شادابی در روزهای داغ

خستگی و گیجی، اختلال در هوشیاری، سردرد، گرفتگی عضلات یا حالت تهوع در روزهای گرم سال چیز عجیبی نیست ولی راهکارهایی هم برای رفع این مشکلات وجود دارد که مهم‌ترین آنها نوشیدن مرتب آب است؛ حتی اگر احساس تشنگی نمی‌کنید. آمار جدید نشان می‌دهد ما واقعا در نوشیدن آب بی‌توجهی می‌کنیم.

مجله سیب سبزدرمورد آبی که می‌نوشید چه می‌دانید؟

خستگی و گیجی، اختلال در هوشیاری، سردرد، گرفتگی عضلات یا حالت تهوع در روزهای گرم سال چیز عجیبی نیست ولی راهکارهایی هم برای رفع این مشکلات وجود دارد که مهم‌ترین آنها نوشیدن مرتب آب است؛ حتی اگر احساس تشنگی نمی‌کنید. آمار جدید نشان می‌دهد ما واقعا در نوشیدن آب بی‌توجهی می‌کنیم. نتایج پژوهشی علمی در خانوارهای تهرانی نشان می‌دهد که میانگین مصرف مایعات حدود 9/1 لیتر در روز است و 10 درصد مردان و 25 درصد زنان روزانه کمتر از 2/1 لیتر مایعات می‌نوشند که این مقدار بسیار کمتر از حد استاندارد سازمان بهداشت جهانی برای سلامت بدن و هشداری برای خانواده‌های ایرانی است.

در ادامه در صفحه مجله سیب سبز می‌خوانید:

این مساله در روزهای گرم حادتر هم می‌شود. علاوه بر توجه به نوشیدن آب، این نکته را نیز از یاد نبریم که در روزهای گرم مقادیر زیادی از املاح بدن‌مان دفع می‌شود. به همین دلیل بهتر است آبی که می‌نوشیم کیفیت بالایی داشته باشد و املاحی را که از فرآیند تعریق از دست داده‌ایم به ما بازگرداند. پس اگر اهل نوشیدن آب معدنی هستید در انتخاب آن دقت کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ