چه نوع ضدآفتابی انتخاب کنیم؟

در داروخانه‌ها گزینه‌های متعددی برای ضدآفتاب پیشنهاد می‌شود. شاید این سوال پیش آید که کدام یک از این کرم‌ها مناسب پوست است؟

دکتر کامران جزایری، متخصص پوست و مو در این باره پاسخ می‌دهد: کرم ضدآفتاب باید با پوست سازگار باشد. افرادی که پوست صورتشان چرب است یا جوش و منافذ باز دارد، بهتر است ضدآفتاب کم‌چرب یا فاقد چربی و افرادی که پوست روشن دارند، لازم است ضدآفتاب قوی‌تر مصرف کنند. آقایان هم باید، از کرم‌های بدون رنگ و کم‌چرب استفاده کنند. مصرف ضدآفتاب‌هایی که فیلتر شیمیایی ندارند نیز به زنان باردار و کودکان توصیه می‌شود.

وی در پاسخ این پرسش که کرم‌های ضدآفتاب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد، می‌گوید: علاوه بر قوام ضد آفتاب ، نوع و میزان قدرتش نیز اهمیت دارد. نکته مهم دیگر این که باید از ضدآفتاب به طور مداوم، بموقع و به میزان کافی استفاده کرد.

ضرورت استفاده از ضدآفتاب

یکی از بهترین گزینه‌هایی که از پوست در برابر آفتاب محافظت می‌کند، ضدآفتاب است. این پزشک درباره ضرورت استفاده از ضدآفتاب می‌گوید: کرم‌های ضدآفتاب استاندارد، میزان قابل‌توجهی از نور آفتاب را منعکس یا جذب می‌کند. این کرم‌ها اجازه ورود آفتاب را به لایه‌های زیرین پوست نمی‌دهد. به بیان دیگر کرم ضدآفتاب از پیری پوست، ایجاد چین و چروک، سرطان پوست و آفتاب سوختگی پیشگیری می‌کند. استفاده از ضدآفتاب باعث جذب اشعه یا بازگشت و انعکاس آن از سطح پوست می‌شود و به این ترتیب از نفوذ اشعه آفتاب جلوگیری می‌کند.

منبع : جام جم

مطالب مرتبط :

در چه صورتی ضدآفتاب لک می‌آورد؟

همه چیز درباره ضد آفتاب

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ