انواع سرطان تخمدان، علائم و اینکه چطور قابل پیشگیری است

انواع سرطان کدام است؟ سرطــان تخمدان انواع مختلف دارد اما بیشترین مورد سرطان از نوع کارسینوم اپیتلیالی تخمدان است. کارسینوم تومور بدخیمی است که از سلول‌های موجود روی سطح تخمدان تشکیل می‌شوند. دو نوع سرطان دیگر هم وجود دارد به نام‌های سرطان بوردرلاین و سرطان سلول‌های زاینده که احتمال ابتلای کمتری دارند و خوش‌خیم‌تر و کم‌خطرتر هستند و با یک جراحی کوچک قابل درمانند.

مجله سیب سبز

انواع سرطان کدام است؟
سرطــان تخمدان انواع مختلف دارد اما بیشترین مورد سرطان از نوع کارسینوم اپیتلیالی تخمدان است. کارسینوم تومور بدخیمی است که از سلول‌های موجود روی سطح تخمدان تشکیل می‌شوند. دو نوع سرطان دیگر هم وجود دارد به نام‌های سرطان بوردرلاین و سرطان سلول‌های زاینده که احتمال ابتلای کمتری دارند و خوش‌خیم‌تر و کم‌خطرتر هستند و با یک جراحی کوچک قابل درمانند.

علائم کدام است؟
در این نوع سرطان باید به علائمی مانند افزایش ناگهانی سایز شکم و علائمی شبیه نفخ شکم، درد دائمی در ناحیه شکم و زیرشکم، سیر شدن بعد از خوردن مقدار کمی غذا، مشکل در بلع غذا، علائم ادراری از جمله احساس فوریت و تکرر ادرار، تغییر در دفع، درد پشت و احساس خستگی باید توجه شود.


در ادامه در صفحه مجله سیب سبز می‌خوانید:

قابل پیشگیری است؟
قرص‌های ضدبارداری یکی از روش‌های توصیه شده برای پیشگیری از سرطان تخمدان است. خطر ابتلا به این نوع سرطان در بیمارانی که از داروهای ضدبارداری خوراکی استفاده می‌کنند، نسبت به افرادی که از این داروها استفاده نمی‌کنند، کمتر است. ضمن آن‌که بارداری و زایمان هم به کاهش شیوع آن کمک می‌کند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ