برای از بین بردن چروک‌های پوستی چه بخورید

mousavi
خوراکیهای ضد چروک

ویتامین E این ویتامین در تقویت لایه چربی پوست یعنی جایی که کلاژن وجود دارد موثر است. کلاژن از پوست دربرابر آسیب‌های ناشی از آفتاب و دیگر آلودگی‌های محیطی محافظت می‌کند. در نتیجه پوست انعطاف و طراوت خود را دیرتر از دست می‌دهد. آووکادو از میوه‌هایی است که به عنوان یک منبع غنی ویتامین E شناخته می‌شود و می‌تواند به کمک پوست بیاید. از دیگر منابع ویتامین E می‌توان به روغن زیتون، انواع مغز آجیل‌ها، تخمه آفتابگردان و انبه اشاره کرد.

 ویتامینبدن شما برای ساختن پروتئین مهمی به نام کلاژن به ویتامین C نیاز دارد و تولید کلاژن مساوی است با پوست جوان زیرا وقتی میزان کلاژن پوست کم می‌شود، انعطاف خود را از دست می‌دهد و چروک‌ها روی آن ظاهر می‌شوند. مرکبات یکی از منابع اصلی این ویتامین مهم هستند، البته کیوی، انواع فلفل‌ها و بروکلی نیز مقدار زیادی از این ویتامین را در خود دارند.

 سلنیوم: این ماده از دو جهت در مقابل پیری پوست می‌ایستد یکی اینکه از سلول‌های پوستی در مقابل آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند و از طرف دیگر با حفظ چرخه تولید بافت‌های کلاژنی جوانی پوست را حفظ می‌کند و نمی‌گذارد خطوط و چروک‌ها روی آن به وجود بیایند و پوست را صاف و جوان نگه می‌دارند. ماهی تن یکی از منابع اصلی این ماده مهم است، البته تخم‌مرغ، ساردین و میگو نیز مقدار زیادی سلنیوم در خود دارند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ