علت تیرگی زیر بغل ، زانو ، آرنج و قوزک پا چیست ؟

این تیرگی نشانه بیماری نیست!

تیرگی زانو، آرنج و قوزک پا بیشتر براثر ضخیم شدن پوست اتفاق می‌افتد و ربطی به مسائل داخلی بدن ندارد. درواقع خیلی‌ها فکر می‌کنند این تیرگی نوعی لک است درصورتی‌که با لک‌های صورت و سایر نقاط بدن تفاوت دارد. به گفته دکتر احسانی عوامل مختلفی در ایجاد این تیرگی‌ها دخیل هستند. بعضی افراد به صورت ژنتیک در این زمینه استعداد دارند، بعضی‌ها نیز براثر تحریکات و تحت فشار قرار دادن پوست دچار چنین تیرگی‌هایی می‌شوند؛

برای مثال کسانی که عادت دارند به مدت طولانی آرنج‌شان را روی میز قرار دهند یا کسانی که عادت به چهارزانو نشستن دارند بیشتر از تیرگی آرنج، زانو و قوزک پا رنج می برند. درواقع این عادت‌ها پوست را به تدریج تحریک کرده و باعث ضخیم و تیره شدن آن می‌شوند.

دئودورانت و تیرگی زیر بغل

دکتر انصاریان نیز نظری مشابه دارد. به گفته او ناحیه زیر بغل به‌طور مداوم در اصطکاک و فرسایش است به همین دلیل تیره‌تر از نقاط دیگر به نظر می‌رسد.

بعضی افراد نیز در این ناحیه دچار حساسیت سرشتی اگزمایی هستند و این حالت باعث تیره شدن پوست می‌شود. گاهی هم پوست رنگ لباس‌های تیره را به خود جذب می‌کند. مصرف زیاد دئودورانت‌ها و خارش متوالی پوست نیز زیر بغل را تحریک کرده و باعث تیرگی آن می‌شود.

ضایعات و بیماری‌های قارچی هم گاهی پوست را تیره می‌کنند که در این صورت باید تحت نظر پزشک از کرم‌های ضد قارچ استفاده کرد.

منبع : برترینها

مطالب مرتبط :

درمان‌ خانگی تیرگی زیربغل با پوست پرتقال

رفع سیاهی پوست زیربغل و ناحیه تناسلی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ