در مورد ناباروری مردان چیزی می‌دانید

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، برای تمام محققان عرصه ناباروری معلوم شده که نازایی تنها یک مشکل زنانه نیست، بلکه فاکتورهای مردانه نیز در این امر دخالت دارند و با وجود آنکه در گذشته عنوان می‌شده که بخش عمده‌ای از علل ناباروری را باید در زنان جست‌وجو کرد، پزشکان امروز اذعان دارند که نقش زوجین در این امر یکسان است و زن و مرد هر دو حدود 35 تا 40 درصد از علل ناباروری را شامل می‌شوند.

مجله سیب سبز: امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، برای تمام محققان عرصه ناباروری معلوم شده که نازایی تنها یک مشکل زنانه نیست، بلکه فاکتورهای مردانه نیز در این امر دخالت دارند و با وجود آنکه در گذشته عنوان می‌شده که بخش عمده‌ای از علل ناباروری را باید در زنان جست‌وجو کرد، پزشکان امروز اذعان دارند که نقش زوجین در این امر یکسان است و زن و مرد هر دو حدود 35 تا 40 درصد از علل ناباروری را شامل می‌شوند.

در ادامه در صفحه مجله سیب سبز می‌خوانید:

زن و شوهری که به مدت یک سال به صورت مداوم و بی‌وقفه بدون بهره‌مندی از هیچ نوع ابزار و وسیله پیشگیری برای بچه‌دار شدن تلاش می‌کنند اما با وجود تلاش‌های آنها بارداری انجام نمی‌شود، باید هوشیار باشند و برای بررسی موقعیت خود نزد متخصص ناباروری بروند. این در حالی است که زوج  در طول یک سال بعد از سیکل قاعدگی خونریزی زن و همزمان با مکانیسم آماده شدن تخمک برای بچه‌دار شدن اقدام کنند. به این ترتیب در هر سیکل قاعدگی که 12 دفعه در سال اتفاق می‌افتد، 10 تا 20 تخمک با‌لغ می‌شود و در نهایت یک تا 2 عدد از آنها آزاد می‌شود. در این حالت  یک روز بعد از رابطه زناشویی اسپرم به سمت لوله‌های رحمی که  تخمک در آنها مستقر است حرکت می‌کند و بارداری شکل می‌گیرد.
وی اضافه می‌کند: در شرایطی که این روند 12 بار بعد از سیکل قاعدگی زن و تخمک‌گذاری او انجام شود و بارداری اتفاق نیفتد در این حالت باید احتمال نازایی این زوج مورد بررسی قرار گیرد که چه دلیلی برای آن وجود دارد. اینگونه نیست که به همین سادگی به زوج بگوییم نابارور است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ