دستمال مرطوب بسازید

گاهی آنقدر خسته‌ایم که حوصله شستن صورت با آب و صابون را نداریم ،در این مواقع دستمال‌های مرطوب می‌توانند حسابی کمک‌کننده باشند اما متاسفانه این دستمال‌ها چندان ارزان نیستند و خریدن آنها به صرفه نیست؛ ما می‌خواهیم به شما یاد بدهیم که خودتان در خانه دستمال مرطوب بسازید که دیگر با خیال راحت هر وقت حوصله آب و صابون را نداشتید صورت‌تان را تمیز کنید.مهم‌ترین ماده این دستمال مرطوب به جز آب، روغن نارگیل است.

مجله سیب سبز: گاهی آنقدر خسته‌ایم که حوصله شستن صورت با آب و صابون را نداریم ،در این مواقع دستمال‌های مرطوب می‌توانند حسابی کمک‌کننده باشند اما متاسفانه این دستمال‌ها چندان ارزان نیستند و خریدن آنها به صرفه نیست؛ ما می‌خواهیم به شما یاد بدهیم که خودتان در خانه دستمال مرطوب بسازید که دیگر با خیال راحت هر وقت حوصله آب و صابون را نداشتید صورت‌تان را تمیز کنید.مهم‌ترین ماده این دستمال مرطوب به جز آب، روغن نارگیل است. این روغن حاوی اسید لوریک است و می‌تواند هم خاصیت ضدمیکروبی و آنتی‌باکتریال داشته باشد هم آنتی‌اکسیدان و نرم‌کننده پوست باشد.از طرف دیگر با خاصیت ضدقارچی که دارد دستمال همیشه عاری از آلودگی‌ها باقی می‌ماند.

در ادامه در صفحه مجله سیب سبز می‌خوانید:

روش تهیه:
یک رول دستمال توالت را از وسط نصف کنید و هر نیمه را در یک ظرف در دار محکم قرار دهید.  حالا مخلوط مرطوب‌کننده را بسازید؛ کافی است در یک ظرف جدا 4 فنجان آب جوشیده و یک تا 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل  بریزید. یک تا 2 قاشق شامپوی بچه یا هر پاک‌کننده ملایم مخصوص صورت و 12 قطره اسانس اسطوخودوس به آن اضافه کنید. اگر پوستی چرب و مستعد آکنه دارید روغن درخت چای هم تهیه کنید و حدود 12 قطره از آن را به مخلوط اضافه کنید.اسانس کندر هم می‌تواند عطر و بوی خوبی به دستمال‌ها بدهد اگر بوی آن را دوست دارید 12 قطره اضافه کنید. نصف این مخلوط را در یک ظرف و نصف دیگر را در ظرفی دیگر بریزید. بعد در ظرف را محکم ببندید و ظرف را برعکس کنید. حدود 5 تا 10 دقیقه صبر کنید و دوباره ظرف را به حالت اول برگردانید. حالا در ظرف را بردارید و لوله مقوایی درون رول دستمال کاغذی را بیرون بکشید؛ وقتی دستمال‌ها به خوبی خیس خورده باشند لوله مقوایی راحت بیرون می‌آید؛ حالا از وسط دستمال مانند شکل دستمال اولی را بیرون بکشید تا برای استفاده آماده شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ