحی پروتز و ایجاد فرم در سینه‌ها با مشکلات بسیاری همراه بود، بعضی اوقات بیمار با پاره شدن کیسه پروتز در سینه خود مواجه می‌شد و مواد فیبروز آن در بافت‌های سینه برای بیمار درد و بد فرمی ایجاد می‌کرد. حتماً شما درباره جراحی پروتز و درمان سینه سوالاتی دارید که مهم‌ترین آن‌ها درباره هزینه پروتز سینه می‌باشد. کوچک بودن سینه‌ها ممکن است برای برخی از خانم‌ها احساس ناخوشایند و کمبود اعتمادبه‌نفس ایجاد کند. هنگامی‌که افراد با چنین موردی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، تصمیم به انجام عمل زیبایی پروتز سینه می‌گیرند. این عمل درصورتی‌که توسط بهترین جراح پروتز سینه در تهران و سایر شهرها انجام شود، می‌تواند نتیجه‌ای رضایت‌بخش داشته باشد. images_1684822119_646c5867e8614.jpg در عمل زیبایی سینه همراه با پروتز، هدف جراح افزایش سایز و تغییر پستان‌ها به شکلی مطلوب است. به‌طوری‌که زیبایی آن را افزایش دهد. این عمل کاملاً برعکس ماموپلاستی کاهشی عمل می‌کند و برای افزایش سایز انجام می‌شود. پزشک در این عمل از ایمپلنت‌های مصنوعی از جنس سیلیکون استفاده می‌کند و در طی عمل، آن را روی عضلهٔ جدار قفسه سینه یا زیر آن قرار می‌دهد. قبل از این‌که عمل صورت بگیرد، جراح با زیباجو درمورد شکل و سایز پروتز مورداستفاده صحبت می‌کند و نظر فرد را نیز دخیل می‌داند. همچنین قبل از انجام عمل سونوگرافی و در صورت نیاز، ماموگرافی نیز انجام و آزمایش‌هایی هم ‌جهت بررسی وضعیت جسمانی فرد تجویز می‌شود.

جنس پروتز پستان چیست؟

پروتزهایی که در طی عمل پروتز سینه استفاده می‌شود، همگی دارای لایهٔ خارجی از جنس سیلیکون هستند؛ اما داخلشان با مواد مختلفی پر می‌شود. داخل این ایمپلنت‌ها از جنس آب نمک و یا ژل سیلیکون پر می‌شود. دو نوع نامبرده شده در گذشته بیشتر مورداستفاده قرار می‌گرفت؛ اما در عمل‌های امروزی بیشتر از ژل سیلیکون منسجم برای پروتز سینه استفاده می‌شود. هرکدام از این دو نوع ماده نیز در نوع خود دارای مزایا و معایبی هستند؛ اما سیلیکون‌های منسجم بیشتر به‌کار می‌آیند.

کاربرد پروتز سینه چیست؟

عمل پروتز سینه کاربردهای متفاوتی دارد و تنها برای افزایش سایز انجام نمی‌شود، از موارد مهم آن می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره کرد:
      • ایجاد تقارن بین سینه‌ها

اگر بخواهیم سینه‌ها را به‌صورت طبیعی مقایسه کنیم، اندازهٔ آن‌ها ممکن است کمی باهم متفاوت باشد؛ اما در برخی از افراد، این تفاوت بسیار زیاد است. به‌طوری‌که عدم تقارن بین سینه‌ها کاملاً به چشم می‌آید و فرد را دچار عدم اعتمادبه‌نفس می‌کند.
      • افزایش حجم در سینه‌ها

برخی از زنان ممکن است به‌صورت مادرزادی و ژنتیکی دارای سینه‌های کوچکی باشند که می‌توانند از این عمل استفادهٔ بهینه کنند. همچنین برخی از زنان نیز به دلیل بارداری، کاهش وزن‌های سنگین، دلایل هورمونی و غیره، ممکن است تغییر فیزیک در قسمت سینه داشته باشند. این افراد نیز با انجام عمل پروتز پستان توسط بهترین جراح پروتز سینه در تهران و سایر شهرها، می‌توانند تغییرات مثبتی را تجربه کنند.
      • سرطان سینه

گاهی اوقات نیز برخی از بانوان دچار بیماری سرطان پستان شده و متأسفانه مجبور به تخلیه کردن بافت سینهٔ خود می‌شوند. این افراد می‌توانند از عمل پروتز پستان استفاده کرده و زیبایی سینه‌های خود را دوباره بازگردانند. images_1684822119_646c5867ebdf3.jpg

مزایای پروتز پستان چیست؟

این عمل زیبایی دارای مزایایی است که در زیر به آن‌ها می‌پردازیم:
  • ایجاد تقارن بین سینه‌ها؛
  • افزایش زیبایی ظاهری سینه؛
  • افزایش اعتمادبه‌نفس در افراد؛
  • تناسب‌اندام.

معایب پروتز سینه چیست؟

اگر عمل پروتز پستان را بهترین جراح پروتز سینه در تهران هم انجام دهد، حتی اگر هزینهٔ پروتز سینه نیز بسیار گزاف باشد، باز هم این عمل معایب خود را دارد. معایبی که این عمل دارد، به دو دسته تقسیم می‌شوند:
  1. اولین مورد شامل عوارضی است که ممکن است پس از هر عمل جراحی در فرد ایجاد شود.
  2. مورد دوم نیز شامل عوارض احتمالی است که به‌صورت اختصاصی ممکن است پس از عمل پروتز سینه برای فرد ایجاد شد.

عوارض عمومی همهٔ جراحی‌ها

اولین مورد عوارض بیهوشی است که ممکن است در هر جراحی برای افراد پیش بیاید و عمل پروتز پستان نیز ازجمله عمل‌هایی است که بیهوشی دارد. عفونت محل زخم و خونریزی آن نیز ازجمله عوارض عمومی جراحی هستند؛ اما در عمل‌های جراحی سینه با پروتز، جزو موارد نادر هستند. درصورتی‌که افراد پس از انجام جراحی مراقبت‌های لازم را انجام دهند، احتمال بروز این عوارض بسیار کم است. باید بدانید که مصرف برخی از داروهای خاص ممکن است احتمال بروز این عوارض را افزایش دهد. در این صورت قبل از انجام عمل، در خصوص داروهایی که مصرف می‌کنید، با پزشک مشورت نمایید.

عوارض پروتز سینه

یکی از احتمالات بسیار کم که پس از جراحی ممکن است اتفاق بیفتد، عفونت پروتز سینه است و درصورتی‌که بهترین جراح پروتز سینه در تهران آن را انجام داده باشد، آنتی‌بیوتیک‌هایی تجویز می‌کند. این قرص‌ها باید به‌طور مرتب و سر ساعت توسط بیمار مصرف شود تا از احتمال بروز عفونت پروتز پستان جلوگیری کند. مورد بعدی در عمل‌های پروتز سینه، ایجاد کپسول دور پروتز است که در برخی از بیماران احتمال رخداد آن وجود دارد. گاهی اوقات پس از این‌که مدت طولانی از کاشت ایمپلنت در سینهٔ فرد می‌گذرد، سیستم ایمنی شخص پروتز را به‌عنوان یک جسم خارجی می‌بیند. در این صورت به آن حمله می‌کند و سبب تشکیل یک کپسول به دور سینه می‌شود. در این حالت بافت سینه‌ها دفرمه می‌شود و شکل آن زشت می‌شود، برای حل مشکل، فرد باید دوباره جراحی کند و پروتز ترمیم شود. images_1684822119_646c5867ef5e6.jpg

هزینهٔ پروتز سینه

این عمل یکی از عمل‌های زیبایی پرطرفدار در کشور ایران است؛ اما به همین دلیل، بیمه هزینهٔ پروتز سینه را تقبل نمی‌کند. با توجه به افزایش روزافزون قیمت پروتز پستان، ممکن است قیمت این عمل نوسان داشته باشد. به‌طور تقریبی برآوردی که برای هزینهٔ پروتز سینه محاسبه شده‌است، چیزی در حدود 47 تا 63 میلیون است. بازهم با توجه به برند سیلیکون مورداستفاده، ممکن است این هزینه‌ها متغیر باشند، اما بازهٔ حدودی در حدی است که گفته شد. همچنین دستمزد پزشک‌های متفاوت نیز در سراسر کشور باهم تفاوت دارد؛ ممکن است پزشکی در بهترین کلینیک تهران دستمزد بیشتری دریافت کند.

سخن پایانی

در این مقاله در خصوص چیستی عمل جراحی زیبایی سینه به همراه پروتز صحبت کردیم. سپس مزایا و معایب آن را نیز برشمردیم. با توجه به پیشرفت تکنولوژی در جهان امروز، دیگر داشتن اندام بدفرم نیازی به تحمل ندارد. بلکه افراد می‌توانند از انواع عمل‌های زیبایی برای تناسب‌اندام خود استفاده کنند و دچار کمبود اعتمادبه‌نفس نباشند. این عمل‌ها دارای مزایا و معایب خاص خودشان هستند؛ اما درصورتی‌که مراقبت‌ها را به‌طور منظم و دقیق انجام دهید، احتمال بروز آن‌ها کمتر می‌شود. همچنین سعی کنید اقدامات بسیار مهم مانند عمل جراحی زیبایی پستان با پروتز را توسط بهترین دکتر پروتز سینه در تهران انجام دهید تا ریسک معایب آن پایین‌تر بیاید. برای اطلاعات بیشتر و دقیق تر در خصوص پروتز سینه و هزینه آن می‌توانید به وب سایت ما در اینجا مراجعه کنید.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ