دانستنی‌هایی در مورد نگین دندان

نگین‌ها جنس و شکل‌های متفاوتی دارند. این نگین‌ها از جنس طلا، کریستال‌های گران‌قیمت و کریستال‌های ارزان‌قیمت، اشکال پلاستیکی تزئینی و براق هستند که هر کدام به نحوی نمای زیبایی به لبخند می‌دهند. بعضی نگین‌ها کریستالی هستند (سفید یا رنگی). این‌گونه نگین‌ها یک سطح صاف در زیر دارند که از آن سمت توسط چسب‌های مخصوص به سطح دندان می‌چسبد. از انواع دیگر نگین‌ها نمونه‌های طلاست که به اشکال متفاوت فرم داده شده‌اند که بنا به سلیقه شخصی انتخاب می‌شوند. بعضی دیگر از آنها، نگین به همراه طلاست که در وسط شکل خاصی از جنس طلا یک نگین کریستال وجود دارد.

مجله سیب سبزنگین‌های دندان از چه جنسی هستند؟
نگین‌ها جنس و شکل‌های متفاوتی دارند. این نگین‌ها از جنس طلا، کریستال‌های گران‌قیمت و کریستال‌های ارزان‌قیمت، اشکال پلاستیکی تزئینی و براق هستند که هر کدام به نحوی نمای زیبایی به لبخند می‌دهند. بعضی نگین‌ها کریستالی هستند (سفید یا رنگی). این‌گونه نگین‌ها یک سطح صاف در زیر دارند که از آن سمت توسط چسب‌های مخصوص به سطح دندان می‌چسبد. از انواع دیگر نگین‌ها نمونه‌های طلاست که به اشکال متفاوت فرم داده شده‌اند که بنا به سلیقه شخصی انتخاب می‌شوند. بعضی دیگر از آنها، نگین به همراه طلاست که در وسط شکل خاصی از جنس طلا یک نگین کریستال وجود دارد. 

نگین‌ها را کجا پیدا کنید؟
نگین‌هایی را که قصد دارید روی دندان‌تان بچسبانید، از شرکت‌های سازنده معتبر و تایید شده، تهیه کنید. «بازار کاوه» در ایران که بورس لوازم دندانپزشکی در ایران است، مکانی است که شما می‌توانید در آن  مجموعه‌ای از نگین‌ها در رنگ‌ها و جنس‌های گوناگون و ساخت شرکت‌های مختلف را پیدا کنید. فراموش نکنید که کیفیت نگین و جنس کریستال آن در ظاهر زیبای آن، دوام و بهداشت آن موثر است. اگر در خرید نگین تخصص ندارید، می‌توانید از دندانپزشک‌تان بخواهید که این نگین را برای‌تان تهیه کند.  

در ادامه در صفحه مجله سیب سبز می‌خوانید:

قرار دادن نگین روی دندان 

برای چسباندن نگین نیازی به تراش دندان وجود ندارد و فقط نگین با چسب ویژه به سطح دندان می‌چسبد. در این روش نگین یا به‌صورت یکبار مصرف یا به مدت زمان طولانی چسبانده می‌شود. آنهایی که یکبار مصرف هستند، به‌مدت ۶ ماه تا یک‌سال کارایی خواهند داشت و افراد می‌توانند این نوع نگین‌ها را توسط یک وسیله نوک تیز از دندان جدا سازند، ولی نگین‌هایی که به صورت دائمی روی دندان نصب می‌شوند، فقط باید توسط پزشک متخصص جدا شوند، در غیر این صورت به دندان‌ها آسیب جدی وارد می‌شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ