هزینه درمان ناباروری

از آنجا که بسیاری از تجهیزات و داروهایی که برای درمان ناباروری در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد، وارداتی است، تحریم‌های اخیر تاثیر زیادی بر هزینه‌های تامین دارو و تجهیزات گذاشته و این مسئله موجب شده تا هزینه‌های درمان ناباروری دو برابر شود. در حال حاضر هزینه هر دوره درمان ناباروری اعم از دارو، خدمات پاراکلینیکی و اتاق عمل بسته به میزان مشکلات زوج‌ها بین 5/2 تا 5 میلیون تومان هزینه به دنبال دارد و هر زوج برای درمان باید 3 تا 4 دوره درمانی را پشت سر بگذارد که بخشی از این هزینه‌ها مربوط به بخش تشخیص دلایل نازایی برای برخی زوج‌هاست.

از آنجا که بسیاری از تجهیزات و داروهایی که برای درمان ناباروری در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد، وارداتی است، تحریم‌های اخیر تاثیر زیادی بر هزینه‌های تامین دارو و تجهیزات گذاشته و این مسئله موجب شده تا هزینه‌های درمان ناباروری دو برابر شود. در حال حاضر هزینه هر دوره درمان ناباروری اعم از دارو، خدمات پاراکلینیکی و اتاق عمل بسته به میزان مشکلات زوج‌ها بین 5/2 تا 5 میلیون تومان هزینه به دنبال دارد و  هر زوج برای درمان باید 3 تا 4 دوره درمانی را پشت سر بگذارد که بخشی از این هزینه‌ها مربوط به بخش تشخیص دلایل نازایی برای برخی زوج‌هاست.

در ادامه در صفحه مجله سیب سبز می‌خوانید:

در این شرایط جراحی‌های تشخیصی به زوج‌ها توصیه می‌شود که در کنار سونوگرافی و آزمایش‌های مختلف حدود 50 تا 500 هزار تومان هزینه دارد و مابقی هزینه‌ها در بخش درمان مربوط به داروهایی است که باید توسط زوج مصرف شود، مثل نسخه‌ها و داروهایی که گاهی باید سه تا چهار بار برای درمان قطعی  تجویز شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ