نقش ویتامین ها در پیشگیری از سفید شدن و ریزش مو چیست ؟

آنچه باعث سلامتی پوست سر و موی انسان می‌شود در مواد غذایی وجود دارد و استفاده از این مواد فرد را از مواد شیمیایی بی‌نیاز می‌کند.

ماهی، گردو، سبزیجات برگ سبز، مغزها (خشکبار) ، غلات و لبنیات کم چربی, پروتیین ها و آهن برای پیشگیری از ریزش مو و سفید شدن آن بسیار مفیدند.

سلامتی و رشد موها را منوط به دریافت انواع مختلف ویتامین‌ها و مواد معدنی دانستند و ویتامین A آنتی اکسیدانی است که به تولید چربی سالم در پوست سر کمک می‌کند. این ویتامین در روغن کبد ماهی، گوشت، شیر، پنیر، تخم‌مرغ، اسفناج، کلم بروکلی، هویج و هلو یافت می‌شود.

نقش ویتامین C در تامین سلامت مو، منابع غذایی حاوی این ویتامین را شامل خانواده مرکبات، کیوی، آناناس، توت فرنگی، گوجه فرنگی، فلفل سبز، سبزیجات دارای برگ سبز عنوان کرد و گفت: ویتامین E نیز آنتی اکسیدانی است که گردش خون در پوست سر را تقویت می‌کند. منابع حاوی این ویتامین شامل دانه‌های سویا، دانه‌های خام و دانه‌های روغنی، حبوبات خشک و سبزیجات برگ پهن است.

«بیوتین» تولید کراتین را افزایش می‌دهد و از ریزش مو جلوگیری می‌کند. این ماده در منابعی چون زرده تخم مرغ، انواع غلات، جگر، برنج و شیر به وفور یافت می‌شود.

ویتامین نیاسین را عاملی برای تقویت گردش خون در پوست سر عنوان کردند ماهی، مرغ، بوقلمون، گوشت، پوست گندم منابعی هستند که ویتامین نیاسین دارند. همچنین اینوزیتول که باعث سالم ماندن فولیکول‌های مو در سطح سلولی می‌شود در تمام غلات، جگر و مرکبات یافت می‌شود.

اسید پانتوتنیک مانع از سفید شدن مو و ریزش موها می‌شود که تمام دانه‌های غلات، گوشت و زرده تخم‌مرغ منبع این ویتامین هستند. از طرف دیگر آنچه مانع ریزش مو و تامین‌کننده‌ رنگدانه‌ها می‌شود ویتامین B6 است که در تمام غلات، سبزیجات، گوشت و زرده‌تخم مرغ یافت می‌شود.

ویتامین B12 نیز مانع ریزش مو می‌شود که با مصرف مرغ، ماهی، تخم‌مرغ و شیر تامین خواهد شد.

مطالب مرتبط :

چگونه می توان سفید شدن موها را به تأخیر انداخت؟

3 درمان خانگی کند کردن روند سفید شدن موها را می دانید؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ