رابطه پاگشا و چاقی بعد از ازدواج

علت چاقی بعد از ازواج را می‌توان در عوامل مختلفی و متفاوتی جست‌وجو کرد؛ از عوامل فرهنگی و اجتماعی بگیرید تا دلایل فیزیولوژیک. یکی از مهم‌ترین عوامل چاقی بعد از ازدواج رسوماتی است که برای عروس و داماد وجود دارد. بعد از ازدواج مراسم مختلفی در ایران برای عروس و داماد برگزار می‌شود. اول از همه ماه عسل است که بلافاصله بعد از عروسی شروع می‌شود. سفر و کار نکردن و استراحت ناشی از آن بدن را در موقعیت اضافه وزن قرار می‌دهد.

مجله سیب سبزعلت چاقی بعد از ازواج را می‌توان در عوامل مختلفی و متفاوتی جست‌وجو کرد؛ از عوامل فرهنگی و اجتماعی بگیرید تا دلایل فیزیولوژیک. یکی از مهم‌ترین عوامل چاقی بعد از ازدواج رسوماتی است که برای عروس و داماد وجود دارد. بعد از ازدواج مراسم مختلفی در ایران برای عروس و داماد برگزار می‌شود. اول از همه ماه عسل است که بلافاصله بعد از عروسی شروع می‌شود. سفر و کار نکردن و استراحت ناشی از آن بدن را در موقعیت اضافه وزن قرار می‌دهد. سپس دید و بازدیدها و به اصطلاح پاگشاهایی است که برای عروس و داماد برگزار می‌شود. خانواده عروس، داماد و دوستان و آشنایان طبق یک سنت دیرینه عروس و داماد را به مهمانی دعوت می‌کنند. 


در ادامه در صفحه مجله سیب سبز می‌خوانید:

این مهمانی‌ها که گاه تا چند ماه طول می‌کشد، باعث می‌شود عروس و داماد، مخصوصا عروس‌ها فعالیت‌های روزانه خود را تعطیل کنند. مثلا اگر آشپزی یا کار خانه داشتند، از آن معاف باشند. خانواده‌ها هم برای اینکه به اصطلاح سنگ تمام بگذارند، انواع غذاها را درست می‌کنند و از عروس و داماد می‌خواهند بیشتر غذا بخورند تا جایی که اگر عروس و داماد از خوردن چیزی که به آنها تعارف شده امتناع کنند یا تعارف کسی را رد کنند، کارشان به دلایل فرهنگی پسندیده نیست و باعث دلخوری خانواده‌ها می‌شود همین مهمانی‌های طولانی و پشت سر هم دلیلی بر شروع یک اضافه وزن می‌شود با درنظر گرفتن اینکه این مهمانی‌ها می‌تواند مدت‌ها طول بکشد.


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ