نگین دندان به مرور باعث پوسیدگی دندان می‌شود

دکتر محمدرضا خامی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌گوید، کاشت نگین به بافت دندان آسیبی نمی‌رساند اما به مرور زمان باعث پوسیدگی دندان می‌شود. نگین‌هایی که روی دندان کار گذاشته می‌شوند، دارای انواع و اقسام هستند، جنس آن‌ها بستگی به انتخاب و سلیقه افراد دارد. استفاده از ژل اسید فسفریک از عوارض کاشت نگین روی دندان‌هاست چراکه این اسید باعث آسیب رساندن به مینای دندان شده و به‌تدریج باعث تغییر رنگ دندان می‌شود.

مجله سیب سبزدکتر محمدرضا خامی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌گوید، کاشت نگین به بافت دندان آسیبی نمی‌رساند اما به مرور زمان باعث پوسیدگی دندان می‌شود. نگین‌هایی که روی دندان کار گذاشته می‌شوند، دارای انواع و اقسام هستند، جنس آن‌ها بستگی به انتخاب و سلیقه افراد دارد.  استفاده از ژل اسید فسفریک از عوارض کاشت نگین روی دندان‌هاست چراکه این اسید باعث آسیب رساندن به مینای دندان شده و به‌تدریج باعث تغییر رنگ دندان می‌شود.  نازک شدن مینای دندان یکی دیگر از عوارض کاشت نگین است و مشاهده شده‌ که کاشت نگین در بعضی موارد ترک‌های میکروسکوپی را ایجاد می‌کند که باعث شکستگی دندان می‌شود.


در ادامه در صفحه مجله سیب سبز می‌خوانید:
نگین کاشته شده روی دندان با مسواک زدن از بین نمی‌رود و باید توسط دندانپزشک برداشته شود در غیر این صورت ممکن است باعث شکستگی دندان شود. مهم این است که مردم بدانند کاشت نگین توسط آرایشگران غیرمجاز است و می‌تواند عوارضی را به همراه داشته باشد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ