انتخاب شامپو برای موهای رنگ شده

شامپو، از نظر عرف به ماده‌ای گفته می‌شود که برای پاکیزگی مو به کار برده می‌شود. به همین دلیل باید در انتخاب شامپوی مناسب دقت بسیاری داشت. تا قبل از اینکه موی خود را رنگ کنید از شامپوهایی استفاده می‌کنید که مناسب با پوست سر شما باشد اما اگر قرار است برای موهای رنگ شده از شامپوی خاصی استفاده کنید بهتر است به چند نکته دقت داشته باشید.

مجله سیب سبزشامپو، از نظر عرف به ماده‌ای گفته می‌شود که برای پاکیزگی مو به کار برده می‌شود. به همین دلیل باید در انتخاب شامپوی مناسب دقت بسیاری داشت. تا قبل از اینکه موی خود را رنگ کنید از شامپوهایی استفاده می‌کنید که مناسب با پوست سر شما باشد  اما اگر قرار است برای موهای رنگ شده از شامپوی خاصی استفاده کنید بهتر است به چند نکته دقت داشته باشید. PH پوست سر 5/06 است اما بعد از رنگ‌آمیزی موها PH  بالاتر می‌رود و به علاوه نور آفتاب، آنتی‌اکسیدان‌ها و همین‌طور مواد شوینده و آب کلردار یا آب لوله‌کشی شده و همچنین حرارت به رنگ زنی مو کمک می‌کند و این عوامل باعث می‌شوند تا مو آسیب‌پذیر شوند. حال این سؤال را از خود می پرسید چه کار باید کرد تا رنگ روی مو دوام بیشتر و شفافیت و ماندگاری بهتری داشته باشد؟! پاسخ سؤال شما تنها یک محصول می‌تواند باشد و آن هم شامپوی تثبیت و ترمیم موهای رنگ شده است اما اینکه شامپوی تثبیت و ترمیم موهای رنگ شده باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد در این مطلب به شما توضیح خواهیم داد. 


در ادامه در صفحه مجله سیب سبز می‌خوانید:

ویژگی‌هایی که یک شامپوی تثبیت‌کننده موهای رنگ شده باید داشته باشد
شامپو مخصوص موهای رنگ شده باید دارای ویتامین‌ E (برای بالانس کردن چربی مو سر موثر است)، ویتامین C  (که این ویتامین برای احیا کردن مو است) و ویتامین H  (که یکی از مهم‌ترین ویتامین‌هاست و باید در ساختار شامپوی تثبیت موهای رنگ شده وجود داشته باشد) باشد، زیرا این ویتامین کمک به ماندگاری رنگ در ساختار مو می‌کند. نکته دیگری که باید دقت داشته باشید این است که PH  شامپوی شما باید 5/4 باشد تا موهای‌تان کمتر دچار خشکی و زبری شود. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ