شایع‌ترین علت عفونت ادراری در مردان

شایع‌ترین علت میکروبی بیماری‌های مقاربتی در جهان کلامیدیاست. علائم سوزاک و کلامیدیا بسیار به هم شبیه هستند با این تفاوت که علائم سوزاک پر سر و صداتر و بیشتر از علائم کلامیدیاست. به نظر می‌رسد در 30 درصد از موارد، سوزاک و کلامیدیا هردو همزمان باهم ایجاد می‌شوند. درنتیجه فردی که با ترشح، سوزش و عفونت مجرای ادرار مراجعه می‌کند معمولا برای هر دو بیماری درمان می‌گیرد. بسیاری از اوقات فرد متوجه کلامیدیا نمی‌شود زیرا درد، سوزش، ترشح و...

مجله سیب سبزشایع‌ترین علت میکروبی بیماری‌های مقاربتی  در جهان کلامیدیاست. علائم سوزاک و کلامیدیا بسیار به هم شبیه هستند با این تفاوت که علائم سوزاک پر سر و صداتر و بیشتر از علائم کلامیدیاست. به نظر می‌رسد در 30 درصد از موارد، سوزاک و کلامیدیا هردو همزمان باهم ایجاد می‌شوند. درنتیجه فردی که با ترشح، سوزش و عفونت مجرای ادرار مراجعه می‌کند معمولا برای هر دو بیماری درمان می‌گیرد. بسیاری از اوقات فرد متوجه کلامیدیا نمی‌شود زیرا درد، سوزش، ترشح و… در آن بسیار کمتر از سوزاک است، بنابراین ممکن است دیرتر به پزشک مراجعه کند یا اصلا مراجعه نکند. 


در ادامه در صفحه مجله سیب سبز می‌خوانید:
دوره پنهان آن نیز کمی طولانی‌تر است و از زمان تماس با فرد آلوده بین 7 تا 14 روز طول می‌کشد تا علائم ظاهر شوند. درست مثل سوزاک ممکن است فرد اصلا علامتی از خود نشان ندهد و متوجه بیماری نشود اما ناقل آن باشد. پس بهتر است در همه شرایط از روش‌های پیشگیری استفاده شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ